Eksperthjælp: I tvivl om abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.328 visninger
0 svar
0 synes godt om
24. april 2014

Vivi Hollænder

"I tvivl om abort"

Hej Vivi,

Jeg står midt i en svær og ulykkelig situation.

I tirsdag fandt jeg ud af jeg er gravid.

Det hele er en lidt rodet affære da jeg er tvivl om hvem fader er.

Jeg havde min første dag i min sidste menstruation den 25 marts.

På 11,12,13,14 og 18 dagen var jeg sammen med min ekskæreste.

(fra den 16-24 dag tog jeg LH test og de var alle negative).

På 23 dagen var jeg sammen med en anden.

Og jeg fik en positiv test tirsdag den 22. april.

Jeg er ulykkelig over at være i tvivl om hvem der er faren.

Dernæst har min ekskæreste endda før jeg blev gravid meldt klart ud at han ikke ville være far. Jeg har så kontaktet ham efter jeg fik den positive test og han ønsker ikke at være en del af det og han vil have jeg skal have en abort.

Jeg er 24 år gammel, bliver bachelor om en lille måned, har lejlighed, familie i mit nærområde og generelt en meget stabil hverdag. Jeg er desværre enormt meget i tvivl om jeg bør vælge en abort, da der med sikkerhed ikke vil være en far i billedet.

Håber du vil svare på mit brev, da jeg er meget fortvivlet.

Vivis svar

Kære Bialy

Tak for din tillid midt i din fortvivlelse. Jeg vil meget gerne hjælpe dig, men den beslutning, du nu skal til at tage, er alt for vigtig til et brevkasseråd.

Du har brug for at tale med mennesker, der holder af dig og du har brug for at tænke dig grundigt om, når du er i tvivl om abort.

Brug dit netværk af familie og venner.Find ud af, hvordan din situation vil se ud, hvis du skal være alene med barnet. Er det helt håbløst? Og ønsker du i det hele taget at være mor? Hvordan vil du have det følelsesmæssigt ved at vælge abort?

Umiddelbart kan jeg ikke lave en beregning der med sikkerhed kan afgøre hvem faderen er, men prøv at spørge din læge.

Du har ret til abort frem til uge 12, så du behøver ikke at træffe en beslutning over hals og hoved.

Du kan også søge hjælp og gratis rådgivning hos mødrehjælpen.

www.moedrehjaelpen.dk/abortradgivning/

Jeg ønsker dig det bedste og håber du har mennesker til at støtte dig, uanset, hvad du vælger.

Kærligst
Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.