Sygdom og job.. Hvad er din mening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.009 visninger
11 svar
12 synes godt om
28. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg går ledig, men har fået vikar job siden midten af januar.. Lige for tiden er synes jeg min søn , (og mig og far) er syge konstant.. Er vikar hele denne uge og min søn vågner for 10 minutter siden og så kaster han op. Nu sover han lidt igen.. 

Jeg kan ikke lide at melde mig syg (når jeg er det) og heller ikke barn syg. Vi har ingen til at være hjemme med ham idag. 

Hjælp piger.. Hvad er jeres mening om dette?

har jo lidt kun to muligheder og den ene er sende ham

i dp og den anden er melde barn syg... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg går ledig, men har fået vikar job siden midten af januar.. Lige for tiden er synes jeg min søn , (og mig og far) er syge konstant.. Er vikar hele denne uge og min søn vågner for 10 minutter siden og så kaster han op. Nu sover han lidt igen.. 

Jeg kan ikke lide at melde mig syg (når jeg er det) og heller ikke barn syg. Vi har ingen til at være hjemme med ham idag. 

Du skal selvfølgelig holde ham hjemme fra DP

Så han ikke smitter de andre børn.

Anmeld

28. april 2014

san

Anonym skriver:

Det er vel kun en  mulighed og det er at du melder jer syge.. Han har jo kastet op, og er syg, så skal han jo heller ikke i dp. God dag til jer, og god bedring med ham... Nogen gange bliver man bare nød til at blive hjemme, og sådan er det bare ...

Anmeld

28. april 2014

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Du skal selvfølgelig holde ham hjemme fra DP

Så han ikke smitter de andre børn.

Jeg får bare så dårlig samvittighed overfor mit arb. Arbejder i børnehave og jeg er jo vikar pga nogle andre har fri eller andet.. 

Er den "forsigtige" type, hvis du forstår. Og har ikke lyst til at de ik vil ha mig som

vikar men kan jo heller ikke gøre for mit barn er syg tit

Anmeld

28. april 2014

CaWi

Anonym skriver:

Der er jo ingen der kan lide at melde sig selv eller barn syg.
Men det er man jo nogen gange tvunget til. Lige meget om man arbejder fuldtid, er vikar, eller går i skole.
Hvad du gør når du selv er syg blander jeg mig ikke i.
Men når dit barn er sygt, har det brug for tryghed fra dig eller far.
Han er jo ikke bare forkølet!

Anmeld

28. april 2014

Anonym trådstarter

CAWI skriver:

Der er jo ingen der kan lide at melde sig selv eller barn syg.
Men det er man jo nogen gange tvunget til. Lige meget om man arbejder fuldtid, er vikar, eller går i skole.
Hvad du gør når du selv er syg blander jeg mig ikke i.
Men når dit barn er sygt, har det brug for tryghed fra dig eller far.
Han er jo ikke bare forkølet!

Ja det har du ret i. Jeg synes bare at når jeg så ringer og melder barn syg bliver de sådan irriteret på mig og sådan.. Og kan virkelig ikke Lide det... Nu har jeg meldt barnsyg ..

Anmeld

28. april 2014

lineog4

Et barn der har kastet op skal blive hjemme, men hvad om det var farmand der blev hjemme? Hvis han er i mere fast job har han jo formodentlig ret til barns første sygedag og du kan på dit arbejde varsko dem om du måske bliver nød til at melde fra i morgen.

Anmeld

28. april 2014

CaWi

Anonym skriver:

Ja det har du ret i. Jeg synes bare at når jeg så ringer og melder barn syg bliver de sådan irriteret på mig og sådan.. Og kan virkelig ikke Lide det... Nu har jeg meldt barnsyg ..

Jeg har altså også kun oplevet at min chef blev "irriteret" over at jeg har ringet syg.
Det passer jo altid vildt dårligt ind i planlægningen, når nogen af den ene eller anden grund ikke kommer.
Men sådan er det jo altså bare

Anmeld

28. april 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Et barn der har kastet op skal blive hjemme, men hvad om det var farmand der blev hjemme? Hvis han er i mere fast job har han jo formodentlig ret til barns første sygedag og du kan på dit arbejde varsko dem om du måske bliver nød til at melde fra i morgen.

Far kan ikke idag pga jobbet... 

Men Vi snakkede faktisk om at når vores barn er syg tager jeg den, når det er at jeg kun er vikar, og så når jeg får fast arbejde så tager han den ogaå, hvis du forstår. For sys det tit i øjeblikket af barn er syg...

Anmeld

28. april 2014

lineog4

Anonym skriver:

Far kan ikke idag pga jobbet... 

Men Vi snakkede faktisk om at når vores barn er syg tager jeg den, når det er at jeg kun er vikar, og så når jeg får fast arbejde så tager han den ogaå, hvis du forstår. For sys det tit i øjeblikket af barn er syg...

Tænker bare det bliver sværere for dig at få noget fast hvis de i vikararbejdet oplever du har alle barn syg. Hvorimod hvis de oplever din mand også tager en del af skraldet vil opleve dig som mere seriøs - ville jeg i hvert fald som arbejdsgiver.

Og man kan sige et fast arbejde giver penge ved barns sygedag hvorimod vikariat ikke gør - så jeg ville egentlig nok have valgt modsat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.