Hvor tidligt fortalte i familien...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

986 visninger
15 svar
0 synes godt om
7. maj 2014

Anonym trådstarter

Ja hvor tidligt fortalte i familien om graviditeten? Her vil det være mormor, morfar, moster, farmor og faster der får besked...

synes det er lidt tidligt endnu er kun i 5. Uge (vil være gået ind i 6. Når de får det afvide) men da det er mit andet barn synes jeg allerede jeg har lagt mig ud...

og vil gerne selv nå at sige det inden den der "hvaaa er du gravid" kommer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Ja hvor tidligt fortalte i familien om graviditeten? Her vil det være mormor, morfar, moster, farmor og faster der får besked...

synes det er lidt tidligt endnu er kun i 5. Uge (vil være gået ind i 6. Når de får det afvide) men da det er mit andet barn synes jeg allerede jeg har lagt mig ud...

Jeg har stemt uge 8, for det var der jeg fortalte det til den "store" familie. - Altså older, tanter onkler osv. 

Men min egen mor fik det at vide med det samme, og mine svigerforældre fik det at vide ca. en uge efter vi fandt ud af det selv. Så det har været lidt løbende, men fra uge 8 har hele familien vidst det. 

Anmeld

7. maj 2014

Anonym trådstarter

TanyaGR skriver:

Jeg har stemt uge 8, for det var der jeg fortalte det til den "store" familie. - Altså older, tanter onkler osv. 

Men min egen mor fik det at vide med det samme, og mine svigerforældre fik det at vide ca. en uge efter vi fandt ud af det selv. Så det har været lidt løbende, men fra uge 8 har hele familien vidst det. 

Okay tak for svar... Kan bare ikk huske hvad vi gjorde første gang... Men det var ihvertfald før NF 

Anmeld

7. maj 2014

*Mor Til Albert*

Anonym skriver:

Mine forældre og søster + svigerforældre og svigerinde fik nyheden i uge 5. 
Resten af familien fik nyheden efter nf i uge 13. 

Anmeld

7. maj 2014

Ciss

Har oplevet at miste en gang i uge 10, så for mig var det vigtigt at vente til uge 12, hvor jeg selv begyndte at tro på, at det kom til at gå godt. Vi fulgte den regel begge gange.

Anmeld

7. maj 2014

Louise H.

Min mor fik det at vide samme dag som jeg testede positiv. Det samme gjorde kærestens mor og stedfar

Min far, kærestens far og stedmor fik det at vide et par dage senere

Så allesammen i uge 4

Anmeld

7. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi ville rigtig gerne fortælle min far det ansigt til ansigt og også min mormor. Men da disse bor langt væk måtte det gøres mens vi nu var der. Oprindeligt ville vi helst have ventet til efter nf, mest for at være sikker på at der nu var noget i min mave. Men da vi planmæssigt skulle derover var der stadig halvanden uge til nf. Så vi købte os til en privat scanning og fortalte så familien det efter den. 

Anmeld

7. maj 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Vi fortalte det med det samme efter, at været gået over tid

Anmeld

7. maj 2014

Aabye

Anonym skriver:

Første gang fløj det ud af munden på mig at jeg havde testet positivt.. Der var jeg ikke ret langt henne.. 4+ eller sådan noget.. 

Anden gang holdte jeg det skjult indtil jeg var ca 17 uger henne.. Vi havde besluttet os for at holde det hemmeligt indtil NF var vel overstået.. Men lige efter NF var der en masse fødseldage, og min lillebror havde konfirmation og sådan noget.. Og for ikke at tage opmærksomheden valgte jeg at det skulle holdes hemmeligt indtil det ikke ramlede ind i noget andet.. Fik var noget overraskede da de fik nyheden.. Jeg er overvægtig, så man kunne vitterligt ikke se på mig at jeg var gravid... 

Anmeld

7. maj 2014

Bertris

første gang fik familien det at vide efter første lægebesøg, hvor jeg vist var 8 ugers tid henne
her anden gang ventede vi til efter nf for at være sikre på alt var ok, især med henblik på det bliver pseudotvillinger, så jeg var præcis 13 uger henne

gik i meget løst tøj op til, men har heller aldrig været en lille pige så ingen bemærkede noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.