Gode råd om allomin syret og Nan Pro

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.413 visninger
19 svar
4 synes godt om
4. maj 2014

Happy_

Hej alle,

Jeg har en lille guldklump på 1 måned og 2 dage  

Jeg har ammet min baby de første 3 uger hvor jeg stoppede pga. manglende mælk. 

Jeg startede endelig med at supplere ammning med Nan færdigblandet. Det fik han hård mave af. Ammning fungede bare ikke for os så SP rådede os til at vi kun giver ham Allomin grøn syrnet. De første 2 dage er han glad og tilfreds men så begynder han at kynke og være sulten næsten hver 1 1/2 time. Så sker det at Allomin bliver udsolgt alle steder og vi kan slet ikke finde det nogen steder, så vi giver ham NAN pro. Det gør vi i 1 dag og hans mave bliver helt hård. Jeg finder så noget allomin syret som han får en hel pakke af og det går godt, men nu virker han som om han er sulten hele tiden, så ved ikke om vi skal begynde at giv ham NAN pro. Min sp sagde at vi kunne giv ham NAN pro i løbet af dagen og Allomin syret om morgen og aften. Jeg er bare bekymret for hans mave så mit spørgsmål er vel om man kan blande lidt NAN pro og Allomin syret i samme flaske så det både gør ham mæt og arbejder med hans mave?

Nogen erfaringer med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2014

Jupiter

Happy_ skriver:

Hej alle,

Jeg startede endelig med at supplere ammning med Nan færdigblandet. Det fik han hård mave af. Ammning fungede bare ikke for os så SP rådede os til at vi kun giver ham Allomin grøn syrnet. De første 2 dage er han glad og tilfreds men så begynder han at kynke og være sulten næsten hver 1 1/2 time. Så sker det at Allomin bliver udsolgt alle steder og vi kan slet ikke finde det nogen steder, så vi giver ham NAN pro. Det gør vi i 1 dag og hans mave bliver helt hård. Jeg finder så noget allomin syret som han får en hel pakke af og det går godt, men nu virker han som om han er sulten hele tiden, så ved ikke om vi skal begynde at giv ham NAN pro. Min sp sagde at vi kunne giv ham NAN pro i løbet af dagen og Allomin syret om morgen og aften. Jeg er bare bekymret for hans mave så mit spørgsmål er vel om man kan blande lidt NAN pro og Allomin syret i samme flaske så det både gør ham mæt og arbejder med hans mave?

Ingen erfaringer med allomin (andet end at der er alt for meget luft i og gav min datter ondt i maven), men NAN har fungeret fint for os.

Der var selvfølgelig lige et par av-ture fordi hendes mave skulle vænnes til det, men ellers har det mættet hende uden problemer.

Hun spiste også 10-12 i døgnet den første måneds tid, og da hun så kunne tage mere ad gangen, trappede vi langsomt ned, og hun holdt op med at virke panik-sulten.

Anmeld

4. maj 2014

Clisolka

Happy_ skriver:

Hej alle,

Jeg ved ikke om du må blande pulveret i en flaske, men jeg ville ikke gøre det  Jeg ville skifte imellem flaskerne 

Jeg har kun dårlig erfaring med Grøn Allomin til min mindste, så jeg har altid kun brugt Nan til begge børn. Den store startede vi med Nan, og hun havde ingen problemer, så vi fortsatte. 

Vi prøvede at starte med Grøn Allomin til min mindste, men det kunne hans mave i hvert fald ikke tåle, så vi skiftede til Nan 1  Nan har mættet dem begge godt 

Anmeld

4. maj 2014

UnderCover37

Happy_ skriver:

Hej alle,

Du må ikke blande de to slags sammen...

Du kan godt gøre som din sp siger, give ham en flaske med grøn Allomin morgen og aften og ellers NAN 1 for resten, men ift om det mætter mere end Allomin, det tvivler jeg på

Jeg tænker snarere på om han får nok mad pr måltid -

tømmer han flaskerne? For gør han det skal du måske prøve at lave en lidt større flaske pr gang

Hvis ikke, så giv ham en lille pause pr måltid og prøv at tilbyde igen efter bøvsepause m.v for at se om han blot har brug for længere tid til at blive ordenligt mæt.

Det er dog ikke ualmindeligt at de spiser oftere i perioder da de øger deres mængde og det kan kun gøres på den måde...

Anmeld

5. maj 2014

Happy_

Grunden til hun forslog det med Allomin og NAN er fordi han har hård mave og Allomin syrnet er blid mod maven, så mente hun der var mere gang i hans mave. 

