Mor11 skriver:
Åh jeg burde virkelig skifte læge!!! Var til første graviditets"undersøgelse" igår og hold nu op... Spild af tid. For det første ventede vi (ja jeg havde knægten med) i 3 kvarter på at komme ind, og jeg havde fået tid sidst på dagen så jeg ikke skulle gå i arbejdstiden, så totalt dårligt tidspunkt at trække tingene i langdrag på!! Nå, da vi så endelig kommer ind, gennemgår hun lige min vandrejournal som sygeplejersken stort set udfyldte 100% for 3 uger siden... Hun tilføjer lige at jeg gerne vil føde vaginalt på trods af aks sidste gang, og at jeg får et par ekstra tjek på sygehuset sidst i graviditeten. (Hvilket jeg ikke helt fatter pointen i)
hun spørger til hvorfor jeg fik aks, og jeg fortæller at det var fordi babys hoved stod skævt da han skulle til at dreje ned i bækkenet, og de kunne ikke rykke på ham. Men hun bliver ved at ævle om hans størrelse og snakke som om det var fordi han var for stor?????! (4300) tror faktisk det er derfor hun har skrevet at jeg skal have ekstra tjek til sidst, for at tjekke babys størrelse, så den ikke bliver "for stor igen", men HALLO, jeg sagde gentagne gange at det IKKE skyldtes dét. 
Det var som om hun bare tunede mig helt ud 
Det samme skete sidste graviditet hvor jeg var til læge pga svimmelhed, og faktisk endte med en sygemelding, der havde lægen dælme skrevet "udpræget kvalme" i papirerne
Aaarh, det er altså pisse irriterende... 
Jeg skal næsten altid vente mindst en halv time, når jeg er til læge. Det skyldes, at han tager den fornødne tid til at gøre tingene grundigt og ikke sende folk forvirrede eller modløse ud ad døren, plus at han prioriterer at tage folk ind akut. Det er kommet mig og børnene til gavn mange gange, og jeg værdsætter virkelig, at han ikke kigger på klokken, men på patienternes behov. Og i dit tilfælde havde det da været værre, hvis det var gået ud over din arbejdstid?
Hvis lægen vurderer, at dit første barns fødselsvægt kan være en indikator for, at dit ufødte barn bliver af en størrelse, der kan komplicere en fødsel, er det ansvarligt at lade dig tjekke ekstra.
Kort sagt synes jeg, det lyder som en samvittighedsfuld læge, og det ville jeg til enhver tid foretrække frem for en, der brugte "samlebåndsmetoden".