Sygemelding hvordan ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2014

Mor til F

Mange tak Har lige kontaktet lægen,  og hun siger at de ikke sygemelder - det skal jeg selv gøre. Mærkeligt.  Men så ma jeg have fat i a kassen nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2014

mogms

BabyFreia skriver:

Mange tak Har lige kontaktet lægen,  og hun siger at de ikke sygemelder - det skal jeg selv gøre. Mærkeligt.  Men så ma jeg have fat i a kassen nu.

Nej lægen gør ikke, men på et tidspunkt. Skal a-kassen og Jobnet have noget fra lægen. Også er det jo vigtigt at lægen er med.

Min læge sagde at vi tager det to uger af gangen. Her i begyndelsen, for mit vedkommende. Så nu skal jeg hjem og ringe rundt.

Anmeld

7. maj 2014

Mor til F

Jeg har ringet til alle nu, så nu skal jeg bare vente.  Har fået en ekstra lægetid om 2 uger og en ekstra scanning i start juni.

Anmeld

7. maj 2014

mogms

BabyFreia skriver:

Jeg har ringet til alle nu, så nu skal jeg bare vente.  Har fået en ekstra lægetid om 2 uger og en ekstra scanning i start juni.

Hey skulle du have haft i a-kassen først også jobcentret eller hvad ?

Jeg snart hjemme men noget så ødelagt overvejer en slapper før jeg ringer.

Anmeld

7. maj 2014

GUSO

BabyFreia skriver:

Mange tak for dit svar Håber lægen har en hurtig tid, for synes godt nok det gør ondt. 

Jeg er blevet rådet akupunktur,  nogle der har prøvet det? 

Ja jeg havde rigtig god gavn af akupunktur, jeg fik behandlinger hver uge næsten halvdelen af min 2. Graviditet det hjalp så neget at jeg kunne gå næsten uden smerter fantastisk, prøv at spørge ved din jordemoder måske de tilbyder noget jeg fik det ganske gratis

Anmeld

7. maj 2014

Mor til F

Jeg fik at vide af lægen,  at jeg skulle ringe til a kassen først.  De indberetter så til udbetaling Danmark.  Og  a kassen sagde jeg skulle sygemelde mig på jobnet.  Men det skal de normalt gøre, når det er pga graviditet.  Så får et ekstra brev fra kommunen,  pga at jeg fik at vise,  at jeg skulle sygemelde mig selv derinde må vente og se.  Jeg kan ikke gøre mere nu, siger de. 

Sendte også en mail til min sagsbehandler på jobcentret. 

Anmeld

7. maj 2014

Mor til F

GUSO skriver:

Ja jeg havde rigtig god gavn af akupunktur, jeg fik behandlinger hver uge næsten halvdelen af min 2. Graviditet det hjalp så neget at jeg kunne gå næsten uden smerter fantastisk, prøv at spørge ved din jordemoder måske de tilbyder noget jeg fik det ganske gratis

Jeg vil da lige undersøge mulighederne for akupunktur i Roskilde,  evt på sygehuset. 

Anmeld

7. maj 2014

mogms

BabyFreia skriver:

Jeg fik at vide af lægen,  at jeg skulle ringe til a kassen først.  De indberetter så til udbetaling Danmark.  Og  a kassen sagde jeg skulle sygemelde mig på jobnet.  Men det skal de normalt gøre, når det er pga graviditet.  Så får et ekstra brev fra kommunen,  pga at jeg fik at vise,  at jeg skulle sygemelde mig selv derinde må vente og se.  Jeg kan ikke gøre mere nu, siger de. 

Sendte også en mail til min sagsbehandler på jobcentret. 

Jeg har haft fat i min a-kasse og jobnet (på jobnet omstillingen var der dog det mest forvirrede menneske at tale med)

Men fik endelig fat i den rigtige og fik at vide jeg bare skulle "trykke mig" meld syg på jobnet. Også tog vi den derfra. 

det undre mig bare for ifgl a-kasse så skal jeg have sygedagpenge fra udbetaling danmark, og sidst jeg var syg (alm) fik jeg joj bare sygedagpenge fra kommune. Jeg kan lige se at de ender med at sende mig penge fra to steder. 

Men ellers god ide jeg tror jeg lægger en besked til min sagsbehandler på jobnet så hun osse er med. (har ikke lige hendes mail)

Anmeld

7. maj 2014

Mor til F

Det er fordi, at det før var kommunen, der udbetalte sygedagpenge.  Nu er det lavet om, så det er udbetaling Danmark,  der udbetaler pengene.  

Anmeld

7. maj 2014

mogms

BabyFreia skriver:

Det er fordi, at det før var kommunen, der udbetalte sygedagpenge.  Nu er det lavet om, så det er udbetaling Danmark,  der udbetaler pengene.  

Men det da er osse dem der udbetaler barsels-penge - ikke ?

men har de så bare lagt det sammen, at hvis man sygemeldes i graviditeten, så er det osse udbetaling danmark.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.