Kat tisser på tøj :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.851 visninger
13 svar
3 synes godt om
27. april 2014

Newsence

Hej
Ja som overskriften har jeg en hankat der er blevet steriliseret men stadig tisser overalt. Det er over 1 år siden han blev steriliseret..
Han tisser altid på tøj også selvom vi er hjemme. Han har aldrig tisset i vores seng men her i sidste uge ryddede vi en stor bunke tisset tøj væk og her til aften har han så tisset i vores seng.

Han er verdens dejligste kat, kælen og sød men vi har bare en datter på kun 9 måneder samt vi føler bare alt tøj lugter nu...

Øv øv øv. Vi bliver nød til at komme af med ham og det gør bare ondt for elsker sgu den kat, men vi har bare prøvet alt nu...

Puha skulle lige ud med det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2014

o1Mutte

newsence skriver:

Hej
Ja som overskriften har jeg en hankat der er blevet steriliseret men stadig tisser overalt. Det er over 1 år siden han blev steriliseret..
Han tisser altid på tøj også selvom vi er hjemme. Han har aldrig tisset i vores seng men her i sidste uge ryddede vi en stor bunke tisset tøj væk og her til aften har han så tisset i vores seng.

Han er verdens dejligste kat, kælen og sød men vi har bare en datter på kun 9 måneder samt vi føler bare alt tøj lugter nu...

Øv øv øv. Vi bliver nød til at komme af med ham og det gør bare ondt for elsker sgu den kat, men vi har bare prøvet alt nu...

Har i fået ham tjekket for urinsvejsinfektion? 

Anmeld

28. april 2014

Rikke S

Jeg tænker også, at han kan have en urinvejsinfektion - for katte er meget renlige, og vil langt hellere tisse i deres bakke end i vores tøj. Tænk hvis I skaffer ham et nyt hjem, og de nye ejere står med samme "problem" og også bare sælger ham videre... Det er da en ond cirkel.
Få ham undersøgt hos dyrlægen først. Tænk hvis det er urinvejssten og han med en kostændring kan blive jeres gode gamle misser igen.

Anmeld

28. april 2014

namaha

Er han inde eller ude kat?

Jeg har nemlig haft en hankat som var inde, han tissede på alt han kunne komme i nærheden af, til sidst endte det med at han også begyndte at lægge stort oven på kattebakken, hvilkes gjorde jeg valgte at give ham til mine forældre

Nu hvor han bor der er jeg sikker på at derfor han gjorde det, var fordi han var fustreret over at han ikke kunne komme ud

Han var også verdens dejligeste hankat. Men jeg måtte bare indse at han havde det bedre et sted hvor han kom udenfor (som så blev ved mine forælder )

Derimod har jeg aldrig haft problemet med min hunkat

Hun er dig så heldig at hun snart skal lære at være ude

Anmeld

28. april 2014

Newsence

Han er indekat...

Her i sidste uge havde vi vasket tøj og det stod så i kurven i ca 5 min da jeg ligge skulle putte min datter. Tøjet stod lige ved siden af den ene af hans bakker. Her valgte han at hoppe op i kurven istedet for at tage Bakken lige ved siden af. Det var mere besværligt for ham at komme op i kurven end det ville være at gå på Bakken.

Han begyndte på det for 1 1/2 år siden da han var ca. 1/2 år selv. Vi fik ham steriliseret da det skulle virke, men det virkede bare ikke.

Vil bestemt være ærlige overfor nye ejere og ja måske bør han være udekat, selvom alt udenfor skræmmer ham nu

Anmeld

28. april 2014

o1Mutte

newsence skriver:

Han er indekat...

Her i sidste uge havde vi vasket tøj og det stod så i kurven i ca 5 min da jeg ligge skulle putte min datter. Tøjet stod lige ved siden af den ene af hans bakker. Her valgte han at hoppe op i kurven istedet for at tage Bakken lige ved siden af. Det var mere besværligt for ham at komme op i kurven end det ville være at gå på Bakken.

Han begyndte på det for 1 1/2 år siden da han var ca. 1/2 år selv. Vi fik ham steriliseret da det skulle virke, men det virkede bare ikke.

Vil bestemt være ærlige overfor nye ejere og ja måske bør han være udekat, selvom alt udenfor skræmmer ham nu

Du har jo ikke svaret  

En kat med urinvejsinfektion tisser gerne bløde steder. Når den går på bakken gør det ondt, og så tror den at det er bakken der er ond ved den. Især steriliserede  katte bliver ramt af det. En pencilin kur kan kurere det. Selvom katten bliver udekat, og måske ikke tisser inde mere kan den jo stadig ha ondt når den tisser. 

Anmeld

28. april 2014

Pcokate

newsence skriver:

Hej

Har i overvejet at have flere kattenbakker, sørger for at de er rene. Samt ikke at lade tøj mm flyde? 

Derudover kan jeg foreslå "gå væk kat" spray og pebermynte dråber til at få katten væk fra seng og tøj. 

Ofte kan disse problemer løses ved at sørger for bedre forhold til katten (leg, rene kattenbakker m.m). 

Held og lykke 

Anmeld

28. april 2014

Newsence

Svare lige begge.
Jamen self skal han til dyrelægen inden han skal videre uanset hvad og siger lægen at det kan kurreres jamen så prøver vi det.

Bakkerne er rene og han har 3 bakker i vores lille lejlighed.
Vi har prøvet de andre ting, og har ikke tøj alle vegne, men tøjet bør kunne stå i 5 min og vores seng er no go

Anmeld

28. april 2014

Dr. House

newsence skriver:

Hej

Vores gjorde det samme. Tissede på alle mine søns ting, endda før han blev født. Og også efter.

Vi ville også aflive ham, men fandt ud af det var jalousi. Så vi gav ham væk til en sød gammel dame. Og først der stoppede tisseriet.

Jeg tror ikke i kan ændre det, han skal simpelthen ud til en anden familie før det stopper.

Anmeld

28. april 2014

Clisolka

Dr. House skriver:

Vores gjorde det samme. Tissede på alle mine søns ting, endda før han blev født. Og også efter.

Vi ville også aflive ham, men fandt ud af det var jalousi. Så vi gav ham væk til en sød gammel dame. Og først der stoppede tisseriet.

Jeg tror ikke i kan ændre det, han skal simpelthen ud til en anden familie før det stopper.

Her fik vi aflivet vores gamle hunkat sidste tirsdag 

Hun var begyndt at tisse overalt - og kun på den mindstes ting! Hun var en gammel dame, som ikke kunne håndtere der kom én til  Hun blev jaloux og var stresset. Min kæreste forsøgte at afsætte hende, men hun blev ved med at tisse rundt omkring, så vi valgte til slut at aflive hende. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.