Gode råd om allomin syret og Nan Pro

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2014

Clisolka

Happy_ skriver:

Han virker ikke til at have ondt i maven. I går havde han afføring 3 gange, som regel har han 1 om dagen. Han har gode tunge bleer så det tror jeg ikke. Jeg har stadigvæk svært ved at læse hans signaler. Man han prøver hele tiden at strække sig og bliver rød i hovedet så ved ikke om det er det der gør han er sådan lidt i dårlig humør. 

Men ja, de er svære at bliv kloge på..

Hvornår begynder de at have en rytme?

Hmm der ligger egentligt et tigerspring her omkring de 5 uger - prøv at læs dette, og se om du kan genkende noget af det: 

http://voresborn.dk/baby-0-1/psykologi-og-udvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring

Min ældste havde hurtigt både en søvn- og madrytme, men den lille her, han begyndte først en søvnrytme ved 10-ugers alderen. Mange får først en rytme senere 

Lige pt. er han i et tigerspring ved de 37-uger = gisp! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2014

Happy_

Hmm der ligger egentligt et tigerspring her omkring de 5 uger - prøv at læs dette, og se om du kan genkende noget af det: 

http://voresborn.dk/baby-0-1/psykologi-og-udvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring

Min ældste havde hurtigt både en søvn- og madrytme, men den lille her, han begyndte først en søvnrytme ved 10-ugers alderen. Mange får først en rytme senere 

Lige pt. er han i et tigerspring ved de 37-uger = gisp! 

Det har jeg selv læst lidt på.. Han skal til 5 ugers tjek i morgen så må jeg se med hans læge.

Men han virker ikke særlig sulten i dag f.eks. nu har han fået flaske hver 2 time, men har kun spist 60 ml af gangen. Ih det gør mig fustreret for jeg ved ikke om han er sulten eller hvad. Han ser nemlig ikke så sulten ud, men hvis jeg prøver at giv ham min finger at bide på så vil han gerne. Plus prutter han en del. Det er så svært at læse ham  Min mand kommer hjem om en time så må han fortsæt

Anmeld

5. maj 2014

Mortil223

Happy_ skriver:

Ok, Jeg var heller ikke hysterisk i starten, men han virker bare så tung og utilpas som om han har så meget mad i sig fordi han spiser så tit, han vrider sig og kynker og er ikke særlig glad  

Hvornår gav du ham den ene og hvornår den anden? For jeg bader ham ved 20-21-22 tiden (kommer an på om han sover) så får han flaske, som regel sover han længe der måske 4-5 timer men kan også vågne efter 2-3 timer, giver du ham så den anden eller?

Er du sikker på det ikke er maven den er gal med? Babyer viser tegn på sult når de har ondt i maven, ville prøve med noget gribe Water

og kommer han i bad hver aften? Så kan det være hud gener/ømhed også.. 

Jeg gav syrnet om formiddagen og om aftnen. 

Anmeld

5. maj 2014

Happy_

Mortil223 skriver:

Er du sikker på det ikke er maven den er gal med? Babyer viser tegn på sult når de har ondt i maven, ville prøve med noget gribe Water

og kommer han i bad hver aften? Så kan det være hud gener/ømhed også.. 

Jeg gav syrnet om formiddagen og om aftnen. 

Ok, ja.. Han kommer i bad hver aften fordi der kommer jo mme nogle gange på hans hage så skifter jeg også tøj osv. Han kan godt lide vandet og tror det får ham til at slappe af. Ok, jeg har de sidste 3 gange han har spist givet NAN. Nu vil jeg prøve og giv ham Allomin fra 18-19 tiden til han vågner igen.  

Hvis det er maven så ved jeg ikke hvad mere jeg kan gør. Giver ham kamille the, biogaia, syret Allomin - alt godt for maven. Har du nogle andre forslag ?

Anmeld

5. maj 2014

Mortil223

Happy_ skriver:

Ok, ja.. Han kommer i bad hver aften fordi der kommer jo mme nogle gange på hans hage så skifter jeg også tøj osv. Han kan godt lide vandet og tror det får ham til at slappe af. Ok, jeg har de sidste 3 gange han har spist givet NAN. Nu vil jeg prøve og giv ham Allomin fra 18-19 tiden til han vågner igen.  

Hvis det er maven så ved jeg ikke hvad mere jeg kan gør. Giver ham kamille the, biogaia, syret Allomin - alt godt for maven. Har du nogle andre forslag ?

Det er meget usundt for sådan en lille størrelse at komme i bad så tit, så han kan meget vel have øm hud og det gør dem irritabele og pylret . 

Og så ville jeg holde mig til en slags Mme ikke skifte hele tiden, her snakker jeg mærker, man siger at det tager et par dage at kører dem fra en slags til en anden, så jeg ville holde mig til allomin og bio Gaia dråber, jeg ville droppe kamille the, og evt tage ham til en zone terapeut. 

Og så cykel med hans ben, når han virker generet det kan hjælpe på indeklemt luft.  

Anmeld

6. maj 2014

Clisolka

Happy_ skriver:

Det har jeg selv læst lidt på.. Han skal til 5 ugers tjek i morgen så må jeg se med hans læge.

