6-7 år imellem søskende, for og imod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.088 visninger
14 svar
3 synes godt om
24. april 2014

Anonym trådstarter

Sagen er den, at vi har en dreng på nogle år, og vi elsker ham bare så ustyrligt højt. Han er kommet i den alder hvor vi rigtig kan gøre ting med ham, ud at rejse mm.

Vi har snakket om at få nummer to. Først meget tæt på nummer 1 (så have 2 børn under 3) men vi fortrød.

Nu vil jeg (og lidt min mand) gerne nyde vores søn i flere år inden opmærksomheden bliver delt.

Så jeg tænkte når vores dreng er 6-7 år, at få næste.

Kan i komme med fordele, ulemper? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

Sagen er den, at vi har en dreng på nogle år, og vi elsker ham bare så ustyrligt højt. Han er kommet i den alder hvor vi rigtig kan gøre ting med ham, ud at rejse mm.

Vi har snakket om at få nummer to. Først meget tæt på nummer 1 (så have 2 børn under 3) men vi fortrød.

Nu vil jeg (og lidt min mand) gerne nyde vores søn i flere år inden opmærksomheden bliver delt.

Hmm vi har selv valgt at få dem lidt tæt på hinanden så de får mest ud af hinanden og bedre kan lege sammen og sådan, men jeg syntes generelt den største gave man kan give sit bare er søskende, så er aldersforskellen ikke så afgørende. 

Monica 

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Hmm vi har selv valgt at få dem lidt tæt på hinanden så de får mest ud af hinanden og bedre kan lege sammen og sådan, men jeg syntes generelt den største gave man kan give sit bare er søskende, så er aldersforskellen ikke så afgørende. 

Monica 

Tak for svar Monica.

Jeg har selv søskende med max 3 års forskel, og det har virkelig ikke været en succes for os. Vi hadede hinanden som barn, og jeg har tit ønsket jeg var enebarn.

Men jeg er også bange for at 7 år imellem er for lang tid. 

Anmeld

24. april 2014

lineog4

Anonym skriver:

Tror ikke der finde den perfekte aldersforskel.

Der er 7 år mellem to af mine, men det er jo en lidt anden situation da der er en mellem dem. Men de får da en del ud af hinanden, kan lege men selvsagt nok mest som jeg er stor og du er lille og jeg synes du er sød og vil gerne lege med dig agtig måde. De nusser, holder om hinanden, sover sammen, ja elsker hinanden. 

Mellem de to er der ingen konkurrence, hvor der er en hård konkurrence mellem dem hvor der er 4 1/2 mellem, og det med minus konkurrence er for mig at se verdens største plus 

Og så er lille manden forresten møg forkælet af storesøster og alle vennerne der kommer lader ham gøre alt - men han er også verdens mest charmerende 3 årige 

Anmeld

24. april 2014

esioul

Anonym skriver:

Jeg har også en søster (2 år i mellem) og vi har ikke som sådan haft glæde af hinanden.

Derimod var det 6 år mellem min veninde og hendes søster og de havde et super godt forhold.

Så jeg er helt klart for

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Tror ikke der finde den perfekte aldersforskel.

Der er 7 år mellem to af mine, men det er jo en lidt anden situation da der er en mellem dem. Men de får da en del ud af hinanden, kan lege men selvsagt nok mest som jeg er stor og du er lille og jeg synes du er sød og vil gerne lege med dig agtig måde. De nusser, holder om hinanden, sover sammen, ja elsker hinanden. 

Mellem de to er der ingen konkurrence, hvor der er en hård konkurrence mellem dem hvor der er 4 1/2 mellem, og det med minus konkurrence er for mig at se verdens største plus 

Og så er lille manden forresten møg forkælet af storesøster og alle vennerne der kommer lader ham gøre alt - men han er også verdens mest charmerende 3 årige 

Mange tak for svar, jeg tænkte også at det vil blive et rigtig "storebror og lille-" forhold med så mange år imellem. 

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jeg har også en søster (2 år i mellem) og vi har ikke som sådan haft glæde af hinanden.

Derimod var det 6 år mellem min veninde og hendes søster og de havde et super godt forhold.

Så jeg er helt klart for

Tusinde tak for svar, lige et svar jeg ville høre  nu gør det mig endnu tryggere i vores beslutning.

Har selv søskende med max 3 års mellemrum, og puha.. selv i dag er der drama.. 

Anmeld

24. april 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Imod! Der er 7 år mellem mine unger og jeg har 2 ene børn.

Anmeld

24. april 2014

Bshizzle

Jeg har 2 drenge hvor den ældste er 8 år og den mindste er 2 år. 

Og vi har da tænkt os at vi skulle ha 1 mere om et par år 

Jeg ELSKER den aldersforskel der er mellem mine børn nu. 

Den store er SÅ hjælpsom og har hjulpen lillebror med at lære at sige ord, tælle og generelt efterligne ham 

Så den lille var hurtig med hans sprog og motorik. 

Så jeg og min mand er kun ganske tilfreds 

Anmeld

24. april 2014

LinLin

Der er seks år imellem min lillebror og mig, og vi har aldrig rigtigt haft glæde af hinanden, MEN vi er også meget forskellige og det tror jeg har meget mere at sige end alderen!

Der er fire år imellem mine drenge og de har meget glæde af hinanden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.