Til jer der bruger "godnat og sov godt" metoden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2014

Anitta Kristiansen

Her er det normal putte ritualer, vi siider og slapper af i sofaen læser måske en bog går ud og børster tænder og får ble på og en tår vand. Der efter ind i seng godnat kram og mys til alle i huset. så godnat sov godt. Tænder hans bamse med lys, slukker loft lyset og lukker døren. Han sover ofte på 5 min. Andre dage er han oppe og lege osv, det er bare åbne døren sige godnat og ligge ham første gang, anden gang siger jeg intet men ligger ham, og bliver ved til det slutter. Det skete meget til at starte med min nu sker det en gang om måneden hvor han står op og leger.
Der har været aftner hvor han har pylleret, men har holdt det og han fandt ud af det ikke hjælper. Dog hvis han har været meget ked af det har jeg siddet i 5 min maks og nusset ham, og der efter sagt godnat. Ofte pyller de af træthed og har endelig brug for at få ro til bare at falde hen.
Det er hvert fald mit bedste råd. Jeg håber det kan hjælpe eller du finder noget som hjælper.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2014

L&V

Leonora skriver:

Har tænkt det samme.
Og faktisk tror jeg at jeg lægger madrassen ind til os i nat. Hvis hun vågner kan hun komme ind og sove på den.

Jeg får ikke sovet hvis hun skal sove i vores seng så hvis hun skal være inde hos os må det blev på madrassen

Tak for rådet. Det er rart at høre andres erfaringer

Vi puttede hende konsekvent der så var der ingen uro eller noget at diskutere.. Håber det virker for jer.

Vi har så en lille fyr på 9 måneder som os gerne vil sove med sin mor og far så det ku bare ik lade sig gøre med 4mennesker i en seng hvis alle sku få en ordentlig natsøvn

Anmeld

26. april 2014

lycly

Leonora skriver:

Hey kloge tøser.
Skal lige spørge jer der bruger metoden "godnat og sov godt"

Jeg ønsker ikke sure meninger om metoden - ved der er for og imod

Vigga på 2 1/2 har altid været go til at gå i seng og sove selv.
For ca 1 måned siden begyndte hun at blive utilfreds med at skulle i seng. Hun hylede og ville have at jeg sku sidde ved siden af hende. Det gjorde jeg et par dage og hun kunne godt være 45 min om at sove.

Jeg er alene hver aften da min mand først er hjemme ved 19 tiden. Vores store pige på snart 6 år har også behov for alene tid med mig og jeg kan derfor ikke sidde hos Vigga hver aften i op til 45 min.

Er derfor begyndt på godnat og sov godt metoden.
Jeg går ind til hende hver 3-5 min og siger at jeg passer på hende og at hun skal sove.
Hun er nu begyndt at stige ud af sengen og sætter sig skrigende i døren hvor hun kan se mig inde i stuen.

Hvad synes I skal jeg gøre?
Lade hende sidde eller lægge hende tilbage i seng hver 3-5 min?

Åhhh det er herligt med en lille stædig dame i huset

Knus Louise

Jeg ville lægge hende tilbage. Ellers så ender det med at hun falder i søvn på gulvet og så er man for alvor ude på et skråplan.
Jeg forsøgte mig selv med metoden i næsten 2 uger og det virkede ikke en skid her. Jeg endte med at overgive mig og sidde der til hun sov. Der er gået et år nu og først inde for den sidste uges tid (7-9-13) er min datter begyndt at falde i søvn uden at jeg sidder ved siden af hende. Hun bliver 3 til sommer

Anmeld

26. april 2014

JacobsMoar

Det lyder som vores søn, hvis han kommer bare 10 min for sent i seng har vi den kamp i op til en time.. Har du overvejet om hun har brug for at sove 30 min før ? Måske kun 15 min ?

Anmeld

28. april 2014

Kløver

Leonora skriver:

Hun fik ny seng for 2 måneder siden. Det første stykke tid var der ingen problemer.
Hun sad og læste i sine bøger og lagde sig ned.

Hun er voldsomt bestemt lille dame.
Hun bliver næsten mere hysterisk når jeg går ind til hende og ud af værelset igen.
Hun rejser sig fra sengen før jeg når ud.

Hmmmm synes ik det er nemt.

Det skal lige siges at efter jeg har siddet hos hende - vågner hun om natten og vil have jeg sidder der endnu.
Så det er ren kamp

Sådan en periode havde vi, og fandt ud af at en periode mere i tremmesengen var løsningen her, og senere har min søn selv bedt om at komme i den store seng, og har gået meget bedre

Anmeld

28. april 2014

Leonora

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Jeg har ikke brugt eller har særlig meget kendskab til den metode men ka fortælle at vores datter havde en periode ala det du beskriver og der foreslog vores sp at vi tog hendes seng/madras ind ved siden af vores seng.. Det gav hende den tryghed hun søgte og efter 3-4 måneder var hun igen klar til at sove i sin egen seng på sig værelse.. Hun putter sig nu fint og uden vrøvl..

Ved ik om du ka bruge det til noget men det virkede for os

Tak for madras rådet.
De sidste to nætter er hun vågnet kl 2-3. Så har jeg lagt hende på en madras i vores værelse og så sover hun fint videre.

Så det bliver sådan til hun igen sover igennen i sin egen seng

Anmeld

29. april 2014

L&V

Leonora skriver:

Tak for madras rådet.
De sidste to nætter er hun vågnet kl 2-3. Så har jeg lagt hende på en madras i vores værelse og så sover hun fint videre.

Så det bliver sådan til hun igen sover igennen i sin egen seng

Ej hvor godt. Er glad for det hjalp. Det er jo en dejlig nem og harmløs løsning som de fleste ka leve med.

Anmeld

29. april 2014

MorDk

Min søn er 3½ og falder ikke i søvn selv. Vi har valgt ikke at tage denne "kamp" da det passer os alle fint. Det tager max 20 minutter fra vi går ind til han sover. Og der har vi læst 2 små bøger og sunget/nusset. Det er så dejligt at bruge den tid med ham. han er glad og vi er glade. Og han sover for det meste hos sig selv natten igennem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.