Jeg synes heller ikke, du skal rive hende ud af sengen, hvis ting går i gang om natten. Vi havde en aftale med storesøsters farmor om, at vi bare skulle ringe, hvis det gik i gang om natten. Så ville hun komme og sove hos os og få hende i vs om morgenen, evn være sammen med hende hjemme hos os ud over dagen, hvis det var i en weekend.
Ellers lavede vi en plan over, hvem vi kunne ringe til hvilke dage, så vi havde mindst en person i baghånd for de to sidste uger frem mod og en uge efter termin. Min svigerinde kunne stille op alle dage undtagen torsdag og i weekenden f eks. Vi havde også en aftale med en bekendt, som havde en datter på ca samme alder, at vi skulle besøge dem en lørdag, og så havde vi aftalt, at hvis der skete noget i løbet af den lørdag, så kunne vores datter blive der sammen med dem og evn overnatter, hvis det blev nødvendigt.
Vores datter var heller ikke vant til at skulle overnatte ude osv, så jeg ville helst, at hun skulle passes hjemme hos os selv.
Vi havde kun to dage, hvor vi ikke klarede at skaffe nogen til at passe, hvis det skulle blive nødvendigt. Det var 2. og 3. sidste dag før termin. Jeg var rigtig nervøs for, at noget skulle gå i gang der, men da var aftalen, at min mand måtte blive hjemme med storesøster, hvis det skulle ske. Heldigvis kom lillebror først siste dag før termin, og i tillæg om dagen, så storesøster blev kørt i vs af sin far som normalt, og når han så hentede hende om eftermiddagen, tog han hende med til bedsteforældrerne for at fejre, at hun havde fået en lillebror. (Det var under svineinfluenzaen, så ingen fik lov til at besøge os på hospitalet.)
Anmeld