Odense pladsanvisning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.542 visninger
11 svar
2 synes godt om
9. maj 2014

Ela

Hej Jeg ville bare høre om der er andre her der har dårlig erfaring med Odense pladsanvisning? Jeg har en datter på 2,5 der skulle begynde i børnehave den 1. Sep, men det skal hun ikke alligevel. Jeg tilmeldte hende til en børnehave der ligger 100 meter væk fra hvor vi bor og hun var i lang tid på 3. pladsen og kom derefter på 1.pladsen men alligevel kom hun ikke ind. Så får jeg tilbudt en børnehave der ligger 2 km væk ( ja det er ikke så langt) men der er 4 andre børnehaver der ligger lige omkring mig. Jeg ringer så til pladsanvisningen og spørger om der slet ikke er mulighed for at hun kan komme ind der hvor vi vil have hende ind da hun er på førstepladsen men der siger de nej så må du jo bare passe dit eget barn indtil marts 2015, de snakker ned til en og prøver slet ikke på at hjælpe. Jeg er fjernstuderende så nu skal jeg så have min datter hjemme 6 måneder. Jeg valgte at sige nej tak til tilbudet da jeg heller vil have hende ind i den ønskede børnehave for der har vi haft 9 børn i familien og vi kender alle medarbejder og det er som sagt 100 meter væk, men hvis jeg fik tilbudt en af de andre der er lige omkring hvor vi bor havde jeg sagt ja, men det jeg bare ikke kan forstå er hvodan hun ikke kan komme ind når hun var på 1.pladsen i lang tid og det der går mig mest på er den behandling man får når man ringer til dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2014

CaWi

Hvis hun først er skrevet op til start d.1/9, så kan hun jo sagtens nå at komme ind i den ønskede BH. Ingen kan jo vide, om der er nogen der pludselig tager sit barn ud, af den ene eller anden grund.

Vi kører selv 8 km for at komme ind til DP, og lige så langt når vi skal til BH, så to km er jo ingen ting for mig.

Jeg ville prøve at slå koldt vand i blodet. Der er trods alt 4 mdr endnu

Anmeld

9. maj 2014

serinasmor

Ela skriver:

Hej Jeg ville bare høre om der er andre her der har dårlig erfaring med Odense pladsanvisning? Jeg har en datter på 2,5 der skulle begynde i børnehave den 1. Sep, men det skal hun ikke alligevel. Jeg tilmeldte hende til en børnehave der ligger 100 meter væk fra hvor vi bor og hun var i lang tid på 3. pladsen og kom derefter på 1.pladsen men alligevel kom hun ikke ind. Så får jeg tilbudt en børnehave der ligger 2 km væk ( ja det er ikke så langt) men der er 4 andre børnehaver der ligger lige omkring mig. Jeg ringer så til pladsanvisningen og spørger om der slet ikke er mulighed for at hun kan komme ind der hvor vi vil have hende ind da hun er på førstepladsen men der siger de nej så må du jo bare passe dit eget barn indtil marts 2015, de snakker ned til en og prøver slet ikke på at hjælpe. Jeg er fjernstuderende så nu skal jeg så have min datter hjemme 6 måneder. Jeg valgte at sige nej tak til tilbudet da jeg heller vil have hende ind i den ønskede børnehave for der har vi haft 9 børn i familien og vi kender alle medarbejder og det er som sagt 100 meter væk, men hvis jeg fik tilbudt en af de andre der er lige omkring hvor vi bor havde jeg sagt ja, men det jeg bare ikke kan forstå er hvodan hun ikke kan komme ind når hun var på 1.pladsen i lang tid og det der går mig mest på er den behandling man får når man ringer til dem.

Altså- hvis der ikke er plads er der jo ikke plads - og hvor meget du end brokker dig bliver der ikke plads før et barn flytter eller starter i skole ...

Jeg synes ikke 2 km er langt væk ... Det kan cykles / gås ...

Anmeld

9. maj 2014

Sara.

Her i Århus kan du godt ligge på 1. pladsen til en institutionsplads. Men bliver der skrevet et ældre barn op / et barn der haren søster eller bror i institutionen i forvejen kommer de før andre børn.

