debbie19 skriver:
Hej.. jeg er en grpv spiser og er sulten konstant..
jeg plejre at få muslii og yoghurt og mandler til morgenmad.. har prøvet at skrue portien op for er sulten en halv time efter igen... men det hjælper ikke.. jeg prøvet at veje det nogle dage også men det gav ikke mere mæthed..
jeg har prøvet skyr med muslii og mandler men kan ikke få det ned særlig godt det alt for tykt og dyrt!
så nu overvejer jeg at lave havregrød men dog med lidt sukker da jeg ellers ikke synes det smager godt men plejre kun at bruge 1-2 tsk sukker..
men de opskrifter jeg finder på nettet er til børn og er lavet af 1 dl...
jeg vil lave det på vand men hvor meget skal jeg bruge?
og hvor meget gryn
...
jeg skal til at tænke over hvad jeg propper i munden har taget 6 kg på siden nytår.. men har bare en enorm sult og vis jeg går for mange timer 2-3 timer imellem min måltider får jeg det rigtig skidt bliver svag og energiforladt jeg ryster og fryser og er utilpas..
jeg havde anoreksi for 8 år siden og min krop har reageret sådan siden jeg kom ud af det..
så tænker måske min krop er bange for at blive sultet igen ..
hehe undskyld for det lange indlæg for søger faktisk bare en opskrift på en Voksen portion havregrød på vand
Håber i alle har haft en god påske 
det hedder en del gryn til 2 dele vand/mælk...
Jeg vil sige at det smager altså tusinde gange bedre lavet på minimælk end på vand...
det har mindsket mit sukkerforbrug på havregrøden at skifte rundt 
Jeg tager og fylder min skål halvt med havregryn, så drysser jeg sukker på, og så putter jeg mælk på til at det flyder en lille smule ovenpå. Rører rundt så sukkeret bliver delt ud i mælken..
og så er det 2-2.5 minut i mikroen på 1000 W...
Plejer at stoppe ved 2 minutter og lige røre rundt med en gaffel og så starte igen på 2 minutter og holde øje med at det ikke bobler over...
istedet for sukker på mens man laver det kan man også undlade det og så putte lys eller mørk sirup på bagefter 
det smager altså MUMS
og så en lille smørklat på toppen...