Efterlyser andre "Helt alene forældre"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2009

Mca<3

Annie Bjødstrup Larsen skriver:

Jamen det var jo helved (bedre beskrives det ikke), vi flyttede først fra hinanden fordi han var for syg til at være omkring børnene, det var for hårdt for ham, men så et par måneder derefter gjorde jeg det rigtigt forbi og han var enig i at det var det bedste for os begge. Mit fokus skulle være på vores børn og hans fokus kunne ikke være andre steder end på at skulle forholde sig til at dø i en alder af bare 28 år. (Det var særligt det fakta at han ikke ville se sine børn vokse op som tog hårdest på ham, og han kunne ikke holde til at se dem til sidst fordi sorgen var for stor, så jeg besøgte ham mest uden børnene)

Det var godt nok noget at en chokopringning I fik! Jeg kunne forestille mig at det var svært for jer først at tro at det var rigtigt?? Jeg havde selv svært ved det i starten, selvom jeg så ham dø...

Det er pussigt at du skriver det med dit større ansvar for jeg har fået det på præcis samme måde! Jamen hvis jeg dør så er der altså ikke flere forældre "i posen" og det er et kæmpe ansvar! Jeg stoppede pga. de tanker med at ryge, og tænker generelt over at holde mit sind sundt (glade mennesker lever længere tror jeg på)

Puha 28 år  Ih det er hårdt altså . Kan du græde over det den dag i dag ??

Jeg syntes det værste var at vi ikke nåede at sige farvel  At det var en meget dramatisk måde at dø på   Var han bange   1000 tanker konstant altså ,,   Jeg har det helt på samme måde , prøver at leve sundt , motionere , vil aldrig begynde at ryge igen det skylder jeg mine børn ...   Jeg skal også have lavet et børne testamente omkring hvor jeg vil have mine børn havner i tilfælde af jeg dør ,, det er bare hårdt ..    Jeg var jo gravid da han døede og var sindsygt nervøs for at der skulle ske mig noget da jeg skulle føde , spurgte konstant jordemoderen om jeg ville overleve .. Det bliver nok bedre når det kommer lidt på afstand ,,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2009

Slettet

Tanja.. skriver:

Puha 28 år  Ih det er hårdt altså . Kan du græde over det den dag i dag ??

Jeg syntes det værste var at vi ikke nåede at sige farvel  At det var en meget dramatisk måde at dø på   Var han bange   1000 tanker konstant altså ,,   Jeg har det helt på samme måde , prøver at leve sundt , motionere , vil aldrig begynde at ryge igen det skylder jeg mine børn ...   Jeg skal også have lavet et børne testamente omkring hvor jeg vil have mine børn havner i tilfælde af jeg dør ,, det er bare hårdt ..    Jeg var jo gravid da han døede og var sindsygt nervøs for at der skulle ske mig noget da jeg skulle føde , spurgte konstant jordemoderen om jeg ville overleve .. Det bliver nok bedre når det kommer lidt på afstand ,,

Jeg græd over det for ca. 1½ uge siden tror jeg, jeg synes det er en værre rutsjebanetur at komme ovenpå igen, bedst som man tror at NU går det, så sker der et eller andet som gør at man bliver bumpet tilbage.. Jeg har også et børnetestamente, jeg synes det er en god ting at have på plads for børnenes skyld og det giver min familie et kodt kort på hånden mht. at beholde mine børn hvis der skulle ske mig noget..

Hvordan var jeres forhold da din eks. døde? Føler dig dig afklaret på trods af at du ikke fik sagt forvel eller er der mange ting du gerne ville have sagt?

Anmeld

20. august 2009

Mca<3

Jeg græd over det for ca. 1½ uge siden tror jeg, jeg synes det er en værre rutsjebanetur at komme ovenpå igen, bedst som man tror at NU går det, så sker der et eller andet som gør at man bliver bumpet tilbage.. Jeg har også et børnetestamente, jeg synes det er en god ting at have på plads for børnenes skyld og det giver min familie et kodt kort på hånden mht. at beholde mine børn hvis der skulle ske mig noget..

