Din løbehistorie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.659 visninger
16 svar
7 synes godt om
4. maj 2014

hekran

Kære kvinde,
vil du ikke godt dele din løbehistorie med mig? Jeg har lidt svært ved at se, hvordan jeg nogensinde skal kunne løbe 5 km uden pauser. Jeg har dog ikke løbet længe overhovedet, men synes ikke rigtig jeg gør så store fremskridt.

Min historie:
Jeg er 32, har fire børn (ældste 6, yngste 8 mnd) og kunne godt tabe 8 kilo og generelt bare komme i form. Min mand begyndte at løbe et par måneder siden og jeg er så stolt af ham. Han er nået langt og løber nu 5 km hveranden dag. Det smitter af på mig.
Jeg har aldrig dyrket nogen form for idræt og har ikke en stærk fysik (er hypermobil), men jeg er konkurrenceminded og motiveret. Jeg har downloaded en SUUUUPER app der hedder c25k (couch to 5 kilometers), som er fantastisk til at hjælpe mig til at løbe uden at gøre for meget. Den fortæller mig, hvornår jeg skal gå og hvornår jeg skal løbe. Kan virkelig anbefales. Desuden har jeg også Endomondo, så jeg kan se følge med i venners ture og være forpligtiget på den måde.
Jeg vil gerne løbe og gør det så forsigtigt som jeg kan, men jeg vil også bare gerne kunne!

Jeg er slet ikke i form, men vil så gerne høre om andre sofaslaver, som har fået smag for og succes med løb. Vil I dele og give mig lidt optimisme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2014

lineog4

Jeg brugte c25k dog ikke som app men som mp3 med en guy from California. Jeg troede aldrig det skulle lykkes, men kom op på 30 minutter uden pause efter de 9 uger - havde så desværre en fod der gav mig en masse smerter og jeg måtte stoppe, men er på at starte igen nu efter en laaaang pause og tager så samme program.

Anmeld

4. maj 2014

hekran

lineog4 skriver:

Jeg brugte c25k dog ikke som app men som mp3 med en guy from California. Jeg troede aldrig det skulle lykkes, men kom op på 30 minutter uden pause efter de 9 uger - havde så desværre en fod der gav mig en masse smerter og jeg måtte stoppe, men er på at starte igen nu efter en laaaang pause og tager så samme program.

Wow, fantastisk! Tak! Hvordan fungerer appen, sådan som du har brugt den?
Virkelig flot! Virkelig træls med fodskade oveni. Var det også hårdt for dig at starte eller var du sportspige fra start?

Anmeld

4. maj 2014

lineog4

hekran skriver:

Wow, fantastisk! Tak! Hvordan fungerer appen, sådan som du har brugt den?
Virkelig flot! Virkelig træls med fodskade oveni. Var det også hårdt for dig at starte eller var du sportspige fra start?

Det et "bare" en mp3 lyd fil med musik hvor han fortæller hvad man skal gøre og så hepper han lidt på mig :-)

Var slet ikke sportspige

Anmeld

4. maj 2014

lille-fisen

Jeg bruger også en lignende app der hedder 5K runner - og er samme koncept (fra sofa til 5K på 8 uger). 

Er pt. halvvejs og kan da mærke jeg har rykket mig Men føler ærligt talt også at der er langt til at jeg faktisk kan løbe hele 5k - selvom det går godt og efter planen

Det kræver at man er tålmodig og konsekvent - hvilket nok er det sværeste (for mig i hvert fald) - har også en kæreste der er en noget mere øvet løber og som sagtens kan løbe både 5-10-15 km - så kan man jo hurtigt blive utålmodig med sig selv

Men det virker virkelig for mig at have en rutine dvs. jeg løber altid mandag-onsdag-fredag på samme tidspunkt de dage. Tror der gik lidt et lys op for mig da jeg fandt ud af at jeg ikke kan/skal stole på at det altid er min motivation der skal være grunden til jeg kommer ud af døren - det er i rutinen "nøglen ligger".  

Men får da blod på tanden af det - også til at røre mig på andre måder og til at spise sundere generelt, fordi jeg bliver gladere for mig selv af det. Et vægttab er egentlig ikke mit mål med løbetræningen - men synes det er sjovt at udfordre sig selv og se at man kan lidt mere hver eneste gang  (og meget mere end man selv tror)

Anmeld

4. maj 2014

ann-kristina

Hej

jeg bruger den samme. Også mp3. Da jeg startede kunne jeg med nød og næppe løbe hen til nærmeste lygtepæl. Nu er jeg ved uge 6 (har dog strukket det over 9 uger) og kan løbe 3,1 km uden pause. Det går langsomt, men det går. Jeg bruger knapt 25 min på de 3,1 km.

Mit mål er 5 km tre gange om ugen

Anmeld

4. maj 2014

hekran

lille-fisen skriver:

Jeg bruger også en lignende app der hedder 5K runner - og er samme koncept (fra sofa til 5K på 8 uger). 

Er pt. halvvejs og kan da mærke jeg har rykket mig Men føler ærligt talt også at der er langt til at jeg faktisk kan løbe hele 5k - selvom det går godt og efter planen

Det kræver at man er tålmodig og konsekvent - hvilket nok er det sværeste (for mig i hvert fald) - har også en kæreste der er en noget mere øvet løber og som sagtens kan løbe både 5-10-15 km - så kan man jo hurtigt blive utålmodig med sig selv

Men det virker virkelig for mig at have en rutine dvs. jeg løber altid mandag-onsdag-fredag på samme tidspunkt de dage. Tror der gik lidt et lys op for mig da jeg fandt ud af at jeg ikke kan/skal stole på at det altid er min motivation der skal være grunden til jeg kommer ud af døren - det er i rutinen "nøglen ligger".  

