Efterlyser andre "Helt alene forældre"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.617 visninger
21 svar
0 synes godt om
10. august 2009

Slettet

Er der andre her som er alene med sine børn fordi den anden forælder er død? Hvis der er det vil jeg gerne høre fre dig/jer, jeg tænker at vi vil kunne udvæksle en masse tanker/spekulationer/erfaringer som er anderledes fra de ting man bøvler med som "almindelig" enlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2009

BetonSlotsPrinsesserne

skal modparten være død?
hvis ikk, så står jeg også helt alene, har været alene med graviditeten og fødslen og nu er jeg alene om min lille pige Astrid.. har dog fået støtte, -fra min mor.. !
hilsen Louise Vous- Astrid 25.marts'09

Anmeld

15. august 2009

Mca<3

Annie Bjødstrup Larsen skriver:

Er der andre her som er alene med sine børn fordi den anden forælder er død? Hvis der er det vil jeg gerne høre fre dig/jer, jeg tænker at vi vil kunne udvæksle en masse tanker/spekulationer/erfaringer som er anderledes fra de ting man bøvler med som "almindelig" enlig

Mine 2 store børns far er død  Han døede sep sidste år ..

Han var min ex mand da jeg nu er i et nyt forhold .

Anmeld

15. august 2009

Mca<3

Kunne være godt at have nogen at udveksle tanker med

Anmeld

16. august 2009

Slettet

Astrids-mor skriver:

skal modparten være død?
hvis ikk, så står jeg også helt alene, har været alene med graviditeten og fødslen og nu er jeg alene om min lille pige Astrid.. har dog fået støtte, -fra min mor.. !
hilsen Louise Vous- Astrid 25.marts'09

Hej

Ja, det jeg søger her er andre forældre hvis børn har mistet en far/mor..

Anmeld

20. august 2009

Mca<3

Hej

Ja, det jeg søger her er andre forældre hvis børn har mistet en far/mor..

Har dine børn mistet deres far ?? 

Mine børn var jo store da han døde , ved ikke lige hva der er sværest

Anmeld

20. august 2009

Slettet

Tanja.. skriver:

Kunne være godt at have nogen at udveksle tanker med

Hej Tanja.

Dejligt at høre fra dig  mine børns far døde af kræft i januar (efter fire års sygedom) mine børn var på det tidspunkt 2 og 5 år.
Jeg tror ikke, at der er nogen "behagelig" alder for børn at midste en forælder i, men de reagerede meget forskelligt og det overraskede mig faktisk hvor meget den bette reagerede, han var i sorg og græd og fortalte ligesom vi andre gjorde, det var frygteligt!

Mine børns far og jeg gik også fra hinanden før han døde, vi havde simpelthen været igennem for meget sammen (dem som siger, at kærlighed overvinder alt, er endten fulde af løgn eller også har de bare ikke oplevet nok) Vi var de bedste venner helt til slut, og jeg havde den ære at være der for ham og holde ham i hånden da han døde.
Jeg har også fundet en ny mand, han er virkelig helt perfekt til mig og har haft så stort et hjerte, at han har kunnet rumme både mig og mine børn og den sorg vi havde med os (først over at deres var skulle dø og senere da han så døde).

Hvordan har det været hos jer?
...Det er forresten godt ikke at være den eneste herinde

Anmeld

20. august 2009

Mca<3

Hej Tanja.

Dejligt at høre fra dig  mine børns far døde af kræft i januar (efter fire års sygedom) mine børn var på det tidspunkt 2 og 5 år.
Jeg tror ikke, at der er nogen "behagelig" alder for børn at midste en forælder i, men de reagerede meget forskelligt og det overraskede mig faktisk hvor meget den bette reagerede, han var i sorg og græd og fortalte ligesom vi andre gjorde, det var frygteligt!

Mine børns far og jeg gik også fra hinanden før han døde, vi havde simpelthen været igennem for meget sammen (dem som siger, at kærlighed overvinder alt, er endten fulde af løgn eller også har de bare ikke oplevet nok) Vi var de bedste venner helt til slut, og jeg havde den ære at være der for ham og holde ham i hånden da han døde.
Jeg har også fundet en ny mand, han er virkelig helt perfekt til mig og har haft så stort et hjerte, at han har kunnet rumme både mig og mine børn og den sorg vi havde med os (først over at deres var skulle dø og senere da han så døde).

