TerriPetal skriver:
Hej alle!
Jeg er en pige på 22, medicinstuderende og med en masse drømme (læger uden grænser, klinik i udlandet, jeg er højtuddannet bartender og skal løbe halvmarathon flere gange i løbet af det næste halve år).
Jeg har en kæreste, jeg mødte for 4 mdr siden. Ingen af os havde planer om at få et fast forhold, men allerede 10 dates inde kunne vi ikke lade være.
Jeg har udviklet mig meget det sidste stykke tid, er blevet mere alternativ og åben over for nye måder at leve på (at have åbne forhold, være polyamorøse ect), primært inspireret af et tidligere forhold og min nuværende kærestes indstilling til livet og fremtiden.
Jeg ved, at selvom vi er lykkelige og nyforelskede nu, vil der komme et tidspunkt hvor vi vil aftale at åbne forholdet op.
Men så skete det: jeg testede positiv på en graviditetstest igår.
Jeg har altid været meget åben om, at jeg støtter princippet bag abort, men aldrig selv psykisk ville kunne klare det. At jeg ville vælge "livet".
Nu står jeg her med 1000 drømme og planer, og en kæreste, der stadig nyder sin ungdom (han er 27) i fulde drag og ønsker oplevelser og erfaringer - og jeg er gravid.
Han siger, at hvis han var mig ville han få en abort og komme videre med livet. Men ligemeget hvad vi vælger, vil han være der selv hele vejen - om vi forbliver sammen/åbner forholdet op/ect.
Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre.
Jeg er næsten sikker på jeg vil fortryde at få en abort. Men samtidig vælger jeg en helt anden skæbne.. Et helt andet liv.
På den ene side vil jeg kunne udleve mine drømme og gøre det, som min kæreste synes er det mest fornuftige.
På den anden side kan jeg følge mit instinkt, give det her barn livet og gøre alt hvad jeg kan for at skabe et liv for mig og barnet og kæresten, hvor drømmene bliver opfyldt. Jeg tror ikke abort er det rigtige for MIG. Men jeg ved det ikke.
Er der nogen der har været i lignende situation?