Min læge er en hat!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.450 visninger
14 svar
13 synes godt om
9. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Åh jeg burde virkelig skifte læge!!! Var til første graviditets"undersøgelse" igår og hold nu op... Spild af tid. For det første ventede vi (ja jeg havde knægten med) i 3 kvarter på at komme ind, og jeg havde fået tid sidst på dagen så jeg ikke skulle gå i arbejdstiden, så totalt dårligt tidspunkt at trække tingene i langdrag på!! Nå, da vi så endelig kommer ind, gennemgår hun lige min vandrejournal som sygeplejersken stort set udfyldte 100% for 3 uger siden... Hun tilføjer lige at jeg gerne vil føde vaginalt på trods af aks sidste gang, og at jeg får et par ekstra tjek på sygehuset sidst i graviditeten. (Hvilket jeg ikke helt fatter pointen i) 

hun spørger til hvorfor jeg fik aks, og jeg fortæller at det var fordi babys hoved stod skævt da han skulle til at dreje ned i bækkenet, og de kunne ikke rykke på ham. Men hun bliver ved at ævle om hans størrelse og snakke som om det var fordi han var for stor?????! (4300) tror faktisk det er derfor hun har skrevet at jeg skal have ekstra tjek til sidst, for at tjekke babys størrelse, så den ikke bliver "for stor igen", men HALLO, jeg sagde gentagne gange at det IKKE skyldtes dét.   Det var som om hun bare tunede mig helt ud 

Det samme skete sidste graviditet hvor jeg var til læge pga svimmelhed, og faktisk endte med en sygemelding, der havde lægen dælme skrevet "udpræget kvalme" i papirerne  Aaarh, det er altså pisse irriterende... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2014

Mor til Ella

Mor11 skriver:

Åh jeg burde virkelig skifte læge!!! Var til første graviditets"undersøgelse" igår og hold nu op... Spild af tid. For det første ventede vi (ja jeg havde knægten med) i 3 kvarter på at komme ind, og jeg havde fået tid sidst på dagen så jeg ikke skulle gå i arbejdstiden, så totalt dårligt tidspunkt at trække tingene i langdrag på!! Nå, da vi så endelig kommer ind, gennemgår hun lige min vandrejournal som sygeplejersken stort set udfyldte 100% for 3 uger siden... Hun tilføjer lige at jeg gerne vil føde vaginalt på trods af aks sidste gang, og at jeg får et par ekstra tjek på sygehuset sidst i graviditeten. (Hvilket jeg ikke helt fatter pointen i) 

hun spørger til hvorfor jeg fik aks, og jeg fortæller at det var fordi babys hoved stod skævt da han skulle til at dreje ned i bækkenet, og de kunne ikke rykke på ham. Men hun bliver ved at ævle om hans størrelse og snakke som om det var fordi han var for stor?????! (4300) tror faktisk det er derfor hun har skrevet at jeg skal have ekstra tjek til sidst, for at tjekke babys størrelse, så den ikke bliver "for stor igen", men HALLO, jeg sagde gentagne gange at det IKKE skyldtes dét.   Det var som om hun bare tunede mig helt ud 

Det samme skete sidste graviditet hvor jeg var til læge pga svimmelhed, og faktisk endte med en sygemelding, der havde lægen dælme skrevet "udpræget kvalme" i papirerne  Aaarh, det er altså pisse irriterende... 

Tror ikke jeg forstår

Hvad er det der gør at du synes din læge er en "hat" for kan ikke lige se det

Anmeld

9. maj 2014

et-ønske

Jeg forstår heller ikke lige problemet??
Ventetid er der også ved min læge, tandlæge - ja også ved jm og til scanninger..... De kan jo ikke gøre ved at du har valgt at tage din søn med.

Synes da kun det er positivt med ekstra kontrol

Bevares ikke så smart at der bliver skrevet kvalme og ikke svimmel - men de er jo kun mennesker, og jeg ville blot bede om at få det rettet. Min læge havde skrevet før graviditets vægt forkert, det blev da bare rettet

Mon ikke det er hormonerne der driller

Anmeld

9. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor11 skriver:

Jeg skal næsten altid vente mindst en halv time, når jeg er til læge. Det skyldes, at han tager den fornødne tid til at gøre tingene grundigt og ikke sende folk forvirrede eller modløse ud ad døren, plus at han prioriterer at tage folk ind akut. Det er kommet mig og børnene til gavn mange gange, og jeg værdsætter virkelig, at han ikke kigger på klokken, men på patienternes behov. Og i dit tilfælde havde det da været værre, hvis det var gået ud over din arbejdstid? 

Hvis lægen vurderer, at dit første barns fødselsvægt kan være en indikator for, at dit ufødte barn bliver af en størrelse, der kan komplicere en fødsel, er det ansvarligt at lade dig tjekke ekstra. 

Kort sagt synes jeg, det lyder som en samvittighedsfuld læge, og det ville jeg til enhver tid foretrække frem for en, der brugte "samlebåndsmetoden". 

