Nyt vs brugt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2014

liten-mamma

TanyaGR skriver:

Ja, bare fordi jeg er lidt nysgerrig så kom jeg til at tænke på har I købt nyt eller brugt? - Og hvorfor?

Personligt har jeg købt næsten alt brugt kun med enkelte undtagelser. Det har jeg mest gjort for at spare penge, men også fordi jeg køber en del brugt til mig selv og nyder at kunne finde nogle lækre ting til det halve af hvad man giver i butikkerne

Det jeg har købt brugt er barnevogn, et sæt sengetøj og lidt tøj. 

Seng, puslebord, dyne, sengerand, puslepude, stofbleer, sutter, klapvogn osv er købt fra nyt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2014

Aabye

Ja, bare fordi jeg er lidt nysgerrig så kom jeg til at tænke på har I købt nyt eller brugt? - Og hvorfor?

Personligt har jeg købt næsten alt brugt kun med enkelte undtagelser. Det har jeg mest gjort for at spare penge, men også fordi jeg køber en del brugt til mig selv og nyder at kunne finde nogle lækre ting til det halve af hvad man giver i butikkerne

Vi købte næsten ALT tøjet brugt, det bliver ikke slidt i de små størrelser, og nogle børn når jo knap nok at have et sæt tøj på i str 50 inden de hopper over i den næste størrelse.. 
Stofbleer fik jeg brugt af min tante (hun har haft dagpleje så hun havde en helvedes masse hun bare skulle af med)..

Tremmesengen købte vi også brugt, samt puslebordet.. Der blev dog investeret i ny madras, og ny puslepude.. 

Faktisk var det meste af det vi købte brugt.

Barnevognen fik vi af mine forældre, ny.. 
Badekar købte jeg også nyt.. 
Tøjet som ungerne kom hjem i fra sygehuset var også nyt.. Og deres første sengetøj var også nyt..  

Anmeld

7. maj 2014

et-ønske

Jeg vil sige at det er 50/50 hvad der er brugt og nyt

Anmeld

20. juni 2014

Marts<3

ALT nyt! Og har solgt/smidt det meste ud.. Så skal skal starte forfra med nr. 2....

Har brugt pinligt mange penge, især på tøj.

Ved det er mig som er fjollet, men det kan ikke være anderledes. Er oprindeligt bekymret for at jeg skal have en pige som nr. 2! Omg! Det vil blive dyrt

Anmeld

21. juni 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Jeg har det meget svært med brugt og køber det kun hvis det er helt som nyt.

Købte min kombivogn fra emmaljunga brugt. Men kun fordi den havde drejehjul foran (hvilket var et must for mig) og så var den kun brugt i 10 mdr og havde stadig over et års garanti tilbage. Sparede næsten 2000 kr så det var jo super.

og så har jeg købt vugge og skråstol fra Stokke brugt. Eller skråstolen var aldrig taget i brug, og vuggen var brugt meget lidt.

Alt andet er købt fra nyt. Og puha en dyr omgang det har været, især når jeg ikke kan døje lyserød og de pæne alternativer ofte er lidt dyrere 

(Dog har vi købt meget nyt på tilbud også. Fx en Cybex Aton 2 autostol med selebase til 1199 kr. hvilket var halv pris - så kunne det næsten ikke betale sig at købe brugt) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.