GU ved jordemoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.166 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. maj 2014

Papillon

Jeg skal til jordemoder på torsdag, hvor jeg vil være 35+0. Er det jeres erfaring, at jordemoderen foretager en gynækologisk undersøgelse, når man er så langt henne? Eller hvornår begynder de på det, hvis de overhovedet gør det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2014

Mor til Ella

Papillon skriver:

Jeg skal til jordemoder på torsdag, hvor jeg vil være 35+0. Er det jeres erfaring, at jordemoderen foretager en gynækologisk undersøgelse, når man er så langt henne? Eller hvornår begynder de på det, hvis de overhovedet gør det?

Det har min jordmoder ikke gjort hverken første gang eller denne gang

Tror først at det er senere i forhold til feks hindeløsning hvis det er aktuelt.

Anmeld

12. maj 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
Papillon skriver:

Gjorde hun ikke i sidste graviditet og heller ikke i denne - mener ikke hun gjorde det på noget tidspunkt :-)

//Mette

Anmeld

12. maj 2014

-Sigrid-

Ved min første graviditet undersøgte min læge mig gynækologisk, det ved jeg ikke om er standart? Og der var ikke mere pilleri dernede før jeg var 7 cm åben 1½ time før hun kom.

Anden gang er jeg ikke blevet undersøgt dernede endnu, men kan det være fordi han "allerede har været der" et par måneder før jeg blev gravid for at fjerne spiralen? 

Tror ikke det er standart at man roder dernede "for sjov", kun hvis du skal have løsnet hinder 

Anmeld

12. maj 2014

Rockertand

Papillon skriver:

Det gør de ikke.
Hverken jordemoder eller læge behøver at foretage GU i en normal graviditet.

Anmeld

12. maj 2014

Clisolka

Papillon skriver:

Første gang jeg nogensinde har fået en GU i begge mine graviditeter, har været ved fødslerne 

Eller.. Her 2. gang fik jeg lavet en hindeløsning 39+1 

Anmeld

12. maj 2014

Papillon

Tak for svarene, så blev jeg det klogere

Anmeld

12. maj 2014

M&N

Papillon skriver:

Min JM gjorde det aldrig...

Anmeld

12. maj 2014

Papillon

Hvad så hvis man har mistanke om forkortet livmoderhals for tidligt pga. (for) mange plukveer?

Anmeld

12. maj 2014

AnnaK89

Papillon skriver:

Hvad så hvis man har mistanke om forkortet livmoderhals for tidligt pga. (for) mange plukveer?

Det gør man intet ved fordi, at du er så langt henne nu og derfor tjekker man det heller ikke.
Jo mere jordemoderen roder deroppe, jo større er chancen for at hun får sat gang i noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.