Hun vil pludselig ikke længere ha bryst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.024 visninger
12 svar
1 synes godt om
14. maj 2014

Lillepigen2

Andre der har prøvet det??

Min Maya er 4,5 mdr og vil pludselig ikke rigtig have brystet.. Dvs. hun bliver stadig ammet, men der skal ret meget overtalelse i form af afledning til før hun gider tage fat.

Hun vil også kun spise ved et bryst af gangen.. Andre der har prøvet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

mrhl

Lillepigen2 skriver:

Andre der har prøvet det??

Min Maya er 4,5 mdr og vil pludselig ikke rigtig have brystet.. Dvs. hun bliver stadig ammet, men der skal ret meget overtalelse i form af afledning til før hun gider tage fat.

Hun vil også kun spise ved et bryst af gangen.. Andre der har prøvet det?

JA!
Min datter er 5,5 måneder, og har de sidste to måneder haft enormt svært ved at koncentrere sig om at blive ammet. Begyndte på skemad da hun blev 5 måneder, og efter det, er hun stort set umulig at få til at spise ved brystet!

Jeg har desværre ingen gode råd, for jeg har mere eller mindre kastet håndklædet i ringen, og er begyndt at give flasker i løbet af dagen... Hun vil kun ammes om natten lige pt

Jeg tænker at det har noget at gøre med at verden er noget så spændende, og så er det nok ikke fedt ikke at kunne følge med i alt der sker der ammes..

Anmeld

15. maj 2014

Albertsen92

Ja! Har været sådan siden 4 mdr, og nu er hun 6 mdr.
Hun spiser ingenting, og vil nærmest kun spise om natten, hvor der alligevel ikke er noget spændende at kigge på

Anmeld

18. maj 2014

Lillepigen2

Jeg kan så ikke engang give flaske fordi det vil hun ikke have..

Så der er ikke andet for end at tilbyde brystet og hvis hun ikke vil have så må man jo pakke sammen igen..

Anmeld

18. maj 2014

Babydreams

Min søn valgte os brystet fra da han var 7 mdr..
På det tidspunkt gad hen heller ikke have flaske..
Men jeg tilbød ham den hver dag, og til sidst tog han imod den

Anmeld

9. juni 2014

Lillepigen2

Vi kom over det..

Stadig ingen flaske... Kan man stadig øve det måske?

Vi er begyndt på grød og mos og selvfølgelig vil hun nu kun ha bryst når hun er træt.. (og så producerer jeg selvfølgelig mindre)

Anmeld

9. juni 2014

mrhl

Lillepigen2 skriver:

Vi kom over det..

Stadig ingen flaske... Kan man stadig øve det måske?

Vi er begyndt på grød og mos og selvfølgelig vil hun nu kun ha bryst når hun er træt.. (og så producerer jeg selvfølgelig mindre)

Tror godt du kan øve det og forsøge at tilbyde flasken nogle gange. Du kan evt også prøve forskellige flaskesutter. Min datter vil f.eks KUN bruge avents sutter, hvis det er en anden nægter hun flasken

Anmeld

9. juni 2014

Lillepigen2

Men jeg tænker nu er hun så "gammel" (snart 6 mdr) - kan det overhovedet betale sig at lære hende at få flaske nu??

Anmeld

9. juni 2014

Røverdatter

Lillepigen2 skriver:

Men jeg tænker nu er hun så "gammel" (snart 6 mdr) - kan det overhovedet betale sig at lære hende at få flaske nu??

Jeg ville ikke gøre det. Altså lære hende at tage flaske. KUN og jeg mener kun hvis du ikke trives i amningen mere. Hvis hun trives fint med amning (og du også gør!), grød og mos osv så lad det være det :-) jeg har ogsp til tider være frustreret over amning, men nøj hvor ser jeg alle goderne i det, især nu hvorbmin søn er 2 1/5 år. Men jeg natammede helt til han var 15 mdr (jeg langtidsammer)

Anmeld

9. juni 2014

Aagaard

Ja!, Milja var 4-5 måneder da hun pludselig fra den ene dag til den anden ikke ville andet end sove-amning (altså tidlig-tidlig morgen og sen aften), om dagen nægtede hun, eller også tog hun fat og slap tog fat og slap og skreg og var sur og vendte hovedet væk.
Vi prøvede alt muligt - flaske med min mælk, flaske med MME, flaske med vælling, og det eneste hun ville tage var grød med ske.

Der gik jeg ellers og havde forestillet mig at jeg skulle trappe amningen langsomt ned over de næste måneder, men sådan ville barnet ikke og hun fik efter to dages desperart forsøgen på ALT 4 grødmåltider om dagen og så amning sen aften og nat og tidlig morgen - men kun når hun sov.

// Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.