Kan jeg få ferie penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2014

san

A. Nonymsen skriver:

På mit feriekort står der at man bare selv skal underskrive sit kort hvis man er på SU?

Ved du Hvorfor man ikk kan få dem på SU? 

Man kan ikke holde ferie og få penge, et andet sted fra + Feriepenge... Feriepenge er til for at du skal kunne holde ferie, og får udbetalt feriepenge, så frem du ikke får nogen penge andre steder fra... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2014

CaWi

Maja! skriver:

Mega træls, jeg blev så sur, ringede til a-kassen, kommunen og arbejdsmarked et eller andet.. 
syntes virkeligt ikke det kunne passe at fordi man læser så kan man ikke holde ferie! 

De 8 dages feriedagpenge jeg har "optjent", giver bare SÅ meget mere end 8 dage på SU.
Surt man ikke kan frasige sig SU i de dage, man kunne ha fået de feriepenge

Anmeld

12. maj 2014

TNBC

Maja! skriver:

så længe du får anden statselig støtte (su, kontanthjælp osv.) kan du ikke få dine feriepenge.. stod i samme problem sidste år.. pisse irriterende!!!

Man kan godt på kontanthjælp,  det bliver bare modregnet. 

Anmeld

12. maj 2014

FrkGranger

san skriver:

Man kan ikke holde ferie og få penge, et andet sted fra + Feriepenge... Feriepenge er til for at du skal kunne holde ferie, og får udbetalt feriepenge, så frem du ikke får nogen penge andre steder fra... 

Jo men så skal det være ferie penge du har optjent på reelt arbejde...

Jeg kunne heller ikke få det udbetalt fra a-kassen som jeg havde tjent som ledig, fordi jeg blev sygemeldt og går på barsel men kan godt få fra ferie konto..

Anmeld

12. maj 2014

Maja!

san skriver:

Man kan vel også godt holde ferie, så får man vel bare su stadig? eller er de regler lavet om??

det kan man jo godt, men hvis man har et arbejde ved siden af, er det jo mange penge man går glip af.. 

men jo gjorde jeg os sidste år men det var ud af egen lomme, da jeg fik su var de penge jeg havde "optjent" under barselsdagpenge ikke til rådighed for mig! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.