Blop2 skriver:
Hej Derude!
Jeg venter vores andet barn og er i dag 27+3.
Vores første barn kom til verden ved akut kejsersnit på grund af påvirket hjertelyd igennem hele fødslen.
Jeg havde derfor denne gang et stort ønske om et planlagt kejsersnit. Udover et akut kejsersnit første gang er jeg utrolig nervøs og bange for at føde selv. Jeg er bange for smerterne og bliver nemt slået ud af den når ting ikke er planlagt i mindste detalje (tidspunkt, hvordan og hvorfor).
En fødsel kan jo over hovedet ikke planlægges og man ved intet om hvordan det vil forløbe og hvornår det hele går i gang - bare den tanke gør mig nervøs...
Har så været til samtaler på sygehuset fordi jeg har givet udtryk for jeg gerne vil have et planlagt kejsersnit. Sidste samtale var med en fødselslæge og en jordemor. Utrolig søde damer, som virkelig sidder der for min skyld. De anbefaler IKKE et planlagt kejsersnit, da min første fødsel egentlig gik rigtig godt/perfekt og at man ikke havde kunnet undgå et akut kejsersnit. De mener også, at jeg er stærk nok til en normal fødsel.
Det sidste de siger til mig er, at jeg også skal huske de negative ting ved et planlagt kejsersnit "du kan ikke tage/lege normalt med dit første barn som du vil kunne efter en fødsel" der vil gå i hvert fald 14 dage før jeg er ovenpå igen.
Der får jeg total dårlig samvittighed, at jeg overhovedet har kunne overveje et planlagt kejsersnit og er ved tanke om ikke at kunne være der 100 % for vores søn begyndt kraftigt at overveje at føde selv.
Jeg kan få lavet et fødselsforløb så det står skrevet hvordan de bedst muligt kan hjælpe mig igennem en fødsel og få opfyldt mine behov og mindskes min skræk.
- Jeg vil ind på fødegangen så snart jeg syntes der er noget i gang.
- Have en epeduralblokade så hurtigt, som det kan lade sige gøre.
- Hele tiden guides om hvor langt jeg er i forløbet og hvad det næste jeg skal igennem er. Så jeg ikke skal være nervøs for hvad der så kommer til at ske om 10 min.
Alle disse ønsker kan jeg få opfyldt.
Hvad havde i valgt planlagt kejsersnit eller fødsel?
Har i nogle gode råd/oplevelser som kunne føjes til min fødselsplan, så man er mindre bange/nervøs under fødslen?
Tak fordi i gad bruge tid på, at læse/svare på min tråd det betyder meget for mig - vi ønsker jo alle bare en uforglemmelig fødsel uden bekymringer 
Jeg fik aks første gang.
Og anden gang valgte jeg pks.
Jeg havde ingen problemer med at kunne være sammen med min store.
Jeg kunne ikke springe rundt og lege med ham, men vi kunne godt tegne, spille vennespil. Og aandre stille lege på gulvet.