Sygemelding hvordan ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.387 visninger
20 svar
3 synes godt om
6. maj 2014

Mor til F

Hej piger,

Jeg var imorges til vækst scanning på sygehuset,  hvor prinsessen blev målt til at veje 1179 g ♥ 12 % under gennemsnittet,  men ellers fin. Jeg er 28+4.

Jeg har dog rigtig mange plukveer og smerter i ryggen,  lænden og bækkenet - de konstaterede at jeg har bækkenløsning og mente at sygemelding er det bedste. 

Jeg ringer til lægen imorgen og får tid, så jeg kan få sygemelding.  Hvad skal jeg ellers gøre? Udover at sygemelde mig på jobnet,  og kontakte min a kasse?  Det er dem der kontakter udbetaling Danmark,  så jeg kan få sygedagpenge ikke?

Er der nogle, som har været i samme situation,  der kan hjælpe mig? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du har et job, også selvom du bliver sygemeldt, så a-kassen skal du ikke bruge til noget. dem der styrer lønnen på dit arbejde skal nok fixe det, og ellers spørg dem hvordan det foregår. Du skal højst sandsynligt bare skrive under på at du er sygemeldt grundet graviditets gener  

så ja, sygemelding fra lægen, få den gerne på skrift så du kan aflevere det til chefen, så er resten ude af dine hænder sådan foregår det i hvertfald her på mit arbejde 

Anmeld

6. maj 2014

Mor til F

Jeg har ikke arbejde pt - jeg er ledig. 

Anmeld

6. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
BabyFreia skriver:

Jeg har ikke arbejde pt - jeg er ledig. 

Haha, jeg læste jobnet som "jobbet"  My bad, så skal du selfølgelig runde a-kassen

Anmeld

6. maj 2014

Mor til F

Tak for dit svar

Anmeld

6. maj 2014

FrkGranger

BabyFreia skriver:

Hej piger,

Jeg var imorges til vækst scanning på sygehuset,  hvor prinsessen blev målt til at veje 1179 g ♥ 12 % under gennemsnittet,  men ellers fin. Jeg er 28+4.

Jeg har dog rigtig mange plukveer og smerter i ryggen,  lænden og bækkenet - de konstaterede at jeg har bækkenløsning og mente at sygemelding er det bedste. 

Jeg ringer til lægen imorgen og får tid, så jeg kan få sygemelding.  Hvad skal jeg ellers gøre? Udover at sygemelde mig på jobnet,  og kontakte min a kasse?  Det er dem der kontakter udbetaling Danmark,  så jeg kan få sygedagpenge ikke?

Er der nogle, som har været i samme situation,  der kan hjælpe mig? 

Jeg blev sygemeldt mens jeg var ledig..

Få tid ved lægen og sikre dig han/hun vil sygemelde dig..

Ringede til a-kassen og de sender beskeden vider til udbetaling Danmark og du får så et stykke papir hvor lægen skal udfylde at det er grundet graviditet gener og det sender lægen til dem...

Vent med at melde dig syg på Jobnet til du har snakket med a-kassen for det gav en masse ekstra arbejde grundet det er 2 forskellige systemer..

Anmeld

6. maj 2014

Mor til F

Mange tak for dit svar Håber lægen har en hurtig tid, for synes godt nok det gør ondt. 

Jeg er blevet rådet akupunktur,  nogle der har prøvet det? 

Anmeld

6. maj 2014

FrkGranger

BabyFreia skriver:

Mange tak for dit svar Håber lægen har en hurtig tid, for synes godt nok det gør ondt. 

Jeg er blevet rådet akupunktur,  nogle der har prøvet det? 

Jeg har ikke prøvet det men har selv bl og går til Fys hver 14. dag siden uge 20 og det gør at jeg kan holde mig gående

Anmeld

7. maj 2014

Mor til F

Jeg håber jeg kan tage mig sammen,  til at ringe til sygehuset,  og få en tid, men er lidt bange for de nåle, der skal stikkes ind - i lænden eller hvor det nu er :

Anmeld

7. maj 2014

mogms

Jeg er selv på vej til læge omkring sygemelding. 

Og er osse ledig.

Jeg skal nok fortælle hvad jeg finder ud af.

Nøj jeg havde ondt i nat både bækken og resten af ryggen, så er bare helt bombet idag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.