At kende kønnet eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2014

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Jeg har egentlig besluttet mig for at jeg ikke vil kende kønnet men få den store oplevelse ved fødslen. Jeg fik en kønsscanning med den første så kunne godt tænke mig at prøve ikke at vide det. Men jeg er jo bare så skide nysgerrig . Elsker at gå at drømme, planlægge og ikke mindst shoppe til baby, men alt det der neutrale ved jeg bare jeg ikke vil få brugt når først jeg har født. Havde noget til mit første barn, men det blev ikke brugt for ungen skulle da have farver på .

Så vil jer der har oplevet begge dele (altså både at vide kønnet og ikke) ikke fortælle hvad I syntes var den bedste oplevelse? Er det så stort først at vide kønnet til fødslen eller er det lige så stort at vide det og så få forberedt babys ankomst og knytte sig til baby på en anden måde? Vil i dele jeres tanker?

Vi kendte ikke kønnet første gang - men overvejer næste gang (for at kunne planlægge om tøjet skal genbruges eller sælges)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg er virkelig splittet. Synes godt nok det er svært. Der er ikke nogle af delene der vejer mest for mig så det kan gå begge veje. Jeg har været ved at se hvad jeg evt kunne shoppe hvis jeg ikke kendte kønnet og har ikke fundet andet end hvide og brune bodyer/natdragter og kors hvor kedeligt. Jeg er utrolig kræsen .
Jeg vil virkelig gerne prøve at få den oplevelse det er først at vide kønnet ved fødslen , men det vil så også betyde nul forberedelse og hyggen med det . Jeg ved at jeg kan købe det efter fødslen men jeg synes det er hyggeligt at kigge på og købe babytøj/ting når jeg er gravid.
Tak for alle jeres svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.