Men han virker ikke særlig sulten i dag f.eks. nu har han fået flaske hver 2 time, men har kun spist 60 ml af gangen. Ih det gør mig fustreret for jeg ved ikke om han er sulten eller hvad. Han ser nemlig ikke så sulten ud, men hvis jeg prøver at giv ham min finger at bide på så vil han gerne. Plus prutter han en del. Det er så svært at læse ham  Min mand kommer hjem om en time så må han fortsæt

Hvis han prutter en del, så kan det godt være maven - måske han har luft i maven  Får du bøvset ham godt af?

Hvis han har ondt i maven, så vil han automatisk søge efter bryst/flaske, da det giver de små en tryghed. 

Som Mortil223 skriver, så kan i prøve at cykle med hans ben - eller massere maven 

Anmeld

9. maj 2014

Happy_

Babymor1013 skriver:

Hvis han prutter en del, så kan det godt være maven - måske han har luft i maven  Får du bøvset ham godt af?

Hvis han har ondt i maven, så vil han automatisk søge efter bryst/flaske, da det giver de små en tryghed. 

Som Mortil223 skriver, så kan i prøve at cykle med hans ben - eller massere maven 

Ja, han får slet ikke bøvset igennem og han græder lidt kynkende hele dagen. Var til læge men hun mente ikke der var noget med maven og hvis jeg synes der var skulle jeg tale med SP.

Fordi han spiser så ofte, er han begyndt at gylpet nærmest kvalende, det kommer heller ikke du selvom jeg holder ham på skulderen i 5-10 min. Hvis jeg lægger ham ned kommer gylpet men også efter 5-10 min. Jeg tror at hans mad sidder fast, han kan ikke bøvse og så bliver ham urolig. Tit fortsætter han at græde efter maden også selvom han har bøvset og gylpet. Han græder lidt.

Gider ikke ringe til min SP, jeg synes ikke hun hjælper. 

Anmeld

9. maj 2014

Clisolka

Happy_ skriver:

Ja, han får slet ikke bøvset igennem og han græder lidt kynkende hele dagen. Var til læge men hun mente ikke der var noget med maven og hvis jeg synes der var skulle jeg tale med SP.

Fordi han spiser så ofte, er han begyndt at gylpet nærmest kvalende, det kommer heller ikke du selvom jeg holder ham på skulderen i 5-10 min. Hvis jeg lægger ham ned kommer gylpet men også efter 5-10 min. Jeg tror at hans mad sidder fast, han kan ikke bøvse og så bliver ham urolig. Tit fortsætter han at græde efter maden også selvom han har bøvset og gylpet. Han græder lidt.

Gider ikke ringe til min SP, jeg synes ikke hun hjælper. 

Jeg synes du skal prøve at få bøvset ham godt af  Tit bøvsede jeg den lille af 2-3 gange med en flaske, fordi han havde så mange maveproblemer (hvilket han stadig har). Der kunne sagtens gå over 5-10 min inden der kom en bøvs 

Anmeld

10. maj 2014

Momseforførstegang

Vores datter på 4 uger har også været på NAN, men fik hård mave. Vi gik helt over til allomin syrnet, og det var i hvert fald godt for hendes afføring.

men der er flere der har fortalt om at børnene bliver mere sulten af syrnet, ved ikke hvorfor. Vores SP siger det er helt fint at blande, i bund og grund er der det samme i de fleste MME, så det burde ikke have det store at sige.

men det giver luft (syrnet) vores tager en halv times tid om at bøvse færdig, og det er med flyt i stillinger, på maven, på siden, ned og ligge op igen osv. Det har hjulpet på mavekneb at vi bruger så lang tid på bøvsene. Vi holder desuden også pause undervejs i flasken. (Hun gylper også, men det må bare være prisen når man skal af med luft, ofte får hun også hikke af at bøvse, og så gylper hun også)

Kan forstå du er bekymret om baby får nok? I så fald ville jeg måske bare give den gas med syrnet, hvis det passer at de bliver mere sultne af det ?!

Anmeld

10. maj 2014

Happy_

Jeg har forsøgt at bøvse ham af midt i en flaske men han græder og er ked af det hvis jeg tager flasken fra ham. Jeg prøver også at holde ham på skulderen eller sidde position så han kan bøvse men han vrider sig så det er lidt svært at holde ham der længe �� 

Nu har jeg lavet en plan med at giv ham biogaia om morgen med hans mad og så har jeg også købt Allomin 1 blå for at han kan bliv mere mæt. 

I nat da han vågnede ved 04.00 spist han og så sov han ved at hele tiden strække sig og sove lidt roligt så strække sig sove lidt roligt indtil kl. 7.45 hvor han får mad igen og bøvser er glad i en time og nu græder igen. Ved ikke vvad jeg skal gør mere �� 

Jeg vil helst undgår min sp for jeg har haft rigtig hårdt som mor hvor jeg blev ramt af fødselsreaktion. Har snakket med både min Sp, læge, vagtlæge og psykiatisk afd. da jeg ikke sov og var meget i tvivl om det hele. Jeg har det bedre nu, men føler hun dømmer mig ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.