Derudover ser jeg heller ikke to km som langt. Vi startede ud med vuggestue plads til min pige langt fra hvor vi boede. Vi boede i Århus centrum men fik plads langt ude. Og har ikke bil. Jeg skulle med bus med min datter 7.10 for at jeg kunne nå at aflevere og være i skole (5min fra hvor vi boede) kl 8.45.

Så jeg synes egentlig ikke at de har været urimelige. Men jeg kan sagtens forstå at du synes det er træls at I ikke har fået ønskeplads. Øv. Det betyder personligt meget for mig som mor at mine børn går et sted hvor jeg er tryg ved personalet og hvor jeg synes der er en god pædagogik.

Anmeld

9. maj 2014

Ela

Som jeg også har skrevet er 2 km ikke langt. Og mit problem er heller ikke det, problemet er den måde de snakker ned til folk på, og ja jeg er på 1. pladsen, men de siger at den bh allerede har et barn for meget så jeg faktisk er på 2.pladsen, men så synes jeg ikke at de skulle skrive at jeg er på 1. for det betyder at der skal 2 børn ud før jeg får en plads. Min datters dp er også 5 km væk det gøre mig heller ikke noget, men det område vi har fået tilbudt bh er et område jeg ikke er tryg ved plus jeg er tryg ved den ønskede da vi har haft 9 børn plus min datters far der har gået i denne bh.

Anmeld

9. maj 2014

FruK

Som Sara skriver, sp kan der jo være grunde til at nogen kommer ind foran jer i køen.

Jeg har ikke dårlige erfaringer med pladsanvisningen i Odense, men jeg har den erfaring, at det godt kan betale sig at gøre opmærksom på sig selv.

Jeg fik selv sidste gang tilbudt en plads, jeg ikke var meget for, men ringede og spurgte til den, jeg gerne ville have, og fortalte hvorfor - og fik den, dog et par måneder før, jeg havde søgt, men det måtte jeg jo så betale for.

Jeg synes sagtens man kan være heldig med dem, hvis man gør det på en pæn måde og måske er villig til f.rks. At gå på kompromis med datoen. Men det kræver jo, at pladsen er der - de kan ikke trylle. 

Anmeld

9. maj 2014

4kløver

Du ringer bare til dem der er over dem og klager over den behandling du har fået. 

Jeg har selv skrevet min op i en bh og kun den. (Hans søster går der) 

her hvor vi bor ligger der ca 5 men ønsker kun denne. Og tager ham gerne hjem vis det er det. Men ja de kan godt tale grimt til en. Har oplevet det. ( så en gamle harpe) 

Anmeld

9. maj 2014

tweety2060

DE taler desværre ikke særlig pænt til folk, men ofte taler de jo med frustrerende, sure, vrede forældre som kun ønsker deres poder det bedste... Det retfærdiggøre ikke deres måde at tale på, overhovedet ikke, men jeg tror absolut ikke det er sjovt at sidde der ved telefonen...
Men syntes du skal sige til vedkommende at det ikke er ok at tale sådanne. Du vil jo bare spørge...
Men som andre skriver, så er der jo søskendefordel og Andre forhold der gør at I kommer til at stå længere på venteliste.
Og Ja nogle kan flytte mm men ofte så ser man jo også at der er skolestart i aug så der burde være mange ledige pladser....
Håber det hele lykkes for Jer, så alle bliver glade...
PS har I været på besøg i den tilbudte bh?

Anmeld

9. maj 2014

Ela

ja det har vi og følte ikke at det er et sted jeg vil have, men det etr måske fordi jeg meget gerne vil have den anden.. Børn her i odense er startet i skole i marts ikke aug.

Anmeld

11. maj 2014

Ela

serinasmor skriver:

Altså- hvis der ikke er plads er der jo ikke plads - og hvor meget du end brokker dig bliver der ikke plads før et barn flytter eller starter i skole ...

Jeg synes ikke 2 km er langt væk ... Det kan cykles / gås ...

Hvis du har læst hvad eg skrev så siger jeg ikke to km er langt jeg brokker mig skam heller ikke over at der ikke er plads, men den måde de taler ned til en på. Og jeg ved godt at når der ikke er plads er der ikke plads men når jeg har snakket med en af de andre børnehaver i nærheden af mig og de siger at der er plads så kan jeg bare ikke forstå at pladsanvisningen siger at der ikke er plads og siger at inten kan jeg bare sige ja til deres tilbud eller passe hende selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.