Nyt vs brugt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.330 visninger
14 svar
4 synes godt om
7. maj 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ja, bare fordi jeg er lidt nysgerrig så kom jeg til at tænke på har I købt nyt eller brugt? - Og hvorfor?

Personligt har jeg købt næsten alt brugt kun med enkelte undtagelser. Det har jeg mest gjort for at spare penge, men også fordi jeg køber en del brugt til mig selv og nyder at kunne finde nogle lækre ting til det halve af hvad man giver i butikkerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2014

Anonymo

Ja, bare fordi jeg er lidt nysgerrig så kom jeg til at tænke på har I købt nyt eller brugt? - Og hvorfor?

Personligt har jeg købt næsten alt brugt kun med enkelte undtagelser. Det har jeg mest gjort for at spare penge, men også fordi jeg køber en del brugt til mig selv og nyder at kunne finde nogle lækre ting til det halve af hvad man giver i butikkerne

Vi har købt alt brugt undtagen sutter, bleer, sutteflaske, cremer, vaskeklude. madresser osv. osv. Det har sparet os for mange, mange, mange tusinde kroner som jeg kan bruge på alt mulig andet lækkert til hende. Det jeg har købt brugt har har været flotte ting. 

Jeg ser ingen grund til at købe nyt når jeg kan spare penge på noget der virker fint og ser nyt ud 

Anmeld

7. maj 2014

modesty

Brugt. 

Kan simpelthen ikke få mig selv til at betale en formue for noget som man kan få til en billig penge, og som kun er brugt en lille smule.

Har solgt de fleste af tingene igen til samme pris som jeg købte dem for.

Anmeld

7. maj 2014

CaWi

TanyaGR skriver:

Stort set alt er købt fra nyt af. Med undtagelse af vores autostole og skråstol.
Vi købte nyt med andre ting, fordi vi tit har hørt om folk der er blevet slemt skuffet over køb af brugte ting.
Derudover også fordi vi kunne. Altså havde råd til det. Vi har bestemt ikke købt den dyreste barnevogn, og designer senge. Men vi har, og gør stadig, køber det vi ønsker og har råd til

Anmeld

7. maj 2014

Mama85

Købt ALT fra nyt af, men tænk alle de penge man sparer ved at købe brugt 

Anmeld

7. maj 2014

tarkoflen

Vi har en god blanding barnevogn er købt ny i håb om, at den vil være lige så fin til barn nr. 2 og fordi jeg bare altid gerne ville have sådan en

Klapvogn er købt brugt, den første autostol blev lånt, nr. 2 er købt fra ny, fordi vi ville have en bagudvendt.

Seng er købt brugt, men vi har købt ny madras og nye dyner.

Tøj, legetøj og andet udstyr er en blanding af lånt, købt brugt og nyt

Anmeld

7. maj 2014

Trekløver(:

TanyaGR skriver:

Halvdellen af tøjet er brugt og resten nyt. De større ting er nye, og det har vi valgt, fordi det er noget der nok kommer til at blive brugt til en lillesøster eller lillebror engang.

Anmeld

7. maj 2014

Clisolka

TanyaGR skriver:

Første gang købte jeg en del brugt, men noget købte jeg fra nyt 

Her 2. gang havde jeg alt i forvejen, foruden sutteflasker, sutter osv. 

Anmeld

7. maj 2014

lineog4

Uha set har været meget forskelligt. Har ikke et princip om hverken det ene eller det andet, nyder en gang imellem at få noget helt nyt, men andre gange elsker jeg at spare og finde og lede....

Men barnevognen var med den første brugt, sengen var brugt, puslebordet blev lavet på vores kommode, autostol var ny men fra bilka, badekar nyt, legetøj var sparsomt og nyt mest i form af gaver, tåjet der fik vi så meget i gave og havde intet købt selv, men da jeg begyndte at købe var det primært brugt aom jeg så kunne sy lidt om eller bruge som det var. Og kan virkelig ikke huske vi brugte mere. Nå jo pusletaske, den havde jeg syet selv.

Klapvogn købte jeg da hun var 2 år og den købte jeg ny, men så har vi heller ikke købt efter (vi var så "heldige" den blev ødelagt ved en flytur med barn nummer 2 og forsikringen betalte en hel ny).

Med nummer 4 købte jeg ny barnevogn og må indrømme jeg foretrækker en ny trille end en brugt emmaljunga. Tremmesengen har klaret alle børnene og er først forsvundet for et år siden så trods den havde været brugt til 2 børn da vi købte den, så klarede den 10 år og 3 børn her.

Nu er de blevet så store så det er svært at finde brugt tøj som ikke er voldsomt slidt. Men så syer jeg det meste selv og også gerne af genbrugs stof....

Så når jeg er så sparsom hvor pokker bliver mine penge så af

Anmeld

7. maj 2014

Papillon

Det har været blandet Der hvor det virkelig kan betale sig at købe brugt, har vi gjort det (fx barnevogn og autostol med base). Har forskellen ikke været den store, har vi købt nyt.

Jeg har intet imod brugt, men det er nu engang nemmest at gå ned i en forretning fremfor at tage kontakt til private og lave aftaler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.