Men får da blod på tanden af det - også til at røre mig på andre måder og til at spise sundere generelt, fordi jeg bliver gladere for mig selv af det. Et vægttab er egentlig ikke mit mål med løbetræningen - men synes det er sjovt at udfordre sig selv og se at man kan lidt mere hver eneste gang  (og meget mere end man selv tror)

Ej, tak for dit indlæg!
Glæder mig virkelig meget til jeg når halvvejs! Beundrer folk som dig, der kæmper igennem Jeg vil også, jeg vil også!!!
Både min mand og jeg løber ca hveranden dag og da vi har små børn, skal det lige koordineres, da vi løber bedst sen eftermiddag

Anmeld

4. maj 2014

hekran

ann-kristina skriver:

Hej

jeg bruger den samme. Også mp3. Da jeg startede kunne jeg med nød og næppe løbe hen til nærmeste lygtepæl. Nu er jeg ved uge 6 (har dog strukket det over 9 uger) og kan løbe 3,1 km uden pause. Det går langsomt, men det går. Jeg bruger knapt 25 min på de 3,1 km.

Mit mål er 5 km tre gange om ugen

Samme mål her! Har også besluttet at køre uge 1 igennem i 2 uger. Føler mig slet ikke klar til lange stræk endnu.
Hvor er du sej

Anmeld

4. maj 2014

*Pingvinen*

Hej.
Jeg har løbet i snart 4,5 år.
Startede på et begynderprogram fra iForm med succes.
Sidste år løb jeg mine 2 første halvMarathon's, hvilke var et par store øjeblikke i mit liv. Men det gider jeg ikke i år.
Der er kommet andre interesseområder i osv løb/motion, end fra svært til sidste år. Hvor jeg havde meget fokus på tid og km konstant. Er ikke noget hurtig-løber og har aldrig løbet 5 km hurtigere end 31 min på trods af enormt mange intervaller, km under skoene og vilje.
Jeg er lav og er ikke tynd sat, hvis man kan sige det. Er ikke ''den fødte løber'', men er fint nok tilfreds med en 5'er på 31 min, en 10'er på 1:04 min og 21,1 km på 2:18 min.
Jeg nåede et mål sidste år på den længe distance og ''orker'' ikke at bruge tid, viljeog energi på de mange km.
Min absolutte favorit distance er klart 10 km.
Løber ca 3 gange om ugen på grus, skov, asfalt. Nogle gange 5 km, andre gange 10.
Jeg har fået fokus på det mere velvære, som løbet kan give og flyttet tid og km væk. Ikke vigtigt for mig mere pga jeg er i en udemærket grundform.

Anmeld

4. maj 2014

Bell'star

hekran skriver:

Kære kvinde,
vil du ikke godt dele din løbehistorie med mig? Jeg har lidt svært ved at se, hvordan jeg nogensinde skal kunne løbe 5 km uden pauser. Jeg har dog ikke løbet længe overhovedet, men synes ikke rigtig jeg gør så store fremskridt.

Min historie:
Jeg er 32, har fire børn (ældste 6, yngste 8 mnd) og kunne godt tabe 8 kilo og generelt bare komme i form. Min mand begyndte at løbe et par måneder siden og jeg er så stolt af ham. Han er nået langt og løber nu 5 km hveranden dag. Det smitter af på mig.
Jeg har aldrig dyrket nogen form for idræt og har ikke en stærk fysik (er hypermobil), men jeg er konkurrenceminded og motiveret. Jeg har downloaded en SUUUUPER app der hedder c25k (couch to 5 kilometers), som er fantastisk til at hjælpe mig til at løbe uden at gøre for meget. Den fortæller mig, hvornår jeg skal gå og hvornår jeg skal løbe. Kan virkelig anbefales. Desuden har jeg også Endomondo, så jeg kan se følge med i venners ture og være forpligtiget på den måde.
Jeg vil gerne løbe og gør det så forsigtigt som jeg kan, men jeg vil også bare gerne kunne!

Jeg er slet ikke i form, men vil så gerne høre om andre sofaslaver, som har fået smag for og succes med løb. Vil I dele og give mig lidt optimisme?

Da jeg i sin tid startede med at løbe (inden jeg blev gravid) løb jeg 1min, gik 5min, løb 1 osv. Og jeg synes det minut føltes som en evighed, det var mega hårdt! Men jeg formåede lige så stille at forbedre mig, og efter nogle måneder kunne jeg løbe 5km uden pause.

Da jeg så blev gravid og led en del af kvalme osv. Droppede jeg ligesom løb igen. Så da jeg efter fødslen skulle igang igen frygtede jeg virkelig, at jeg skulle starte helt forfra igen, meeen det gik dig ikke helt så skidt som jeg frygtede, og nu løber jeg igen 5km uden pause. (Min søn er 8,5mdr)
Har endda udfordret mig selv, og meldt mig til feminas kvindeløb her i maj, for at presse mig selv lidt.

Det var bare lige min historie om, at det sagtens KAN lykkes, selvom det ikke virker sådan når man begynder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.