Hvordan har det været hos jer?
...Det er forresten godt ikke at være den eneste herinde

Puha , det er så hårdt altså . Den 6 sep er det 1 år siden ulykken . Christian ungernes far , og jeg var barndomskærester , Vi var sammen i 17 år og jeg gik fra ham for 3 1/2 år siden .  Den 5 sep sidste år var jeg , ungerne og kæresten taget til spanien  på ferie . Den 7 blev vi ringet op af farmor Christian havde slået sig ihjel på sin motorcykel dagen før   http://politiken.dk/indland/article570463.ece  Vi skyndte os hjem med det samme og vi tog alle ned for at se Christian .. Det var helt forfærdeligt , begge børn reagerede også så forskelligt   Min store datter har taget det meget hårdt self . hun håndterer det ikke så godt . Jeg har tømt hans hus mm .. Puha altså . Nu nærmer års dagen sig og vi frygter den simpelthen så meget .. Puha det må have været hårdt at forlade sin mand mens han er syg   Jeg syntes pludselig at ansvaret overfor mine børn er blevet meget stort nu jeg er ene forældre og ind i mellem kan jeg panikke over hvis noget skulle ske mig , Har du det også sådan ???

Anmeld

20. august 2009

Mca<3

Tanja.. skriver:

Puha , det er så hårdt altså . Den 6 sep er det 1 år siden ulykken . Christian ungernes far , og jeg var barndomskærester , Vi var sammen i 17 år og jeg gik fra ham for 3 1/2 år siden .  Den 5 sep sidste år var jeg , ungerne og kæresten taget til spanien  på ferie . Den 7 blev vi ringet op af farmor Christian havde slået sig ihjel på sin motorcykel dagen før   http://politiken.dk/indland/article570463.ece  Vi skyndte os hjem med det samme og vi tog alle ned for at se Christian .. Det var helt forfærdeligt , begge børn reagerede også så forskelligt   Min store datter har taget det meget hårdt self . hun håndterer det ikke så godt . Jeg har tømt hans hus mm .. Puha altså . Nu nærmer års dagen sig og vi frygter den simpelthen så meget .. Puha det må have været hårdt at forlade sin mand mens han er syg   Jeg syntes pludselig at ansvaret overfor mine børn er blevet meget stort nu jeg er ene forældre og ind i mellem kan jeg panikke over hvis noget skulle ske mig , Har du det også sådan ???

Gyser stadig over billedet fra ulykken , Hader det og hader tiden omkring det

Anmeld

20. august 2009

Slettet

Tanja.. skriver:

Puha det må have været hårdt at forlade sin mand mens han er syg   Jeg syntes pludselig at ansvaret overfor mine børn er blevet meget stort nu jeg er ene forældre og ind i mellem kan jeg panikke over hvis noget skulle ske mig , Har du det også sådan ???

Jamen det var jo helved (bedre beskrives det ikke), vi flyttede først fra hinanden fordi han var for syg til at være omkring børnene, det var for hårdt for ham, men så et par måneder derefter gjorde jeg det rigtigt forbi og han var enig i at det var det bedste for os begge. Mit fokus skulle være på vores børn og hans fokus kunne ikke være andre steder end på at skulle forholde sig til at dø i en alder af bare 28 år. (Det var særligt det fakta at han ikke ville se sine børn vokse op som tog hårdest på ham, og han kunne ikke holde til at se dem til sidst fordi sorgen var for stor, så jeg besøgte ham mest uden børnene)

Det var godt nok noget at en chokopringning I fik! Jeg kunne forestille mig at det var svært for jer først at tro at det var rigtigt?? Jeg havde selv svært ved det i starten, selvom jeg så ham dø...

Det er pussigt at du skriver det med dit større ansvar for jeg har fået det på præcis samme måde! Jamen hvis jeg dør så er der altså ikke flere forældre "i posen" og det er et kæmpe ansvar! Jeg stoppede pga. de tanker med at ryge, og tænker generelt over at holde mit sind sundt (glade mennesker lever længere tror jeg på)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.