Kan jeg få ferie penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.406 visninger
14 svar
1 synes godt om
12. maj 2014

CaWi

Jeg har lige modtaget brev fra min gamle fagforening, omkring optjent feriepenge, mens jeg var på barsel.

Jeg er nu under uddannelse, kan jeg så få feriepengene udbetalt?
Sidste år, da jeg gik på VUC kunne jeg ikke, da de ikke anså VUC som en uddannelse.
Men i det brev jeg har fået nu, står der: at jeg kun kan få dem udbetalt, hvis jeg er medlem af en a-kasse og dagpenge berretiget ved evt ledighed.

Vil det sige at jeg ikke kan få dem? Det lød bare sidste år, som om jeg godt kunne, hvis jeg gik på en reel uddannelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2014

san

hvis du får SU i din ferie, kan du ikke få udbetalt feriedagpenge...

Anmeld

12. maj 2014

Maja!

så længe du får anden statselig støtte (su, kontanthjælp osv.) kan du ikke få dine feriepenge.. stod i samme problem sidste år.. pisse irriterende!!!

Anmeld

12. maj 2014

A. Nonymsen

san skriver:

hvis du får SU i din ferie, kan du ikke få udbetalt feriedagpenge...

På mit feriekort står der at man bare selv skal underskrive sit kort hvis man er på SU?

Ved du Hvorfor man ikk kan få dem på SU? 

Anmeld

12. maj 2014

S*DD

Jeg har altid fået mine feriepenge selvom jeg var på su. 

Anmeld

12. maj 2014

Mama85

Dolowy skriver:

Jeg har altid fået mine feriepenge selvom jeg var på su. 

Også fra fagforeningen? Fik at vide fra min at man ikke kan få dem udbetalt, men at ferien SKAL afholdes for at få feriedagpenge?

Anmeld

12. maj 2014

CaWi

Jeg har også fået mine feriepenge, som jeg har optjent på jobbet, men synes det er skide træls, for at sige det rent ud, at man på barsels dagpenge skal spare op til ferie det næste år selv!!!

Anmeld

12. maj 2014

CaWi

Maja! skriver:

så længe du får anden statselig støtte (su, kontanthjælp osv.) kan du ikke få dine feriepenge.. stod i samme problem sidste år.. pisse irriterende!!!

Virkelig træls altså

Anmeld

12. maj 2014

Maja!

CAWI skriver:

Virkelig træls altså

Mega træls, jeg blev så sur, ringede til a-kassen, kommunen og arbejdsmarked et eller andet.. 
syntes virkeligt ikke det kunne passe at fordi man læser så kan man ikke holde ferie! 

Anmeld

12. maj 2014

san

Maja! skriver:

Mega træls, jeg blev så sur, ringede til a-kassen, kommunen og arbejdsmarked et eller andet.. 
syntes virkeligt ikke det kunne passe at fordi man læser så kan man ikke holde ferie! 

Man kan vel også godt holde ferie, så får man vel bare su stadig? eller er de regler lavet om??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.