12kg i uge 28!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2014

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Hej til alle på denne dejlig solrige dag.

Jeg har lige brug for at snakke med nogen som er, eller har været i samme situation som mig. 
Jeg er gravid i uge 28 og har på nuværende tidspunkt taget 12 kg på. Jordemoderen siger det er for meget. 

Inden jeg blev gravid vejede jeg 60 og havde et BMI på 24. Kiloene er kommet i ryk og har spist sundt. Jeg havde det ikke skidt med vægtstigningen inden jordemoderen gav mig en reprimande på grund af det. 

Er der andre der i ca uge 28 har taget ca samme kg på? 
Hvor meget endte vægtstigningen på?
Tabte i dem igen? Hurtigt/langsomt?

Kram.

Jeg havde ca samme vægtstignig... Jeg vejede 54 kg da eg blev gravid, endte på 72!!! 

Fil aldrig noget af vide om jeg tog for meget på... Havde 4kg baby i maven, men 7 uger efter fødslen var vægten normal igen...

jeg ville tage det helt roligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2014

FrkZier

Anonym skriver:

Hej til alle på denne dejlig solrige dag.

Jeg har lige brug for at snakke med nogen som er, eller har været i samme situation som mig. 
Jeg er gravid i uge 28 og har på nuværende tidspunkt taget 12 kg på. Jordemoderen siger det er for meget. 

Inden jeg blev gravid vejede jeg 60 og havde et BMI på 24. Kiloene er kommet i ryk og har spist sundt. Jeg havde det ikke skidt med vægtstigningen inden jordemoderen gav mig en reprimande på grund af det. 

Er der andre der i ca uge 28 har taget ca samme kg på? 
Hvor meget endte vægtstigningen på?
Tabte i dem igen? Hurtigt/langsomt?

Kram.

uh den er lidt svær fordi 12kg i uge 28 ER mere end hvad de fleste har taget på, MEN det er jo stadig heller ikke fuldstændig vanvittigt meget.
JM siger det med al sandsynlighed ikke fordi hun vil gøre dig trist/nervøs, men blot fordi det måske ville være en god ide at holde øje så du ikke ender på +30kg

JEG tog selv over 30kg på..
har heldigvis tabt det hele (og en del mere til) men det har sgu været hårdt, så HVIS du kan (ja nemt at sige ik) så ville jeg virkelig gøre alt for ikke at tage 800kg på

Anmeld

22. april 2014

mele

så længe du tænker over hvad du spiser og lader være med at spise for 2 så tag det roligt....JM mener det kun godt er jeg sikker på.

ved 1 graviditet tog jeg ca. 35 kg på gik fra at være et lille nips til grande flodhest. spiste hele tiden og desværre alt for meget af det usunde....tog en krig at komme af med og kom aldrig rigtig af med dem alle sammen :-(

ved 2 graviditet tog jeg 13 kg på i alt, tænkte meget over hvad jeg spiste og gik stort set altid sulten i seng. havde tabt det hele ca. 9-10 måneder efter fødslen.

ved 3 graviditet tog jeg knap 28 kg, var dårlig hele tiden og måtte sørge for at spise hele tiden ellers kastede jeg op på tom mave :-( spiste kun lidt usundt, men alligevel er kalorie forbruget jo pænt derop af, når man spiser hele tiden også selv om det er æbler ;-) her 6 måneder efter fødslen mangler jeg 5 kg og så de sidste som aldrig røg fra 1 graviditet.

Så tag det helt rolig, så længe den mad du indtager ikke er alt for usund så går det hele nok...MEN lad være med at hoppe på den med at du bare skal spise los og at man taber alt når man ammer.....det virker desværre ikke sådan på alle

nyd din graviditet med eller uden de ekstra kilo

Anmeld

23. april 2014

Bonnie03

Her siger vægten +15 er i uge 28 og min læge sagde til mig i går, hver ting til sin tid;-). 

Så mon ikke det går al sammen, nyd maven... 

Anmeld

23. april 2014

Anitta Kristiansen

Jeg tog 17 kg på i alt første gang. Hvor vægten var gået i stå op til fødslen (sidste 1-2 måneder) jeg fødte og var tilbage i mit tøj og vægt. så det kommer jo an på hvor stort dit barn er og hvor meget væske du har i kroppen. for kan jo være det. Min jordemoder var hvert fald chokeret over at jeg så helt normal ud da han var kommet ud, men hun havde så hellere ikke regnet med så stor en dreng

Anmeld

24. april 2014

sandramor

san skriver:

Jeg har fået af vide at når man er normalvægtig bør man tage mellem 10-15 kg på

jaaa men jeg er nu ret sikker på at om du tager 15 eller 18 kg på gør nok ikke den store forskel :-) jeg har aldrig hørt for noget i nogen af mine graviditeter overhovedet......

Anmeld

24. april 2014

Maja!

nu er der jo os andre ting der spiller ind, som f.eks. har du fået meget væske i kroppen? 

ved min første graviditet tog jeg 25 kg på og de var et helvede at smide igen, så denne gang havde jeg en plan om at det bare ikke måtte ske igen..

Og ja de første mange måneder gik fint, da jeg var i uge 20 havde jeg taget 7 kg på (måske meget for nogle, men iforhold til sidst var jeg lykkelig).

Nu i uge 28 har jeg taget 14 kg på 

Var ved lægen og forklarede min bekymringer, for passer på med hvad jeg spiser denne gang for ikke at ende som sidst, men han kiggede på mine ben, fødder og hænder og kunne så fortælle at jeg har rigtigt meget væske i kroppen.. det er jo pisse irriterende, men heller væske end fedt.. 

Så der kan være mange grunde til at man tager meget på.. 

Men så længe du har det godt så vil jeg ikke bekymre mig 

Hilsen en flodhest 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.