Hvad er det der sker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

678 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. maj 2014

Anonym trådstarter

Ved næsten ikke hvor jeg starte. Jeg blev for 3,5 måned siden mor til en dreng. Da han var en måned gammel gik faren og jeg fra hinanden da han slet ikke kunne finde ud af at være far. Han råbte afvores søn når han græd f.eks fordi han blev frustreret og til sidst kunne jeg bare ikke holde til det mere. Så jeg flyttede hjem til min far med sønnen og for en lille måned siden fik vi vores egen lejlighed. Det er jeg selvfølgelig glad for og det fungerer fint selvom jeg ville lyve hvis jeg sagde det ikke er vanvittigt hårdt. 

Jeg må så fortælle at jeg har diagnosen bipolar, maniodepressiv.  Jeg er i behandling, både terapi og medicin, men har dog ikke talt med nogen siden jeg flyttede fra KBH forlidt over tomåneder siden. Jeg venter lige nu på at komme til læge så jeg kan få en henvisning til en psykaiter og få en at snakke med igen. Min søn trives godt og er glad og veltilpas. Jeg elsker ham, det ved jeg at jeg gør, men det er som om jeg ikke kan rumme ham altid. Han får altid mad, bliver trøstet osv, men indimellem går jeg og græder mens jeg trøster ham. Det føles ikke som når jeg ellers har jeg depression, men synes ikke jeg har det godt. Jeg begyndte at føle mig små manisk mens jeg boede hos min far, og i samråd med min gl psykiater via tlf aftalte at min far tog ham et par nætter og jeg fik et par sovepiller så jeg kunne få sovet og det hjalp.

Nu er mit spørgsmål så hvad jeg skal gøre? Jeg tænker det vil hjælpe når jeg får en psykiater igen, men der går jo lidt tid og kunne jo være nogen havde nogle gode råd i mellemtiden. Føler mig ikke deprimeret som jeg plejer, bare tom og slet ikke som en mor.

Undskyld hvis det er rodet, er på via tlf. Og hvis nogen genkender mig så venligst respekter at jeg ønsker at være anonym. Tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2014

Anonym trådstarter

Slet ingen der har prøvet noget der minder om det eller kender eller har gørt om noget? Vil sætte stor pris på alle input og råd...

Anmeld

4. maj 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Kender ik noget til det, men syntes helt sikkert at det er rigtig godt at du prøver på  at få oget hjælp! 

Tænker på om du evt ku tage ud til din far igen et par dage, så han ku passe lidt på dig, og måske tage den lille lidt, så du igen ka få slappet godt af.

Håber at du snart ka komme til en ny psyk. Vh stine

Anmeld

4. maj 2014

tarkoflen

Jeg kender ikke noget til det du tumler med, men ville ikke gå uden at give et virtuelt

Min første tanke er, om du har talt med din sp om det hele? Tænker at hun måske ville have mulighed for at skubbe lidt på, så du ikke skal vente alt for længe inden du kan komme i behandling, for det er jo ikke en holdbar situation for hverken dig eller din søn! Måske nogle ekstra samtaler med sp indtil du kan komme til psykiater, for ligesom at holde lidt fast i dig, og måske også for at fortælle dig, at du er en god mor, selvom du har det lidt svært.

Jeg tror de fleste af os en gang imellem har gået rundt med et grædende barn og selv tudet, enten i afmagt eller søvnunderskud. Er der mulighed for at du kan tage et par nætter hos din far igen, så du kan få sovet?

Håber snart du får noget hjælp igen!

Anmeld

4. maj 2014

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres søde svar! Jeg har allerede brugt min far to gange siden vi flyttede, og er ærlig talt flov over at skulle spørge igen. Føler mig som en fiasko, der kun kan overkomme at være mor en uges tid af gangen.

Jeg har desværre ikke haft nogen særlig kontakt til sp pga alt der her flytten rundt. Jeg har været til åben konsultation for at få ham vejet og målt og hun roste ham heldigvis og sagde han virkede sund, glad og havde god kontakt. Forsøgte lidt forsigtigt at forklare min situation, men hun affejede mig lidt (der var travlt) og sagde jeg ville få besøg så snart de havde en der var ledig.

Anmeld

4. maj 2014

tarkoflen

Anonym skriver:

Tusind tak for jeres søde svar! Jeg har allerede brugt min far to gange siden vi flyttede, og er ærlig talt flov over at skulle spørge igen. Føler mig som en fiasko, der kun kan overkomme at være mor en uges tid af gangen.

Jeg har desværre ikke haft nogen særlig kontakt til sp pga alt der her flytten rundt. Jeg har været til åben konsultation for at få ham vejet og målt og hun roste ham heldigvis og sagde han virkede sund, glad og havde god kontakt. Forsøgte lidt forsigtigt at forklare min situation, men hun affejede mig lidt (der var travlt) og sagde jeg ville få besøg så snart de havde en der var ledig.

Du er ikke en fiasko! Jeg synes det var hårdt og jeg har en skøn kæreste der har trukket en del af læsset! Jeg kan slet ikke forestille mig hvor hårdt det må være at være alenemor på fuld tid! Så stop med at være flov og giv dig selv lov til at bede om hjælp, det er en stor styrke!

Med hensyn til sp, så må der være et sted du kan ringe hen og bede om, at der kommer en ud til dig! Det dur ikke, at du ikke har en tilknyttet. Hvis du vil ud med hvilken by du bor i, vil jeg gerne søge efter et hoved nr på sp i dit område.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.