Anonym skriver:
Hej til alle på denne dejlig solrige dag
.
Jeg har lige brug for at snakke med nogen som er, eller har været i samme situation som mig.
Jeg er gravid i uge 28 og har på nuværende tidspunkt taget 12 kg på. Jordemoderen siger det er for meget.
Inden jeg blev gravid vejede jeg 60 og havde et BMI på 24. Kiloene er kommet i ryk og har spist sundt. Jeg havde det ikke skidt med vægtstigningen inden jordemoderen gav mig en reprimande på grund af det.
Er der andre der i ca uge 28 har taget ca samme kg på?
Hvor meget endte vægtstigningen på?
Tabte i dem igen? Hurtigt/langsomt?
Kram.
Hejsa 
Altså jeg har i både den 1 og 2 graviditet taget henholdsvis 27 og 18 kg på.... Jeg vejede ved begge graviditeter 59 kg lige inden og mener at jeg ved den første havde taget 15kg på i uge 29 og det har jeg aldrig hørt noget for overhovedet!
Ved nummer 2 havde jeg i uge 28 taget omkring de 10 kg på og der hørte jeg kun lidt for det men det var fordi jeg lå lige på grænsen til at have graviditets sukkersyge.... 
Jeg sys det er en mærkelig udmelding fra din jm... Altså hvis man er normalvægtig er mellem 12 og 18 kg altså meget normalt... Så sys måske det er lidt overdrevet at piske en stemning op over det....
Jeg sys du skal falde op og ned på den udmelding... Hvis du har det godt og trives så vær du bare glad for det 
De 27 kg jeg tog på ved den første smed jeg inden for 8 mdr igen og her sidste gang tabte jeg de 18 kg inden for 6 mdr.... 
Anmeld