Biler og sirener

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.631 visninger
18 svar
2 synes godt om
29. april 2014

Sandratoft

Jeg føder her engang i juni, og har tænkt over et par ting omkring det sted vi bor. Vi bor lige ud til ringvejen i aarhus, det er en vej med mange biler og som rigtig ofte bliver benyttet af ambulancer osv. Vores terrasse vender den anden vej, men det kan selvfølglig stadig høres. Kan mit barn vænne sig til larmen på samme måde som mig og min kæreste har gjort det? I starten synes vi det var vildt irriterende, men nu hører vi det ikke rigtig mere. 

Ved godt at børn er forskellige, men vil lige høre om nogen har erfaring med at putte deres børn udenfor et sted hvor der egentlig er larm, eller risiko for pludselig larm. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2014

Savannah

Sandratoft skriver:

Jeg føder her engang i juni, og har tænkt over et par ting omkring det sted vi bor. Vi bor lige ud til ringvejen i aarhus, det er en vej med mange biler og som rigtig ofte bliver benyttet af ambulancer osv. Vores terrasse vender den anden vej, men det kan selvfølglig stadig høres. Kan mit barn vænne sig til larmen på samme måde som mig og min kæreste har gjort det? I starten synes vi det var vildt irriterende, men nu hører vi det ikke rigtig mere. 

Ved godt at børn er forskellige, men vil lige høre om nogen har erfaring med at putte deres børn udenfor et sted hvor der egentlig er larm, eller risiko for pludselig larm. 

Sagtens min niece bor på Vesterbro, og hun sover fra alt!! En dag kørte der en meget stor og larmende traktor forbi hende, hun sov bare videre.
Så det vil jeg mene de kan vænne sig til. - jeg ville nok også prøve at vænne til fra starten.

Anmeld

29. april 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Sandratoft skriver:

Jeg har godt nok ikke erfaringer med at putte børn et sted hvor der er larm, men er selv vokset op midt inde i kbh, hvor vi boede ret tæt på hospitalet. Så der var jævnligt sirener og anden bil-larm. Og både min søster og jeg er uden problemer blevet puttet på altanen hvor vi har sovet vores lure. Så ja, børn kan sagtens vænne sig til det på lige fod med voksne

Anmeld

29. april 2014

Købmagerkonen

Sandratoft skriver:

Jeg har arbejdet i flere vuggestuer inde midt i København hvor vi altid stillede børnene udenfor når de skulle sove - og de sov fra sneplove, ambulancer, skraldebiler og meget andet

Anmeld

29. april 2014

Louise H.

Sagtens! Vi bor også i nærheden af en brandstation og ud til en stor vej, der bliver benyttet af alle mulige transportmidler. Vi har aldrig haft problemer med at få vores datter til at sove på det grundlag

Anmeld

29. april 2014

et-ønske

Ork ja Det handler meget om at man ikke pakker sine børn ind i stilhed. Min sp sagde da hun var på første besøg, at min fornemmeste opgave var at larme når hun sov, støvsuge når hun lå lige ved siden af, sidde med hende sovende på armen mens der var gæster osv.
Hun er 8 år idag, og der kan springe en bombe ved siden af hende uden hun vågner og sådan har det altid været sådan

Anmeld

29. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Han/hun er sikkert allerede vant til lyden inde fra maven  Vores sov på altanen ud til en meget trafikeret vej også med sirener flere gange i døgnet, han sov som en sten  Idag har han værelse ud til en af byens mest trafikerede veje, med lyskurv lige nede foran hvor der tit holder store lastbiler, motorcykler osv der larmer rigtig meget, men det er stadig intet problem. 

Anmeld

29. april 2014

Kay

De lyde i har i hverdagen vender baby sig til inde i maven... Elna høre ikke alle de lyde vi har her omkring 

Anmeld

29. april 2014

LinLin

Jeg arbejder i en institution ud til ringvejen der kommer vuggestuebørnene ud at sove uden problemer....

Anmeld

29. april 2014

StudPsyk

Sandratoft skriver:

Vi bor også stort set lige ud til ringvejen i Århus med masser af støj og sirener. Vi har aldrig oplevet at det har generet nogen af børnene  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.