Baby er for lille - vækstscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Elina blev også fuldt med vækstscanninger hun lå på omkring -19%. De sagde vi nok skulle regne med max 3.000 hvis jeg gik til termin. Hun kom ud 40+1 og var 3.380 og 51 cm

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2014

Mor til F

Da jeg var 26 +5, blev min lille pige vægtscannet til 973 g. Jordemoderen sagde,  at det svarede til , at jeg var 26+1. Jeg skal vægtscannes igen om en uge 28+4. .

Jeg tænker på, om de går ud fra en gennemsnitlig vægt på baby, som scanningen sammenlignes med? Synes nemlig,  der står forskellig vægt, alt efter hvor jeg kigger?

Anmeld

29. april 2014

MomInTheMaking

Vildt man kan tage så meget fejl! Maven må da have været rigtig stor....

Fødte du uden problemer?

Ja, jeg var faktisk rigtig træt af den scanning hvor vi fil afvide hun var for lille, for det var en enormt sjusket og hurtigt scanning af en mavesur gammel Syheplejerske, så havde da på fornemmelsen at hun tog helt fejl.
Jordmoderen skød hende til max 4 kg. (Omkring 38 - 3900 gr.) en uge før jeg fødte, men hun måtte jo give kage da der kom en på 4920 gr ud.
Ja, jeg havde en ret almindelig fødsel, 17 timer lang. Dog blev hun taget med sugekop. Men det var nu ikke noget hverken hende eller jeg mærkede noget til på
Noget tidspunkt.

Anmeld

30. april 2014

Gevher Atici

Simona skriver:

Hej allesammen.

Har lige været til både jordemoder og til vækstscanning i dag, og er 28+1.

Hendes hoved og mave havde normal størrelse, men lårknoglen var alt for lille, og hun blev derfor skønnet til at veje 996 g, hvilket er -22 %.
Jeg sidder lidt med en tom følelse, for ved ikke hvad grunden er.
Flowet i navlesnoren var fin, så det er ikke det der er galt. Jeg lider ikke af svangerskabsforgiftning, ryger ikke, osv.
Skal scannes igen om 2 uger så de kan holde øje med hendes vægt, og fik at vide at hun nok ville blive en lille en når hun blev født. Og at jeg ikke fik lov til at gå over tid.
Alt så desuden fint ud ellers, masser af fostervand og hun havde det godt derinde.

Kan det ligge i generne? Der bliver generelt født små børn i min mors side af familien (omkring 2500-3000 g.)?

Savner lidt trøstende ord, erfaringer og solskinshistorier Er så bange for at der er noget galt med hende..

Jeg synes at det er lidt mærkeligt, at der skal gå to uger til næste scanning når nu de har sagt at hun er for lille. Ved godt at de godt kan tage fejl, men det kan også være at det er rigtigt.

Min søn blev født i uge 28+5 970 gr, en uge før blev han målt til at være ca. 940 gr, men det troede de ikke på at han kunne være så havde fået en tid til ny scanning, men den nåede jeg aldrig til. Havde ingen pulkveer eller alm veer før mit vand pludselig gik. 

For at alt går som det skal og at hun vokser sig stor og stærk..

Anmeld

30. april 2014

LineSchack

Min datter var 25% for lille under det meste af graviditeten. Jeg var til vækstskanninger hver uge fra ca uge 20 til uge 37. De var ved at tage hende ud i uge 34 fordi de mente at der ikke var et godt flow og at der ikke var nok fostervand.
Jeg fik afvide op til flere gange at hun ville ikke veje mere end højest 2000g. Osv osv men 41+2 kom en skøn pige ud på 3575. Så hun kom efter det og hun fejlede absolut ingenting.

ønsker dig al held og lykke og ved hvor frygtelig en situation det er at stå i. Men tro på at de har styr på hvad der er godt for din lille guldklump.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.