Hvordan var jeres forhold da din eks. døde? Føler dig dig afklaret på trods af at du ikke fik sagt forvel eller er der mange ting du gerne ville have sagt?

Jeg er bestemt ikke afklaret   Vores forhold havde været godt men halvanden måned inden han døde blev vi uvenner og blev aldrig gode venner igen . Jeg kan slet ikke tage billed albummet frem endnu ..  Der er så mange ting jeg gerne ville have sagt og talt med ham om ,, Det er lidt svært at være i et nyt forhold når sådan noget sker fordi man syntes det er lidt forbudt at sørge for meget   Jeg vil på et tidspunkt tale med en clairvoiant og se om jeg kan få svar på nogle af mine spørgsmål . Mht børnetestamente er det lidt svært da jeg ikke har forældre mere . Bedste forældrene fra fars side har slået hånden af mine unger ,, ( lang historie)  så der er intet familie rigtigt .. Henrik min kæreste og far til min nr 3 vil gerne overtage hvis der skulle ske mig noget , tror bare ikke det ville være det bedste træk for min datter såå ???
Christians pleje forældre snakker jeg meget med endnu og de har hjulpet mig en del bla med at kæmpe mine børns sag mod hans forældre og jeg ville faktisk gerne skrive dem på men ,,, meget STORT spørgsmål at stille dem ....

Anmeld

21. august 2009

Slettet

Tanja.. skriver:

Jeg er bestemt ikke afklaret   Vores forhold havde været godt men halvanden måned inden han døde blev vi uvenner og blev aldrig gode venner igen . Jeg kan slet ikke tage billed albummet frem endnu ..  Der er så mange ting jeg gerne ville have sagt og talt med ham om ,, Det er lidt svært at være i et nyt forhold når sådan noget sker fordi man syntes det er lidt forbudt at sørge for meget  

Åh det er så forfærdeligt!
Jeg var heldigvis i den situation, at vi kunne snakke frit sammen, jeg kunne dog ikke sige alt hvad jeg ville for det gjorde ham for ked af det, men så sendte jeg smser til ham istedet, hvor jeg skrev hvor meget jeg elskede og beundrede ham, hvor stærk en mand han var osv...
Jeg fik ikke sagt alt hvad jeg ville sige, men jeg ved at han godt vidste hvad jeg mente alligevel og det gør mig rolig..
Min kæreste har været meget åben overfor min sorg, som han siger "kan han ikke sætte sig ind i hvordan jeg har det, men det behøver han heller ikke for at støtte mig". Hans egen ex. har prøvet at ødelægge det for ham, ved f.eks. at sige "Når hun kan være så ulykkelig over sin ex, elsker hun ikke dig. Det ved jeg som kvinde" og andre lede ting, men han har heldigvis ikke taget det til sig, og stolede på at min kærlighed til min ex. var som min bedste ven og den jeg havde til ham var som min kæreste..
Hvordan tager din mye mand det når du er ked af det?

Anmeld

21. august 2009

Mca<3

Åh det er så forfærdeligt!
Jeg var heldigvis i den situation, at vi kunne snakke frit sammen, jeg kunne dog ikke sige alt hvad jeg ville for det gjorde ham for ked af det, men så sendte jeg smser til ham istedet, hvor jeg skrev hvor meget jeg elskede og beundrede ham, hvor stærk en mand han var osv...
Jeg fik ikke sagt alt hvad jeg ville sige, men jeg ved at han godt vidste hvad jeg mente alligevel og det gør mig rolig..
Min kæreste har været meget åben overfor min sorg, som han siger "kan han ikke sætte sig ind i hvordan jeg har det, men det behøver han heller ikke for at støtte mig". Hans egen ex. har prøvet at ødelægge det for ham, ved f.eks. at sige "Når hun kan være så ulykkelig over sin ex, elsker hun ikke dig. Det ved jeg som kvinde" og andre lede ting, men han har heldigvis ikke taget det til sig, og stolede på at min kærlighed til min ex. var som min bedste ven og den jeg havde til ham var som min kæreste..
Hvordan tager din mye mand det når du er ked af det?

