Sov ikke middagslur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.099 visninger
12 svar
2 synes godt om
1. maj 2014

moaren

Nå....lillebror på 1 år, valgte så, at han ikke ville sove til middag idag. Han plejer at få 2 lure om dagen, men på det sidste har han været længe om at falde i søvn til den første lur. Den ligger allerede mellem 8 og 9, så det kan passe med de andre børn i dagplejen. Idag sov han 1/2 time til morgenlur og det var så hvad det blev til i løbet af en hel dag.

Det er jeg bare rigtig ked af. Syntes det er synd for ham og så frygter jeg jo bare for i morgen. 

Nogen der har oplevet noget lignende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2014

Masig

Moaren skriver:

Nå....lillebror på 1 år, valgte så, at han ikke ville sove til middag idag. Han plejer at få 2 lure om dagen, men på det sidste har han været længe om at falde i søvn til den første lur. Den ligger allerede mellem 8 og 9, så det kan passe med de andre børn i dagplejen. Idag sov han 1/2 time til morgenlur og det var så hvad det blev til i løbet af en hel dag.

Det er jeg bare rigtig ked af. Syntes det er synd for ham og så frygter jeg jo bare for i morgen. 

Vores stoppede med formiddagslur ved 1 års alderen. Han kan nu godt tage en lille lur hvis han er virkelig træt, men ellers ikke.... Vi har op til flere gange oplevet at han ikke har sovet til middag, som regel fordi der skete en masse og han har hygget sig... Det har ikke været et problem dagen efter, han er så bare kommet tidligt i seng og så har det passet fint.... Han var også et år, da han første gang tog en hel dag uden lur overhovedet, og det gik fint. Så længe det kun sker ind imellem er det ikke et problem her...

Anmeld

1. maj 2014

CaWi

Moaren skriver:

Vores dreng stoppede med formiddags luren ved 1 års alderen.
Han begyndte at være længere tid om at falde i søvn til formiddags luren.
De første par uger krævede det lidt ekstra at holde ham vågen ind til middags luren, men han vønnede sig hurtigt til det.

Anmeld

1. maj 2014

moaren

Masig skriver:

Vores stoppede med formiddagslur ved 1 års alderen. Han kan nu godt tage en lille lur hvis han er virkelig træt, men ellers ikke.... Vi har op til flere gange oplevet at han ikke har sovet til middag, som regel fordi der skete en masse og han har hygget sig... Det har ikke været et problem dagen efter, han er så bare kommet tidligt i seng og så har det passet fint.... Han var også et år, da han første gang tog en hel dag uden lur overhovedet, og det gik fint. Så længe det kun sker ind imellem er det ikke et problem her...

Det er jo også bare super spændende at gå i dagpleje, men lur skal man altså have når man kun er 1 år 

Måske vi skulle droppe morgenlur, men han vågner omkring kl.  6, så syntes bare det er lang tid han skal være vågen. På den anden side, når han kan klare den fra kl. 9-19 uden at lukke øjnene, så burde det andet kunne lade sig gøre 

Anmeld

1. maj 2014

moaren

CAWI skriver:

Vores dreng stoppede med formiddags luren ved 1 års alderen.
Han begyndte at være længere tid om at falde i søvn til formiddags luren.
De første par uger krævede det lidt ekstra at holde ham vågen ind til middags luren, men han vønnede sig hurtigt til det.

Måske vi skal droppe den, men nu ser vi om det gentager sig i morgen. 

Håber ikke det sker igen

Anmeld

1. maj 2014

Majbrit P

Min yngste søn var 9 måneder da han fuldstændig stoppede med at sove om dagen. Folk var mærkelige over at vi havde sådan et bette nummer der kunne gå med max 12 timers søvn om natten. Men det sluttede bare, og den lur kom aldrig igen. Istedet er han meget nem at få til at sove om aftenen, og elsker at sove længe om morgenen  

Anmeld

1. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det lyder til han er ved at være færdig med morgenluren jeg ville skære den væk og nøjes med middagslur. Der vil lige blive en overgang hvor han er vildt træt op ad formiddagen sikkert, men det er helt naturligt i starten. Han skal lige vænne sig til det  

Anmeld

1. maj 2014

moaren

Majbrit P skriver:

Min yngste søn var 9 måneder da han fuldstændig stoppede med at sove om dagen. Folk var mærkelige over at vi havde sådan et bette nummer der kunne gå med max 12 timers søvn om natten. Men det sluttede bare, og den lur kom aldrig igen. Istedet er han meget nem at få til at sove om aftenen, og elsker at sove længe om morgenen  

Hold da op....vågen lille fyr Ja, de er jo forskellige de unger. 

Anmeld

1. maj 2014

moaren

Mor11 skriver:

Det lyder til han er ved at være færdig med morgenluren jeg ville skære den væk og nøjes med middagslur. Der vil lige blive en overgang hvor han er vildt træt op ad formiddagen sikkert, men det er helt naturligt i starten. Han skal lige vænne sig til det  

Det kunne godt tyde på det. Syntes bare det er utroligt hvis en lille morgenlur fra 8.30-9 kan "ødelægge" middagsluren og igår sov han en lille halv time til morgen og 2,5 time til middag, så jeg ved snart ikke hvad jeg skal tro. Fyren er også ved at få tænder lige i øjeblikket og der er muligvis skoldkopper på vej, så der kan være mange årsager til det. Syntes bare det er MEGET længe for sådan en lille fyr at være vågen 

Anmeld

1. maj 2014

Frk.S

Jeg synes også det tyder på, at det er ved at være tid til at droppe formiddagsluren.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.