Hvem skal passe vores barn når jeg er i fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.256 visninger
14 svar
16 synes godt om
12. maj 2014

EnSødMor

Jeg har termin til august, men allerede nu sidder jeg og er nervøs..

Vores datter på snart 20 måneder er ALDRIG blevet passet ude hos andre mere end max 3 timer, (udover dagplejen) - Hun har aldrig sovet ude og er en rigtig morpige... Meeeen, vi venter altså nr 2 til august, hvis nu jeg får veer om natten, eller imens jeg er med hende, hvordan får jeg så en til at passe hende?

Hvem passede jeres barn/børn da du fødte? - Var det om natten, eller dagen?? 

Er det nemmest min mor kommer herud og sover ugen op til termin? - For vil da ikke vække hende om natten for at hun skal ud af døren...??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Jeg ville ikke orke at have overnattende gæster op til termin (som jo reelt er fra uge 37-42). Og I har jo indtil august til at prøve at lade jeres barn overnatte ude, så der er tid nok

Alternativt kan en fra familien komme til jer om natten hvis fødslen går i gang der?

Anmeld

12. maj 2014

Milas14

Hvis du bor tæt på din mor, og hun har mulighed for at komme og passe ville jeg da foretrække det. Tror du ikke hun vil det, osse selvom det er om natten.. Eller har du ikke en svigermor?
Mine er blevet passet af farmor, og mine fødsler har været om natten.

Anmeld

12. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Gik din første fødsel meget stærkt? Jeg tænker, de fleste fødsler er jo ikke "kritiske" fra første ve. Så hvis det starter om natten, ville man måske have tid til at lade den store sove til i hvertfald ved 6 tiden. Hvis ikke, ville jeg nok bare erklære undtagelsestilstand og vække om natten. Eller, bede den der skal passe om at komme og være i vores hjem resten af natten. Men ville stadig vække den store lidt for at sige farvel og "mormor er her". 

Tror jeg. Haha. Har jo ikke været der selv  Endnu. 

I øvrigt tror jeg din pige vil klare fint at sove ude så længe det er hos en hun er glad og tryg ved. Hvad med at afprøve det en gang eller 2 inden? 

Anmeld

12. maj 2014

Ciss

Jeg synes heller ikke, du skal rive hende ud af sengen, hvis ting går i gang om natten. Vi havde en aftale med storesøsters farmor om, at vi bare skulle ringe, hvis det gik i gang om natten. Så ville hun komme og sove hos os og få hende i vs om morgenen, evn være sammen med hende hjemme hos os ud over dagen, hvis det var i en weekend.

Ellers lavede vi en plan over, hvem vi kunne ringe til hvilke dage, så vi havde mindst en person i baghånd for de to sidste uger frem mod og en uge efter termin. Min svigerinde kunne stille op alle dage undtagen torsdag og i weekenden f eks. Vi havde også en aftale med en bekendt, som havde en datter på ca samme alder, at vi skulle besøge dem en lørdag, og så havde vi aftalt, at hvis der skete noget i løbet af den lørdag, så kunne vores datter blive der sammen med dem og evn overnatter, hvis det blev nødvendigt.

Vores datter var heller ikke vant til at skulle overnatte ude osv, så jeg ville helst, at hun skulle passes hjemme hos os selv.

Vi havde kun to dage, hvor vi ikke klarede at skaffe nogen til at passe, hvis det skulle blive nødvendigt. Det var 2. og 3. sidste dag før termin. Jeg var rigtig nervøs for, at noget skulle gå i gang der, men da var aftalen, at min mand måtte blive hjemme med storesøster, hvis det skulle ske. Heldigvis kom lillebror først siste dag før termin, og i tillæg om dagen, så storesøster blev kørt i vs af sin far som normalt, og når han så hentede hende om eftermiddagen, tog han hende med til bedsteforældrerne for at fejre, at hun havde fået en lillebror. (Det var under svineinfluenzaen, så ingen fik lov til at besøge os på hospitalet.)

Anmeld

12. maj 2014

Mor til Ella

EnSødMor skriver:

Vores datter på snart 20 måneder er ALDRIG blevet passet ude hos andre mere end max 3 timer, (udover dagplejen) - Hun har aldrig sovet ude og er en rigtig morpige... Meeeen, vi venter altså nr 2 til august, hvis nu jeg får veer om natten, eller imens jeg er med hende, hvordan får jeg så en til at passe hende?

