Skriver anonymt for at prøve at gøre sådan i ser på sagen med friske øjne eller hvad man nu lige skal kalde den slags
Måske kan jeg genkendes men det går nu nok..
Det er om min pige på 2,5. Den sidste tid synes jeg at den har været "helt gal" med hende. Jeg ved godt det er normalt med temperament i den alder og kæmpe hidsighedsudbrud.. Og så er hun endda i forvejen en pige med STORT temperament OG hun er sensitiv, så det er jo bare en farlig blanding.
Men sådan her hun alligevel aldrig reageret før og aldrig så længe af gangen.
Hun får SÅ mange sammensmeltninger, hvor hun går helt bananas, og det kan være over det mindste ting. Fx at bamsen ikke vil sidde ordentligt i dukkevognen. Hun bryder helt sammen RÅBER og SKRIGER og smider sig ned på jorden og ligger og karter rundt imens hun sparker med armene og ben og råber "neeejjj NEEEJJJ" og er SÅ vred/hidsig/ked af det. Det er så hårdt, for især de sidste dage har det været sindssygt mange gange om dagen, og vi er snart kørt helt ned til tåspidserne af at tage alle de vredesudbrud.
Vi har både prøvet at holde hende ind til os for at berolige hende - Virker IKKE, tvært imod
Tale roligt til hende - Virker IKKE
Lade hende rase ud uden indblanding - Virker IKKE, hun stopper seriøst ikke!
Det eneste der virker sådan 8/10 gange er at give hende sut og nusseklud og aflede hende med et eller andet. Afledning alene virker ikke (med mindre det er et eller andet hun er sådan helt vild efter, fx i dag en chokoladekiks ude ved farmor, men det gider jeg altså ikke bruge!), det skal være med sut og klud.
Hvad skal vi gøre, hvordan mindsker vi de udbrud? Jeg forstår ikke hvorfor det er så voldsomt lige for tiden. Altså godt nok har vi lavet en del her i påskeferien, men ikke flere dage i streg, og selvom hun er sensitiv plejer hun at elske der skal ske noget. Men kan det alligevel være en reaktion på alt det vi har skulle? Eller hvad kan der ellers være galt? Det er simpelthen for hårdt at have de kampe hele dagen, hårdt for os alle. Er så ked af det når jeg går i seng, fordi jeg synes det har været nogle rigtig dårlige dage når hun er sådan.
------------------------
Et andet spørgsmål: I slutningen af ugen op til påskeferien fik hun et blåt mærke i panden i vuggestuen, sådan midt i panden. Det er sådan set væk nu her, for et par dage siden havde det den der klassiske gule farve som det har når det er ved at have helet.
Men hun har flere gange i denne uge sagt hun havde ondt i panden. Særligt i tirsdags, men også i går. I dag har hun sagt det mange gange selvom man ikke kan se det blå mærke mere, og det trods alt er tæt på 1½ uge siden hun fik det blå mærke (ikke bule, bare blå mærke!).
Da jeg puttede hende klagede hun også over det gjorde ondt bag på hovedet. Og hun har haft lidt feber i går og i dag. Har i nogle tanker om dette?