Puhh   Gal jeg tænker også det må have været hårdt at sige alt det man gerne vil sige når man ved det snart er forbi ..  Love at man self. passer godt på hans børn mm ,,,  Men hvor ville jeg gerne have haft muligheden , er overbevist om at han sidder deroppe og kigger ned på sine børn og tænker at det egentlig går dem ganske godt alligevel ...  Tanken om de ikke skal se deres børn vokse op er hård   At han ikke kan følge min datter op af kirke gulvet en dag ...   Ærligt ,, 3 dage efter han døde lagde jeg min sorg på hylden for offentligheden incl min kæreste . Specielt overfor mine børn  Følte jeg skulle være den stærke over for ungerne og følte ikke jeg kunne tillade mig at græde mere overfor min kæreste .. Han havde det svært , som han sagde , jeg kender jo ikke manden og kan bare stå herude på side linien og se til .. Lige da han døde var vi jo sammen med min ex familie i dagene efter omkring begravelse mm og syntes egentlig det var synd for min kæreste Hvorfor ved jeg ikke .. Puha en ex din kæreste har sig , Godt han har mere mellem ørene end hende hi hi

Anmeld

21. august 2009

LotteGabriella

puuha jeg bliver helt ked når jeg læser jeres indlæg....det må være sindsyg svært.....sender jer begge 2 og jeres børn et kæmpe kram

Anmeld

21. august 2009

Mca<3

LotteGabriella skriver:

puuha jeg bliver helt ked når jeg læser jeres indlæg....det må være sindsyg svært.....sender jer begge 2 og jeres børn et kæmpe kram

Jeg kan også godt love dig for at det er svært   Det værste der kunne ske , Man ser sine børn lide og man kan intet stille op ...

Når jeg ser tilbage er det som et rigtigt uhyggeligt mareridt og vi er bare ikke vågnet rigtigt op endnu

Anmeld

21. august 2009

LotteGabriella

Tanja.. skriver:

Jeg kan også godt love dig for at det er svært   Det værste der kunne ske , Man ser sine børn lide og man kan intet stille op ...

Når jeg ser tilbage er det som et rigtigt uhyggeligt mareridt og vi er bare ikke vågnet rigtigt op endnu

det kan jeg godt forstå....jeg håber at det lysner for jer som tiden går og I husker på alle de gode timer I havde sammen, så smilet, trods alt,  også kan komme frem på læberne af og til

Anmeld

21. august 2009

charlottekri

nu ved jeg godt at det ikke er helt det samme, men min mand mistede sin mor da han var 15 og det har taget meget hårdt på ham, så jeg kan sagtens forstå jeres situation. jeg var allerede sammen med ham på daværende tidspunkt, og har derfor kunnet følge hans udvikling lige fra at han mente at have set hende eller at hun har kaldt på ham om natten. det er først indenfor de sidste 2 år (han er 23 nu) at han har kunnet tåle at se et billede af sin mor. jeg må stadig helst ikke bringe hende ind i en diskusion, for det kan han heller ikke tåle... og prof hjælp vil han heller ikke have - han er dog blevet mere afklaret med tanken om at skulle tage til en hjernevrider ()
med dette indlæg vil jeg bare fortælle at jeg forstår jeres situation lidt, og sender jer begge et stort kram!!

Anmeld

21. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Dorthemus, skal være helt alene forældre. Hun skal lave et donorbarn  med sig selv.

Det er godtnok ikke en forælder der er død, men det er helt alene. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.