Baby er for lille - vækstscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.463 visninger
14 svar
1 synes godt om
29. april 2014

Simona

Hej allesammen.

Har lige været til både jordemoder og til vækstscanning i dag, og er 28+1.

Hendes hoved og mave havde normal størrelse, men lårknoglen var alt for lille, og hun blev derfor skønnet til at veje 996 g, hvilket er -22 %.
Jeg sidder lidt med en tom følelse, for ved ikke hvad grunden er.
Flowet i navlesnoren var fin, så det er ikke det der er galt. Jeg lider ikke af svangerskabsforgiftning, ryger ikke, osv.
Skal scannes igen om 2 uger så de kan holde øje med hendes vægt, og fik at vide at hun nok ville blive en lille en når hun blev født. Og at jeg ikke fik lov til at gå over tid.
Alt så desuden fint ud ellers, masser af fostervand og hun havde det godt derinde.

Kan det ligge i generne? Der bliver generelt født små børn i min mors side af familien (omkring 2500-3000 g.)?

Savner lidt trøstende ord, erfaringer og solskinshistorier Er så bange for at der er noget galt med hende..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2014

os2

Jeg vil tro det sagtens kan ligge i generne når nu der ikke fødes store børn i din mors familie. 

Hvis man heller ikke selv er alt for høj/stor og ens mand heller ikke, vil man også få mindre børn. 

Til dig 

Anmeld

29. april 2014

Simona

Jeg er 1.60 m. og manden er 1.75, så nej vi er ikke specielt store..
Men forhulan hvor bliver man bare bekymret

Anmeld

29. april 2014

Mathilde

Jeg fik en pige på 2810g, så hun var en lille fis, men jeg vejede ikke selv mere end 2840g ved fødslen. Min lillebror vejede også kun lige 3 kg., så jeg tror godt det kan ligge i generne. Min pige var rigtig kvik og tog hurtigt på, så det havde ingen betydning. Hun er stadig lidt lille og slank men hun følger sin egen kurve

Anmeld

29. april 2014

MorTilEn2013Dreng

Simona skriver:

Hej allesammen.

Hendes hoved og mave havde normal størrelse, men lårknoglen var alt for lille, og hun blev derfor skønnet til at veje 996 g, hvilket er -22 %.
Flowet i navlesnoren var fin, så det er ikke det der er galt. Jeg lider ikke af svangerskabsforgiftning, ryger ikke, osv.
Skal scannes igen om 2 uger så de kan holde øje med hendes vægt, og fik at vide at hun nok ville blive en lille en når hun blev født. Og at jeg ikke fik lov til at gå over tid.
Alt så desuden fint ud ellers, masser af fostervand og hun havde det godt derinde.

Kan det ligge i generne? Der bliver generelt født små børn i min mors side af familien (omkring 2500-3000 g.)?

Savner lidt trøstende ord, erfaringer og solskinshistorier Er så bange for at der er noget galt med hende..

Min søn var 29procent for lille. Jeg blev sat igang en uge før tid.
Og ja kan nok ligge i generne da både mig og min søns far heller ikke var særlig store da vi blev født. De havde scannet ham til at være 2380gram samme dag jeg blev sat igang men ud kom han 2580gram. Og han er kommet godt efter det.

Anmeld

29. april 2014

MomInTheMaking

Simona skriver:

Hej allesammen.

Min datter blev scannet til 18% for lille og kom ud som en 5 kilos baby.. de kan tage vældigt fejl.. Just sayin'

Anmeld

29. april 2014

Mathilde

Mom In The Making skriver:

Min datter blev scannet til 18% for lille og kom ud som en 5 kilos baby.. de kan tage vældigt fejl.. Just sayin'

Vildt man kan tage så meget fejl! Maven må da have været rigtig stor....

Fødte du uden problemer?

Anmeld

29. april 2014

liten-mamma

Simona skriver:

Hej allesammen.

Min datter var 28% under gennemsnittet, men det skyldtes dog at hun manglede et blodkar i navlesnoren ellers var alt fint  

37+6 blev hendes vægt skønnet til 2294 gram, blev sat igang 38+3 og hun vejede 2206 gram, så en bette en. 

Ved ikke om det kan ligge til familien at være små, men mine søskende og jeg var under 3 kg, det samme med faderen.

Anmeld

29. april 2014

LMX

Alle mine 4 unger har vejet ca 3 kg. Det vigtigste er at de følger deres egen kurve. Jeg ville tage det helt roligt. 3 kg er ligeså normalt som 4 kg.. 

Anmeld

29. april 2014

sulo

Det kan sagtens ligge i generne, vores søn blev ved første væksscanning scannet til 18% for lille, senere 13 %, jeg er selv 174 cm og ud af en familie med god højde på, min mand er ud af en familie der har sat røv for tidligt, som min svigerinde siger

Vores søn blev ca 14 dage før han blev født scannet til 1900 gram, han blev født 5 uger for tidligt, 2306 gram og 48 cm, lang og slank som de sagde og det er han stadig.

Min mand, hans søster og hendes børn er alle født meget små (1300- 2400 gram ca)

Han ligner sin far på en prik, men vi joker med at han får nok højden efter min far (192 cm) og min man er ca 170cm

Men han trives fint, selvom han vejer lige i underkanten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.