Hvornår skal vi have bryllupskage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2014

Anonym trådstarter

Aalborg_Pigen skriver:

Min tanke er at der skal serveres bryllupskage efter vielsen. 

Nu har jeg været til 3 bryllupper, hvor den blev serveret sammen med desserten. Og der var ingen, og jeg mener næsten ingen der tog af den. Det var simpelthen for meget, alt for meget mad. Fx til min søster bryllup i forrige weekend, var der 5 etager. Og der blev kun taget en kvart del af det nederste lag, resten er nu i fryseren. ØV! Så stemmer jeg mere for kage og mousserende/champagne til efter vielsen. 

Det ville være så ærgeligt. Der bliver meget - og mega lækker mad til forret og hovedret. 

Vi (dvs. jeg, - min kæreste kan slet ikke planlægge noget så langt frem) er ikke ikke længere i tvivl. Tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Jeg synes det er en rigtig god idé med kagen efter vielsen i stedet for til dessert...

Og man kan jo hvis man vil også lave et fantastisk smuk bryllupskage som "fingerkage" hvilken som helst alm. Kage kan smøres op, overtrækkes og pyntes..
Man kan også lave bryllups cupcakes opsat på etage kagestativ og selvfølgelig med en klassisk bryllups top, som kan spises på 1. Bryllupsdag...
Det ville sagtens kunne laves super smukt...
Men det kræver selvfølgelig at man vil gå den lidt utraditionelle vej...

Det er sandt.

Jeg er helt klart fan af det utraditionelle, men min svigermor laver kagen og har fået "lov" til at bestemme hvordan og hvorledes, for vi er glade uanset hvilken kage det bliver, men hun er meget traditionel lige hvad bryllupper angår... 

Tak for hjælpen 

Anmeld

26. april 2014

BabyMus

Anonym skriver:

Vi skal giftes til sommer, i en lille lund 3 min. gang fra feststedet. Nu er vi i tvivl om, hvornår det er bedst at servere bryllupskage.

Min far føler sig, af en eller anden grund, som den primære bryllupsarrangør, og han synes at vi skal have en drink og en lille finger kage efter vielsen i lunden. Fordi det er nemmere, ifht. at skulle slæbe tallerkner og kagegafler frem og tilbage. (jeg synes det er fint med engangsservice. Har fundet noget rigtig pænt og festligt) Kagen skal selvfølgelig også bæres derned, og det kan jeg godt se, ikke er så nemt... Og så bryllupskage til dessert sammen med is og en anden kage - dvs. at vi uanset hvad, skal lave dessert. 

Egentlig synes både min kæreste og jeg, at det er helt fint, men har snakket om at aftenen ofte bliver tætpakket med tre retter, taler, sange, vals og så skal vi sende himmellanterner op. Vi har derimod god til mellem vielsen og mad.

Hvad synes I? For og imod. Gerne erfaringer og generelle tanker om emnet.

God lørdag derude 

Ej altså, af en eller anden årsag kom mit svar ikke frem. Prøver lige igen.

Jeg ville nok gøre det efter vielsen hvis det var mig! Som du selv siger, I skal nå så mange ting til festen med mad, underholdning og alle de ting der. Og som de andre siger, det er så ærgerligt nogle gange når man får så meget mad på en gang. Man bliver så prop mæt at når man når til desserten kan man ikke spise mere.

Så jeg ville som sagt gøre det efter vielsen, og så må der lige være en stærk mand eller to der bærer den derned. Uanset hvad skal I jo bringe ting derned hvis I skal have noget dernede.

Jeg har kun været til to bryllupper, og den første gang var der ikke bryllupskage. Der havde de valgt at have dessertbuffet til dessert. Anden gang var bryllupskagen en bryllupsISkage - øv hvor blev jeg skuffet. Jeg havde aldrig smagt en bryllupskage og havde sådan glædet mig. Så det har jeg stadig til gode.

Og så, tillykke med brylluppet når I kommer så langt. FEDT at I ikke skal giftes i en kirke, men ude i naturen i stedet. Det er fantastisk. Det vil jeg også gerne hvis jeg en dag skulle blive gift.

Anmeld

26. april 2014

Morgensol

Anonym skriver:

God pointe 

Den bringer jeg helt sikkert videre. Min svigermor, der skal lave kagen, er allerede i gang med at planlægge, bestille indgredienser og gør sig i den grad umage, så det ville bestemt være synd. Folk, inkl. mig selv, har sikkert også fået noget at drikke til den tid og så vil kagen ikke få den opmærksomhed, som jeg synes min svigermor fortjener

Mht det med at der er lang vente tid efter vielsen. Vi lavede sandwich til gæsterne, helt simple, toastbrød med 3-4 forskelligt slags pålæg og lige et salatblad. For jeg havde det sådan at jeg dælme skulle spise bryllupskage med mine gæster!

Det fungerede sindssygt godt! Alle var vanvittig glade for at de lige fik stille den værste sult, men samtidig havde appetit nok til både bryllupskage og efterfølgende middag. Det var en af de ting der blev rost mest til festen! Haha.. Utroligt hvad bitte små ting kan gøre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.