Hvornår skal vi have bryllupskage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.408 visninger
13 svar
2 synes godt om
26. april 2014

Anonym trådstarter

Vi skal giftes til sommer, i en lille lund 3 min. gang fra feststedet. Nu er vi i tvivl om, hvornår det er bedst at servere bryllupskage.

Min far føler sig, af en eller anden grund, som den primære bryllupsarrangør, og han synes at vi skal have en drink og en lille finger kage efter vielsen i lunden. Fordi det er nemmere, ifht. at skulle slæbe tallerkner og kagegafler frem og tilbage. (jeg synes det er fint med engangsservice. Har fundet noget rigtig pænt og festligt) Kagen skal selvfølgelig også bæres derned, og det kan jeg godt se, ikke er så nemt... Og så bryllupskage til dessert sammen med is og en anden kage - dvs. at vi uanset hvad, skal lave dessert. 

Egentlig synes både min kæreste og jeg, at det er helt fint, men har snakket om at aftenen ofte bliver tætpakket med tre retter, taler, sange, vals og så skal vi sende himmellanterner op. Vi har derimod god til mellem vielsen og mad.

Hvad synes I? For og imod. Gerne erfaringer og generelle tanker om emnet.

God lørdag derude 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi var til 2 brylluper sidste år. Den ene fik vi kagen som dessert, den anden gang fik vi den til kaffen, efter kirken. Syntes begge dele var rigtig fint. Vh stine

Anmeld

26. april 2014

Morgensol

Vi fik kagen efter kirken. Jeg sys det er synd at spise kagen til dessert da mange måske ik kan spise mere på det tidspunkt. 

Jeg skal lave en bryllupskage til en gammel skole veninde her i maj og de skal også spise den efter kirken. 

Anmeld

26. april 2014

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Vi var til 2 brylluper sidste år. Den ene fik vi kagen som dessert, den anden gang fik vi den til kaffen, efter kirken. Syntes begge dele var rigtig fint. Vh stine

Tak for respons 

Anmeld

26. april 2014

Anonym trådstarter

Morgensol skriver:

Vi fik kagen efter kirken. Jeg sys det er synd at spise kagen til dessert da mange måske ik kan spise mere på det tidspunkt. 

Jeg skal lave en bryllupskage til en gammel skole veninde her i maj og de skal også spise den efter kirken. 

God pointe 

Den bringer jeg helt sikkert videre. Min svigermor, der skal lave kagen, er allerede i gang med at planlægge, bestille indgredienser og gør sig i den grad umage, så det ville bestemt være synd. Folk, inkl. mig selv, har sikkert også fået noget at drikke til den tid og så vil kagen ikke få den opmærksomhed, som jeg synes min svigermor fortjener

Anmeld

26. april 2014

Anonym trådstarter

Opper den lige en gang :-)

Anmeld

26. april 2014

De3Guldklumper

Har været til mange bryllupper hvor det er gjort forskelligt.

Det allerbedste synes jeg som gæst er når man får kagen mellem kirke og fest. Der skal brydeparret nemlig som oftest fotograferes og tiden inden man sætter sig til bords kan være lang og man har som regel ikke fået noget at spise inden man tager afsted til kirke. Så der har man tid til at nyde den flotte kage og folk spiser lidt mere da de er sultne

Vi har også fået den som selve desserten - det synes jeg er det næst bedste der går brydeparret op og skære for og så har vi enten fået den serveret eller selv rejst os og hentet et stykke. Jeg synes bedst om at gå op til kagen og få serveret et stykke for ellers får man den ikke rigtig set.

Det sidste er hvor vi har fået dessert ved bordet og så skulle have kagen lige efter brudevalsen. Det er simpelthen så synd - folk kan ikke spise noget og oftest er lyset blevet dæmpet i lokalet så man får faktisk ikke det kagen

Anmeld

26. april 2014

Muffin_girl

Anonym skriver:

Vi skal giftes til sommer, i en lille lund 3 min. gang fra feststedet. Nu er vi i tvivl om, hvornår det er bedst at servere bryllupskage.

Min far føler sig, af en eller anden grund, som den primære bryllupsarrangør, og han synes at vi skal have en drink og en lille finger kage efter vielsen i lunden. Fordi det er nemmere, ifht. at skulle slæbe tallerkner og kagegafler frem og tilbage. (jeg synes det er fint med engangsservice. Har fundet noget rigtig pænt og festligt) Kagen skal selvfølgelig også bæres derned, og det kan jeg godt se, ikke er så nemt... Og så bryllupskage til dessert sammen med is og en anden kage - dvs. at vi uanset hvad, skal lave dessert. 

Egentlig synes både min kæreste og jeg, at det er helt fint, men har snakket om at aftenen ofte bliver tætpakket med tre retter, taler, sange, vals og så skal vi sende himmellanterner op. Vi har derimod god til mellem vielsen og mad.

God lørdag derude 

Min tanke er at der skal serveres bryllupskage efter vielsen. 

Nu har jeg været til 3 bryllupper, hvor den blev serveret sammen med desserten. Og der var ingen, og jeg mener næsten ingen der tog af den. Det var simpelthen for meget, alt for meget mad. Fx til min søster bryllup i forrige weekend, var der 5 etager. Og der blev kun taget en kvart del af det nederste lag, resten er nu i fryseren. ØV! Så stemmer jeg mere for kage og mousserende/champagne til efter vielsen. 

Anmeld

26. april 2014

ano14316

Anonym skriver:

God lørdag derude 

Jeg synes det er en rigtig god idé med kagen efter vielsen i stedet for til dessert...

Og man kan jo hvis man vil også lave et fantastisk smuk bryllupskage som "fingerkage" hvilken som helst alm. Kage kan smøres op, overtrækkes og pyntes..
Man kan også lave bryllups cupcakes opsat på etage kagestativ og selvfølgelig med en klassisk bryllups top, som kan spises på 1. Bryllupsdag...
Det ville sagtens kunne laves super smukt...
Men det kræver selvfølgelig at man vil gå den lidt utraditionelle vej...

Anmeld

26. april 2014

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

Har været til mange bryllupper hvor det er gjort forskelligt.

Det allerbedste synes jeg som gæst er når man får kagen mellem kirke og fest. Der skal brydeparret nemlig som oftest fotograferes og tiden inden man sætter sig til bords kan være lang og man har som regel ikke fået noget at spise inden man tager afsted til kirke. Så der har man tid til at nyde den flotte kage og folk spiser lidt mere da de er sultne

Vi har også fået den som selve desserten - det synes jeg er det næst bedste der går brydeparret op og skære for og så har vi enten fået den serveret eller selv rejst os og hentet et stykke. Jeg synes bedst om at gå op til kagen og få serveret et stykke for ellers får man den ikke rigtig set.

Det sidste er hvor vi har fået dessert ved bordet og så skulle have kagen lige efter brudevalsen. Det er simpelthen så synd - folk kan ikke spise noget og oftest er lyset blevet dæmpet i lokalet så man får faktisk ikke det kagen

Det er også en god pointe. Sultne gæster og lang ventetid. Vi tager helt sikkert bryllupskagen efter vielsen og inden middag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.