Er det nemmest min mor kommer herud og sover ugen op til termin? - For vil da ikke vække hende om natten for at hun skal ud af døren...??

Vi gør det sådan.

Håber jeg får begyndende veer en morgen lige inden Ella skal i vuggestue, for så når vi måske hjem inden hun skal hentes( fødte meget hurtigt første gang)

Men sker det ikke er aftalerne lavet på forhånd.

Sker det om natten ringer vi til farmor. Som så kan slå sig ned på sofaen og lade Ella sove.
Sker det om dagen/ weekend kører vi hende ned til mormor ( hun er nemmere at aflevere hos mormor )

Jeg ville nok træne hende i nogle ude besøg inden august.

Tænker også at du aner jo ikke om du føder 14 dage før eller går 14 dage over og synes måske det er lige lovlig voldsom at have mor boende i SÅ lang tid

Anmeld

12. maj 2014

EnSødMor

Mor11 skriver:

Gik din første fødsel meget stærkt? Jeg tænker, de fleste fødsler er jo ikke "kritiske" fra første ve. Så hvis det starter om natten, ville man måske have tid til at lade den store sove til i hvertfald ved 6 tiden. Hvis ikke, ville jeg nok bare erklære undtagelsestilstand og vække om natten. Eller, bede den der skal passe om at komme og være i vores hjem resten af natten. Men ville stadig vække den store lidt for at sige farvel og "mormor er her". 

Tror jeg. Haha. Har jo ikke været der selv  Endnu. 

I øvrigt tror jeg din pige vil klare fint at sove ude så længe det er hos en hun er glad og tryg ved. Hvad med at afprøve det en gang eller 2 inden? 

ja min første fødsel tog 3 timer fra vandet gik til hun var ude, vi nåede knapt nok på sygehuset.. og der er en times køretid ca.. 

hehe, jeg er bare en rigtig hønemor og vil faktisk ikke have at hun bliver passet ude om natten, det bryder jeg mig slet ikke om..

Anmeld

12. maj 2014

LinLin

Her passede bhv David imens vi var på Skejby han blev afleveret 7.15 og hentet 15.30 - helt perfekt
Fødslen startede med allerførste ve kl 5.30 og Adam er født 10.05.

Jeg vil så også sige jeg gruer lidt for hvordan det bliver denne gang, for jeg kan umuligt være så heldig det passer så fint igen men altså worst case scenario er at jeg er alene hjemme med drenge, min mand er på arbejde (hvilket kan være hvorsomhelst i landet) og at det er om aftenen efter de er kommet i seng, vi skal afsted!

Har en nabo jeg nok vil kunne gå ind til og bede om at se efter drengene. Alternativt må jeg tage dem med på sygehuset og få min mor til at komme derhen og se efter dem (hun har ikke bil og bor tæt på Skejby men langt fra os)

Anmeld

12. maj 2014

Clisolka

EnSødMor skriver:

Vi havde det samme "problem" da jeg skulle nedkomme med nr. 2 - vores pige på 3 havde stort set aldrig prøvet at blive passet inden. 

Jeg frygtede seriøst, hvis jeg skulle gå i gang midt om natten, men så var det ikke værre at min kæreste lige måtte smutte over til en veninde længere nede i blokken med hende. Hun er meget nem at ligge igen. Jeg var imod at skulle rykke hende midt om natten - og sådan kom det heldigvis heller ikke til at ske 

Til gengæld lagde hun sig syg med 39 i feber den morgen jeg fik veer  Vildt panik, for i børnehave kunne hun ikke komme... Hun kom med min veninde på arbejde (kun for 1-2 time), det var den eneste mulighed vi havde, da vi ikke har det stærkeste netværk. 

Jeg finder så ud af, da vi ringede til min veninde efter fødslen (3 timer senere), at børnehaven havde hentet hende og taget hende med i Zoo 

Set tilbage, så ville jeg gerne have haft hende passet et par gange inden jeg fødte, så hun kunne vænne sig til det. Men det gik egentlig okay 2 dage efter fødslen, hvor min veninde besluttede at lade hende overnatte der, så min kæreste kunne bruge aftenen med mig - hun har selv en pige på samme alder, som går i samme børnehave. Der havde intet været! 

Anmeld

12. maj 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Her passede det med, at vores dreng kunne blive afleveret i bh af far og så hentede Faster og han var der et par dage.

Hønemor eller ej, så ville jeg for din datters skyld lade hende øve, at der var andre som passede hende, så hun ikke får et chock

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.