Min læge er en hat!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor og meget mere skriver:

Jeg skal næsten altid vente mindst en halv time, når jeg er til læge. Det skyldes, at han tager den fornødne tid til at gøre tingene grundigt og ikke sende folk forvirrede eller modløse ud ad døren, plus at han prioriterer at tage folk ind akut. Det er kommet mig og børnene til gavn mange gange, og jeg værdsætter virkelig, at han ikke kigger på klokken, men på patienternes behov. Og i dit tilfælde havde det da været værre, hvis det var gået ud over din arbejdstid? 

Hvis lægen vurderer, at dit første barns fødselsvægt kan være en indikator for, at dit ufødte barn bliver af en størrelse, der kan komplicere en fødsel, er det ansvarligt at lade dig tjekke ekstra. 

Kort sagt synes jeg, det lyder som en samvittighedsfuld læge, og det ville jeg til enhver tid foretrække frem for en, der brugte "samlebåndsmetoden". 

Hehe, gider ikke lige referere alle mine lægebesøg, men jeg kan forsikre dig om at min læge ikke er typen der tjekker grundigere og derfor har ventetid.  men pyt, kan se folk tror jeg er helt vildt sur, det er jeg skam ikke. Jeg er bare irriteret over ikke at blive hørt når det nu handler om en situation som JEG var i, og ved en ting eller to om, som hun jo ikke gør, så kan man da i min verden ikke bare feje det af bordet og ignorere fuldstændigt. 

Det er måske fordi det er noget vi (mig og min kæreste) har oplevet rigtig mange gange ved de her læger, at det går mig på.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
et-ønske skriver:

Jeg forstår heller ikke lige problemet??
Ventetid er der også ved min læge, tandlæge - ja også ved jm og til scanninger..... De kan jo ikke gøre ved at du har valgt at tage din søn med.

Synes da kun det er positivt med ekstra kontrol

Bevares ikke så smart at der bliver skrevet kvalme og ikke svimmel - men de er jo kun mennesker, og jeg ville blot bede om at få det rettet. Min læge havde skrevet før graviditets vægt forkert, det blev da bare rettet

Mon ikke det er hormonerne der driller

Jeg kan forstå at der nok skulle noget baggrundsviden til at forstå mit indlæg det er nok fordi både mig og min kæreste har oplevet det her med ikke at blive hørt mange gange før, og der bliver skrevet helt andre ting end hvad vi selv beretter osv. Ventetid, ja det er der mange steder. Men her dobbeltbooker de ganske enkelt tiderne, og det er sgu lidt træls. Det er ikke lægens skyld at sønnen var med, det var bare lige et træls/typisk sammentræf  at det lige skulle tage SÅ lang tid lige dén her dag.  

Anmeld

10. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor11 skriver:

Hehe, gider ikke lige referere alle mine lægebesøg, men jeg kan forsikre dig om at min læge ikke er typen der tjekker grundigere og derfor har ventetid.  men pyt, kan se folk tror jeg er helt vildt sur, det er jeg skam ikke. Jeg er bare irriteret over ikke at blive hørt når det nu handler om en situation som JEG var i, og ved en ting eller to om, som hun jo ikke gør, så kan man da i min verden ikke bare feje det af bordet og ignorere fuldstændigt. 

Det er måske fordi det er noget vi (mig og min kæreste) har oplevet rigtig mange gange ved de her læger, at det går mig på.  

Men så er det jo bare at få skiftet læge, når det er et tilbagevendende problem. 

Mht. dobbeltbooking er det den metode, mange læger er nødt til at benytte, fordi systemet ikke giver mulighed for at reservere en tid kl. 14, en kl. 14.06, en kl. 14.10 osv. Derfor sætter de akutte patienter ind på en allerede booket tid. I praksis giver det jo det samme - ingen konsultationer er overstået på fire eller fem minutter, så der vil være ventetid uanset hvad. 

Anmeld

10. maj 2014

Sunsmile

Jeg kan godt forstå din frustration, over at hun ikke lytter til dig nu hvor du faktisk har en viden som hun kan bruge. Problemet med en ny læge er at han/hun måske heller ikke er så god eller har sværere ved at sætte sig ind i dine situationer fordi vedkommendet ikke kender din fortid.
Jeg er i et lægehus med 4 læger så jeg ka bare ta en af de andre hvis jeg vil. Jeg var hos en anden end ham jeg plejer fordi han havde fri den dag jeg kunne og nu vil jeg beholde den nye for sys sku han er super god.
Sys også det handler lidt om kemi, min første læge i lægehuset havde jeg en dårlig kemi med og så valgte jeg en anden

Håber du finder en god løsning for dig.

Anmeld

10. maj 2014

Swerg

Stort krammer !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.