hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvad ville du gøre?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.454 visninger
14 svar
11 synes godt om
22. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg har en dejlig baby på næsten 14 dage. De første par dage ammede jeg bare almindeligt, men h*n sov stort set hele tiden og rent tilfældigt opdagede en sygeplejerske at h*n ikke tog ordentligt fat så jeg fik ammebrik. Amningen gik derefter bedre, selvom det nu tog længere tid før jeg var klar, men det viste sig at h*n ikke tager nok på så nu skal vi til at supplere med erstatning.

sundhedsplejersken sagde h*n skal ligges til det ene bryst i 20 min, det andet i 10 min. og så skal h*n have flaske derefter – men h*n bruger ca. 5 minutter hver gang h*n bliver lagt til på at køre rundt med hovedet og være meget ked af det, så det ender med at det tager 45 fra start til slut – og så skal vi starte forfra fire timer senere, hele døgnet. Jeg er derfor nu begyndt at overveje om jeg bare skulle holde op med at amme eller om jeg skal prøve lidt endnu.

Jeg har dog en følelse af at min mand (og resten af familien) forventer at jeg ammer for jeg ammede jo den første i over et år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2014

Masig

Anonym skriver:

Jeg har en dejlig baby på næsten 14 dage. De første par dage ammede jeg bare almindeligt, men h*n sov stort set hele tiden og rent tilfældigt opdagede en sygeplejerske at h*n ikke tog ordentligt fat så jeg fik ammebrik. Amningen gik derefter bedre, selvom det nu tog længere tid før jeg var klar, men det viste sig at h*n ikke tager nok på så nu skal vi til at supplere med erstatning.

sundhedsplejersken sagde h*n skal ligges til det ene bryst i 20 min, det andet i 10 min. og så skal h*n have flaske derefter – men h*n bruger ca. 5 minutter hver gang h*n bliver lagt til på at køre rundt med hovedet og være meget ked af det, så det ender med at det tager 45 fra start til slut – og så skal vi starte forfra fire timer senere, hele døgnet. Jeg er derfor nu begyndt at overveje om jeg bare skulle holde op med at amme eller om jeg skal prøve lidt endnu.

Jeg har dog en følelse af at min mand (og resten af familien) forventer at jeg ammer for jeg ammede jo den første i over et år.

Det lyder fuldstændig som min i den alder. Jeg droppede amningen efter 14 dage og det var uden tvivl den bedste beslutning. Det gik meget nemmere for os begge, ingen frustrationer hverken hos mig eller drengen, han var mæt og glad, og jeg var glad og lettet....

Hvad du skal gøre, kan du kun selv svare på, men jeg er glad for min beslutning, selvom det lige tog et par dage at acceptere at det ikke gik som forventet...

Anmeld

22. april 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Kun du kan bestemme om du vil fortsætte ! Jeg ammede min datter hver 2. time de første 3 måneder og ét måltid kunne nemt tage en halv time eller mere...- det ville jo ikke kunne gå denne gang (termin i juni) for så har jeg jo ingen tid med min datter...- så håber det bliver noget andet denne gang !!

//Mette

Anmeld

24. april 2014

PrinsessensMor

Det samme skete for mig.. Ja, det er ærgerligt med den svære start, men hold ud! Det gjorde jeg og gradvist begyndte jeg at skære ned på mælkersrating og op for amning ved at ligge min datter mere til. Det er noget man virkelige kæmpe og holde ud for gør det kan lykkes. Jeg ammede hende i 18 måneder

Anmeld

24. april 2014

JacobsMoar

Det er kun dig selv der kan tage beslutningen, men jeg synes du skal blive ved...

Og så synes jeg du skal besøge en der kan tjekke om baby har en skævhed eller andet i nakke/ryg.. Kan varmt anbefale en kranio sakral terapeut

Anmeld

24. april 2014

JacobsMoar

Det er kun dig selv der kan tage beslutningen, men jeg synes du skal blive ved...

Og så synes jeg du skal besøge en der kan tjekke om baby har en skævhed eller andet i nakke/ryg.. Kan varmt anbefale en kranio sakral terapeut

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

JacobsMoar skriver:

jeg har faktisk selv været til KST for mange år siden... det var det bedste jeg gjorde - eller rettere sagt, min svigermor gjorde - for mig... 

Anmeld

24. april 2014

LilleMie

Anonym skriver:

jeg har faktisk selv været til KST for mange år siden... det var det bedste jeg gjorde - eller rettere sagt, min svigermor gjorde - for mig... 

Hvis du bor i Odense, kan jeg varmt anbefale Lisbeth, hun har meget erfaring med spædbørn og er super sød! Hun er derudover også uddannet sundhedsplejerske og er god til råd ud over KST.

http://kstforeningen.dk/1/18228/show/4297/kranio-sakral-terapi-hos-klinikken-odense-c.html 

Og mht. amningen ville jeg nok selv kæmpe lidt mere, men som de andre også skriver, så ved du bedst selv, hvad det rigtige er for dig og din baby!

Held og lykke med det hele!

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

LilleMie skriver:

Hvis du bor i Odense, kan jeg varmt anbefale Lisbeth, hun har meget erfaring med spædbørn og er super sød! Hun er derudover også uddannet sundhedsplejerske og er god til råd ud over KST.

http://kstforeningen.dk/1/18228/show/4297/kranio-sakral-terapi-hos-klinikken-odense-c.html 

Og mht. amningen ville jeg nok selv kæmpe lidt mere, men som de andre også skriver, så ved du bedst selv, hvad det rigtige er for dig og din baby!

Held og lykke med det hele!

jeg bor på Bornholm... men kender et par stykker der giver KST herover... 

Ang. amningen, så kommer sundhedsplejersken igen i morgen, så jeg vender det lige med hende...

Anmeld

24. april 2014

Lilotte87

Ville få hende tjekket af kst eller kiro. Derudover synes jeg hver fjerde time er lidt i forhold til at hun ikke tager på. Jeg ville ligge til hver anden time. 

Kan anbefale ammenet.dk

Har ikke stemt for synes du skal gøre hvad du føler for. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.