Anmeld

9. maj 2014

Moma

Ventetid er for at vi alle kan få en akuttid hos vores læge - enten til os selv eller vores børn.

Jeg har altid været glad for at kunne komme til stort set med det samme, hvis vores børn har været syge. Det kommer dem med forudbestilt tid desværre til at betale for.

Er du ikke på bølgelæge med din læge, så er det med at skifte.

Anmeld

9. maj 2014

Rockertand

Mor11 skriver:

Jeg læser det fra et sundhedsfagligt synspunkt, og helt ærligt så er der ikke noget at sætte fingre på?!

Anmeld

9. maj 2014

Frk.S

Ventetid må man forvente når man skal til undersøgelse ved læge eller andre steder. Der kan opstå situationer der gør at de kommer bagud, og det kan man bare ikke gøre noget ved. De kan jo ikke trylle, og det er da vigtigt at de tager den tid de skal til deres patienter.

Mht. det andet, så kan jeg fortælle at jeg også fik AKS sidste gang grundet at Freja stod skævt og IKKE kunne komme ud (heller ikke med hjælp fra sugekop). 

Til MD-scanningen havde de booket mig til en lægesamtale også (det er standard at de gør det i Randers, hvis man har fået KS sidst). Her var lægens forslag også at jeg skal scannes i uge 32 + uge 36 for at holde lidt øje med lillesøsters størrelse.... samt få snakket lidt mere igennem om jeg stadig føler mig klar på at forsøge vaginalt (da Frejas fødsel var temmelig traumatisk).

Freja vejede altså kun 3900, så det var jo ikke fordi hun var voldsomt stor - men bestemt i den store ende. 
De vil vel gøre det for ikke at risikere at fødslen kompliceres af en stor baby (også selvom det var pga hun lå skævt sidst).

Jeg kan ikke helt forstå hvad det er du er så sur over. Er det ikke bare godt at din læge tager sig nogle forholdsregler? Hun gør det jo for din og babys skyld.

Anmeld

10. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor til Ella skriver:

Tror ikke jeg forstår

Hvad er det der gør at du synes din læge er en "hat" for kan ikke lige se det

Fordi hun ikke hører hvad jeg siger til hende? 

Anmeld

10. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Frk.S skriver:

Ventetid må man forvente når man skal til undersøgelse ved læge eller andre steder. Der kan opstå situationer der gør at de kommer bagud, og det kan man bare ikke gøre noget ved. De kan jo ikke trylle, og det er da vigtigt at de tager den tid de skal til deres patienter.

Mht. det andet, så kan jeg fortælle at jeg også fik AKS sidste gang grundet at Freja stod skævt og IKKE kunne komme ud (heller ikke med hjælp fra sugekop). 

Til MD-scanningen havde de booket mig til en lægesamtale også (det er standard at de gør det i Randers, hvis man har fået KS sidst). Her var lægens forslag også at jeg skal scannes i uge 32 + uge 36 for at holde lidt øje med lillesøsters størrelse.... samt få snakket lidt mere igennem om jeg stadig føler mig klar på at forsøge vaginalt (da Frejas fødsel var temmelig traumatisk).

Freja vejede altså kun 3900, så det var jo ikke fordi hun var voldsomt stor - men bestemt i den store ende. 
De vil vel gøre det for ikke at risikere at fødslen kompliceres af en stor baby (også selvom det var pga hun lå skævt sidst).

Jeg kan ikke helt forstå hvad det er du er så sur over. Er det ikke bare godt at din læge tager sig nogle forholdsregler? Hun gør det jo for din og babys skyld.

Ej, virker jeg så sur i mit indlæg? Det var mere et irritations indlæg fordi jeg ikke følte mig hørt  

Og tro mig, jeg forventer altid ventetid hos min læge.. Vi sad nemlig 5 patienter der havde fået præcis samme tid, og der er kun 2 læger. Og det sker konstant i det lægehus, så det er ikke fordi jeg er uforstående overfor ventetider, men jeg er uforstående overfor deres booking system at jeg havde min søn med var ikke deres problem, slet ikke. Det var bare lige typisk at når han nu var med, så trak det lige ekstra meget i langdrag dén dag. 

Jeg har det fint med ekstra tjek, men jeg føler bare ikke selv at det er relevant at bruge de resourcer på mig. Hvis baby bliver stor, finder jm jo nok ud af det undervejs også. Og så kunne man jo tage den derfra

Anmeld

10. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rockertand skriver:

Jeg læser det fra et sundhedsfagligt synspunkt, og helt ærligt så er der ikke noget at sætte fingre på?!

Heller ikke at hun ingen grund giver til hendes ide om at aks skyldtes vægt når jeg fortæller noget andet? Det er det der med at blive hørt, der irriterer mig. At hun vil give ekstra tjek, fred være med det. Jeg synes bare selv det er spild af resourcer lige i mit tilfælde, da vægt også bliver tjekket af jm undervejs.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.