6-7 år imellem søskende, for og imod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2014

TNBC

Anonym skriver:

Sagen er den, at vi har en dreng på nogle år, og vi elsker ham bare så ustyrligt højt. Han er kommet i den alder hvor vi rigtig kan gøre ting med ham, ud at rejse mm.

Vi har snakket om at få nummer to. Først meget tæt på nummer 1 (så have 2 børn under 3) men vi fortrød.

Nu vil jeg (og lidt min mand) gerne nyde vores søn i flere år inden opmærksomheden bliver delt.

Så jeg tænkte når vores dreng er 6-7 år, at få næste.

Kan i komme med fordele, ulemper? 

Det er lige over 6år mellem min søster og jeg og vi har et SUPER godt forhold og jeg har kunne hjælpe meget mere med ting, fordi jeg var det ældre.

Plus: 

Ik to ble børn

Den store forstår at den lille kræver tid 

Den store er selvstændig

M.m

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2014

Chris86

Her er der også en del år imellem min søster og jeg. Synes ik det specielt fedt? Så her er vores unger mef ca to års mellemrum..

Anmeld

24. april 2014

et-ønske

Man bestemmer desværre ikke altid selv hvor mange års forskel der ender med at blive - men der bliver 8,5 år mellem min den ældste og tvillingerne.

At børn kommer tæt på hinanden er bestemt ikke ens betydende med at de får et godt forhold! Tværtimod har jeg godt nok set mange eksempler på det modsatte....

Jeg ville gerne have gjort min datter til storesøster for et par år siden, men sådan ville naturen det ikke.... Når nu det gik sådan er jeg glad for at jeg har haft tid til at opleve "alt" mens hun var lille, og de første år i skolen hun er nu igang med at løsrive sig fra mig, en svær men naturlig proces. Jeg glæder mig over at hun nu kan klare sig selv og ikke konstant bliver tilsidesat fordi de små kommer. Har en bekendt hvor der kun er 11 mdr mellem børnene og hun/de har fortrudt MANGE gange! Hun føler ikke hun er nok for begge børn og de er tæt på hinanden og alligevel på hver deres niveau....

Gør hvad i føler for

Anmeld

24. april 2014

tarkoflen

Der er 6,5 år mellem min lillebror og jeg og vi har det bedste forhold og har altid haft det!

Da han var helt lille kunne jeg "hjælpe" med en masse ting og blev inddraget rigtig meget fordi jeg var så stor og godt forstod at lillebror ikke selv kunne.

Som vi blev ældre har jeg kunnet passe ham og vi har altid leget rigtig godt! Han var min levende dukke hvis man kan sige det sådan, han blev klædt ud og vi hyggede os rigtig meget sammen. Jeg er dog altid blevet spurgt om jeg ville passe min bror og mine forældre har aldrig taget for givet at jeg ville, for som de altid har sagt, så var det jo dem der fik et barn og ikke mig, så hvis jeg ikke gad så var det ok, og det tror jeg har været virkelig vigtigt for vores gode forhold.

Da jeg flyttede hjemmefra kom min bror jævnligt herind og bare hyggede ham og mig og vi tog i biffen og alt mulig andet. Så vi har aldrig haft et dårligt forhold eller været langt væk fra hinanden, vi har hygget os trods aldersforskellen. Og jeg kan faktisk ikke komme med er eneste imod punkt så nyd l bare jeres barn og glæd jer til l får lyst til en mere. Tror ikke aldersforskellen gør det store, det er mere et spørgsmål om personlighed.

Anmeld

24. april 2014

sandramor

Anonym skriver:

Sagen er den, at vi har en dreng på nogle år, og vi elsker ham bare så ustyrligt højt. Han er kommet i den alder hvor vi rigtig kan gøre ting med ham, ud at rejse mm.

Vi har snakket om at få nummer to. Først meget tæt på nummer 1 (så have 2 børn under 3) men vi fortrød.

Nu vil jeg (og lidt min mand) gerne nyde vores søn i flere år inden opmærksomheden bliver delt.

Så jeg tænkte når vores dreng er 6-7 år, at få næste.

Kan i komme med fordele, ulemper? 

Altså der er 7 års forskel mellem mine to piger og det fungere rigtig fint... Godt nok er den lille lige kommet i trodsalderen så den store er lidt træt af hende for tiden 

Men ellers forguder de hinanden og den store har altid gerne ville hjælpe med alt hun kunne og jeg har syntes det har været super rart at jeg fik lov at nyde store fuldt ud inden den lille kom til 

Der er selv 8 år mellem min bror og jeg og vi har et fantastisk forhold og har altid haft det!!! Så jeg kan kun sige for 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.