Gravid i uge 5+2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.564 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. august 2009

LouiseNielsen

Hejsa med jer!

Jeg testede sidste mandag positiv, efter at have forsøgt at blive gravid siden d 11 maj 09. Det er gået rimelig hurtig og vi er rigtig glade....

Jeg har allerede få graviditets tegn, dog er ondt i brysterne meget dominerende. Har frygtelig ondt i mine brystvorter. En brændende smerte... Nogen der ved hvordan man ka dulme smerterne?

Udover en stor glæde over at være gravid, så er der alle de grimme tanker... Tænker meget på om jeg mister, og tanker fylder meget... Ved det er helt normalt (Sådan havde jeg det også da jeg ventede min søn) Men det er simpelthen hårdt....

Andre med termin omkring April??

Kram herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2009

Kristina V

Hej Louise,

Jeg tror også min termin kommer til at  ligge omkring April.

Jeg har meget diarre, mega træt og så ellers lidt små kvalme indimellem.. Har heldigvis ikk noget voldsomt, og eller ikk med mine bryster.
Håber MEGET at denne graviditet kommer til at gå lige så fin som med vores første..

Bliver spændende at følge hinanden..

Anmeld

12. august 2009

Tulle28

Allerførst tillykke med graviditeten:-)

Jeg har også termin midt i april.

Anmeld

12. august 2009

Snuffler25

Tillykke med graviditeten
Jeg har heller ikke vidst jeg er gravid ret længe, jeg er i 6. uge nu.

Jeg kan helt sikkert godt følge det du skriver mht. negative tanker... hos mig dominerer de positive tanker mest, jeg er VILDT glad for at være blevet gravid! Det er også gået rimelig hurtigt, vi smed p-pillerne i midt marts.. men jeg har også svært ved at give mig selv lov til at blive alt for glad kan jeg mærke? For hvad nu hvis der sker noget, hvis jeg mister det igen... har taget flere g-tests også de følgende dage efter den første som var positiv, for ligesom at sikre mig at det stadig er der - er det ikke åndsvagt?

Jeg glæder mig bare rigtig meget til mit 1. lægetjek som ligger d. 31/8 - der vil jeg være præcis 9 uger henne.... og så vil jeg glæder mig til de første 12 uger er overstået.. det er træls at de første 12 uger, står som "faretruende uger" i mit hoved.. - jeg får ikke lov at slappe helt af og nyde det, før de 12 uger er overstået tror jeg?

Jeg synes det er svært at der skal gå så lang tid for mit vedkommende - men min læge sagde at de ikke kunne gøre noget for mig før, da var det for tidligt at tjekke noget

Hvornår skal du til 1. lægetjek?

Anmeld

12. august 2009

missKat

Hej Louise og jer andre tøser.

først og fremmest tillykke med Jeres graviditeter.
jeg er også gravid for første gang og har termin først i april.
er 6 + 0 henne, eller hvad det nu hedder - hihi

jeg har diarre og lidt ømme brystvorter, men det er nu mest fordi de har strittet lige ud i luften nu i 4 uger - hahahaha...
diarreen er klart det værste!!! i nat vågnede jeg med vilde smerter, og gik efter noget tid på wc, mens jeg sad der med smerter fik jeg pludselig koldsved og råbte på kæresten, fordi jeg troede jeg skulle besvime. Det gjorde så ondt at jeg endte med at kaste op... sikke en omgang!! men når man tænker på hvad der venter en af mirakler, så bider jeg irritationen i mig og glædes :-)

trætheden er begyndt at komme her de sidste 2 dage.
ellers mærker jeg ikke noget.

knus Karina

Anmeld

12. august 2009

LouiseNielsen

Hejsa igen tøser

Og tillykke med jeres små spir i maverne....

Åhh "myller bæ" må da bare være det væreste, ja så hellere smerter i brysterne....

Jeg skal til min første graviditets undersøgelse d 9/9-09. Glæder mig... Så er det ligesom om det for alvor først går helt op for en at det altså er virkeligt nok...

Også glæder jeg mig sindsygt meget til NF scanning, det er det største.... Kan huske da jeg ventede vores søn, der hylede jeg som en gal da jeg så det lille væsen svømme rundt på skærmen....

Det er selcfølgelig tidlig, men har i talt navne? Det er vel en af de ting som jo også gør det spændende....

Kram til jer

Anmeld

13. august 2009

Tulle28

Nej vi har ikke talt om navne endnu - min kæreste har stadigvæk ikke fattet at jeg er gravid og får et fjernt blik i øjnene når jeg taler om det (han er glad osv. og normal verdens bedste kæreste, han har bare lidt svært ved at forholde sig til graviditeten fordi det er gået så hurtigt med at blive gravid). Så det venter vi med lidt endnu, men JEG tænker rigtig meget på det.  

Jeg har ikke så mange symptomer endnu (andet end mylderbæ - vidste faktisk ikke det kunne have noget med graviditeten at gøre?) og ømme brystvorter, og har også som dig, Snuffler25, overvejet at tage en test igen bare for at være heeeelt sikker på det ikke er indbildning

Jeg skal til lægen d. 8/9 og have lavet vandrejournal osv. Det bliver spændende - og også at følge jer andre der er lige så langt henne

Kh
Tulle

Anmeld

13. august 2009

missKat

Her glæder kæresten sig sååå meget, at han i brander på Skanderborg festival kom til at afsløre det til drengene - haha
og han var så ked af det bagefter, men jeg grinte jo bare, for det er jo kun fordi han er glad!
Vi har talt naven og drengenavnet er på plads, dog er pigenavnet ikke men vi har 4 stykker vi kan vælge imellem.
Grunden til at drengenavnet er på plads, er at min kæreste har haft et navn i hovedet i mange år, og når en fyr har det, ja så skal han da også have lov at bestemme!!!
jeg skal også til lægen først i september og have lave VJ. Hun begyndte dog på den sidst jeg var der.

har I sagt det til jeres familie?? og nærmeste venner??

Anmeld

13. august 2009

LouiseNielsen

Vi har fortalt det til folk ja, jeg ved godt man skal passe på.... Men vi blev enige om at vi ikke ville holde det hemmeligt, og sker der noget med spunken, jamen så er det jo sådan.... Vi ville selvfølgelig blive rigtig kede af det, men så vil der være en grund og folk ville forstå det....

Vi har også snakket navne....

Piger: Josefine, Nadja, Nikoline, Frederikke, og Lærke

Drenge: Willian og Noah.....

Anmeld

13. august 2009

Kristina V

Hej piger...

Puha har haft så travlt med job de sidste dage, så har slet ikk nået at tænke..

MEN nu sidder jeg i min sofa og slapper af med min prinsesse, som sidder og aer maven..
Lige pt er det ikk det fedeste og være gravid men glæder mig dog helt vildt!
Har vildt ondt i min lænd og indimellem maven..

Navner har jeg mange af, men kan huske ved Karoline var det kun et navn som var hurtugt oppe og vende.. så nu må vi se..

Skal lige ha vendet mig til tanken om at nummer 2 kommer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.