hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2014

JacobsMoar

Anonym skriver:

jeg har faktisk selv været til KST for mange år siden... det var det bedste jeg gjorde - eller rettere sagt, min svigermor gjorde - for mig... 

Afsted med baby

Og fortæl gerne om det virker, hvis du beslutter dig for at tage af sted

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2014

tarkoflen

Anonym skriver:

Jeg har en dejlig baby på næsten 14 dage. De første par dage ammede jeg bare almindeligt, men h*n sov stort set hele tiden og rent tilfældigt opdagede en sygeplejerske at h*n ikke tog ordentligt fat så jeg fik ammebrik. Amningen gik derefter bedre, selvom det nu tog længere tid før jeg var klar, men det viste sig at h*n ikke tager nok på så nu skal vi til at supplere med erstatning.

sundhedsplejersken sagde h*n skal ligges til det ene bryst i 20 min, det andet i 10 min. og så skal h*n have flaske derefter – men h*n bruger ca. 5 minutter hver gang h*n bliver lagt til på at køre rundt med hovedet og være meget ked af det, så det ender med at det tager 45 fra start til slut – og så skal vi starte forfra fire timer senere, hele døgnet. Jeg er derfor nu begyndt at overveje om jeg bare skulle holde op med at amme eller om jeg skal prøve lidt endnu.

Jeg har dog en følelse af at min mand (og resten af familien) forventer at jeg ammer for jeg ammede jo den første i over et år.

Jeg har stemt at jeg ville prøve lidt endnu, men det er fordi det ville jeg personligt gøre! Du skal gøre det DU føler for. Mærk efter hvad din mavefornemmelse siger dig og glem hvad andre mener og tænker.

Thea blev lagt til 18 gange i døgnet en overgang og det var ligegodt op af bakke, men jeg ville have det amning til at køre, for det havde JEG det bedst med, men det er jo langt fra sikkert det er den bedste løsning for dig.

Lyt til din mave og dit hjerte, så skal du nok få et svar

Og så må jeg lige spørge, er det så der siger du kun skal lægge barnet til hver 4. time? Jeg skulle når hun meldte sig og med max tre timer imellem i starten fordi hun var en lille bitte skat.

Anmeld

25. april 2014

E.J.mor.

Anonym skriver:

Jeg har en dejlig baby på næsten 14 dage. De første par dage ammede jeg bare almindeligt, men h*n sov stort set hele tiden og rent tilfældigt opdagede en sygeplejerske at h*n ikke tog ordentligt fat så jeg fik ammebrik. Amningen gik derefter bedre, selvom det nu tog længere tid før jeg var klar, men det viste sig at h*n ikke tager nok på så nu skal vi til at supplere med erstatning.

sundhedsplejersken sagde h*n skal ligges til det ene bryst i 20 min, det andet i 10 min. og så skal h*n have flaske derefter – men h*n bruger ca. 5 minutter hver gang h*n bliver lagt til på at køre rundt med hovedet og være meget ked af det, så det ender med at det tager 45 fra start til slut – og så skal vi starte forfra fire timer senere, hele døgnet. Jeg er derfor nu begyndt at overveje om jeg bare skulle holde op med at amme eller om jeg skal prøve lidt endnu.

Jeg har dog en følelse af at min mand (og resten af familien) forventer at jeg ammer for jeg ammede jo den første i over et år.

jeg står i nøjagtig samme dilemma som dig lige nu, og sundhedsplejesken kommer idag, hvor jeg ska fortælle hende hva jeg vælger 

to valg...enten være fuld ammer 

eller amme lidt og suplere med flaske..

jeg blir nød til at sige jeg ikke kan være fuld ammer fordi det er en kamp ligesom du har,og det dræner en fuldstændig, så gør hva du føler for, det gør jeg.

Anmeld

25. april 2014

Anonym trådstarter

E.J.mor. skriver:

jeg står i nøjagtig samme dilemma som dig lige nu, og sundhedsplejesken kommer idag, hvor jeg ska fortælle hende hva jeg vælger 

to valg...enten være fuld ammer 

eller amme lidt og suplere med flaske..

jeg blir nød til at sige jeg ikke kan være fuld ammer fordi det er en kamp ligesom du har,og det dræner en fuldstændig, så gør hva du føler for, det gør jeg.

sundhedsplejersken var her idag og vi fik at vide at vi kan nøjes med at supplere med flasken om eftermiddag og aften, for h*n vil ikke have flasken om natten og har taget 100 g på siden hun var her sidst - og er blevet mere vågen. Hun sagde også at hvis jeg husker at spise og drikke nok og fortsætter lidt endnu med erstatningen så tror hun godt at jeg kan ende med at fuldamme. 

Anmeld

25. april 2014

MorDk

Personligt ville prøve at gi det en chance mere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.