Han er 1 måned og 3 dage men har ingen rutine i hans søvn ellers spise vaner. Det er derfor svært for os at vide hvor meget vi skal lave. Vi laver 120 ml hver gang men han spiser ikke altid op eller spiser efter f.eks. 3-4 timer. Han spiser f.eks. kun 60 ml og efter 1-1/2 time spiser han igen måske 90 ml og efter 2-2.15 min. spiser han 120 ml. Så vi ved aldrig hvormeget han er sulten. Det er også svært at får ham til at bøvse. Han får kamille the og biogaia dråber.

Hvordan fik I jeres børn til at spise en vis antal og hvor tit? 

Jeg bliver lidt fustreret for når jeg tror vi har styr så det ændre han sig lige pludseligt og gør noget helt trejde. 

Anmeld

5. maj 2014

Mortil223

Happy_ skriver:

Grunden til hun forslog det med Allomin og NAN er fordi han har hård mave og Allomin syrnet er blid mod maven, så mente hun der var mere gang i hans mave. 

Han er 1 måned og 3 dage men har ingen rutine i hans søvn ellers spise vaner. Det er derfor svært for os at vide hvor meget vi skal lave. Vi laver 120 ml hver gang men han spiser ikke altid op eller spiser efter f.eks. 3-4 timer. Han spiser f.eks. kun 60 ml og efter 1-1/2 time spiser han igen måske 90 ml og efter 2-2.15 min. spiser han 120 ml. Så vi ved aldrig hvormeget han er sulten. Det er også svært at får ham til at bøvse. Han får kamille the og biogaia dråber.

Jeg bliver lidt fustreret for når jeg tror vi har styr så det ændre han sig lige pludseligt og gør noget helt trejde. 

Min har altid spist ret defust og uden rytme og jeg gider/gad ikke være hysterisk, han fik det han kunne spise når han var sulten  

jeg gav 2 flasker syrnet og resten almindelig allomin  

Anmeld

5. maj 2014

Clisolka

Det er forskelligt fra barn til barn - allomin var ikke blid mod maven hos min  

Du kan ikke forvente spise- eller søvnvaner hos sådan en lille en endnu, det kommer først senere 

Min ældste kunne f.eks. sagtens holde sig i 4-5 timer, men ham her, han spiser på klokkeslettet efter der er gået 3 timer  På et tidspunkt kørte vi på 2-timers drift med flasker  Nu er han heldigvis gået mere over til fast føde (7½ mrd), og så bliver han mættet lidt mere  Men han får mad, når han er sulten - hvor meget eller hvor lidt kigger jeg ikke på, for han har nogle perioder, hvor han ikke gider spise ret meget 

Men jeg kan i hvert fald godt følge dig i din sidste sætning  De er ikke helt nemme at blive kloge på, de små 

Anmeld

5. maj 2014

Happy_

Min har altid spist ret defust og uden rytme og jeg gider/gad ikke være hysterisk, han fik det han kunne spise når han var sulten  

jeg gav 2 flasker syrnet og resten almindelig allomin  

Ok, Jeg var heller ikke hysterisk i starten, men han virker bare så tung og utilpas som om han har så meget mad i sig fordi han spiser så tit, han vrider sig og kynker og er ikke særlig glad  

Hvornår gav du ham den ene og hvornår den anden? For jeg bader ham ved 20-21-22 tiden (kommer an på om han sover) så får han flaske, som regel sover han længe der måske 4-5 timer men kan også vågne efter 2-3 timer, giver du ham så den anden eller?

Anmeld

5. maj 2014

Clisolka

Happy_ skriver:

Ok, Jeg var heller ikke hysterisk i starten, men han virker bare så tung og utilpas som om han har så meget mad i sig fordi han spiser så tit, han vrider sig og kynker og er ikke særlig glad 

Er du sikker på det ikke er maven? 

Anmeld

5. maj 2014

Happy_

Babymor1013 skriver:

Er du sikker på det ikke er maven? 

Han virker ikke til at have ondt i maven. I går havde han afføring 3 gange, som regel har han 1 om dagen. Han har gode tunge bleer så det tror jeg ikke. Jeg har stadigvæk svært ved at læse hans signaler. Man han prøver hele tiden at strække sig og bliver rød i hovedet så ved ikke om det er det der gør han er sådan lidt i dårlig humør. 

Men ja, de er svære at bliv kloge på..

Hvornår begynder de at have en rytme?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.