At kende kønnet eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.629 visninger
11 svar
5 synes godt om
18. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg har egentlig besluttet mig for at jeg ikke vil kende kønnet men få den store oplevelse ved fødslen. Jeg fik en kønsscanning med den første så kunne godt tænke mig at prøve ikke at vide det. Men jeg er jo bare så skide nysgerrig . Elsker at gå at drømme, planlægge og ikke mindst shoppe til baby, men alt det der neutrale ved jeg bare jeg ikke vil få brugt når først jeg har født. Havde noget til mit første barn, men det blev ikke brugt for ungen skulle da have farver på .

Så vil jer der har oplevet begge dele (altså både at vide kønnet og ikke) ikke fortælle hvad I syntes var den bedste oplevelse? Er det så stort først at vide kønnet til fødslen eller er det lige så stort at vide det og så få forberedt babys ankomst og knytte sig til baby på en anden måde? Vil i dele jeres tanker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2014

Kløver

Ved ikke om jeg er god at spørge, men vidste ikke køn med den 1. Tøjet var ingen problem da jeg bruger de fleste farver til begge køn. Men havde grimme oplevelser som gjorde at jeg fremad ikke har kunne rumme ikke at vide kønnet. Synes begge dele er dejligt, man mister bestemt ikke en masse oplevelse ved at vide det og ikke at vide det, giver bare andre sjove oplevelser

Anmeld

18. april 2014

lineog4

Jeg kendte ikke kønnet ved de to første og kendte kønnet ved de to næste.

At jeg ikke kendte kønnet var ikke et bevidst valg, men den første kunne man slet ikke få oplyst kønnet ved scanning på hospital, og ved den næste kunne de ikke se.

Grundet jeg mistede kunne jeg ikke forholde mig uvished og fik kønnet at vide.

mine to første graviditeter og fødsler var absolut bedst, men om det handlede om køn eller bare at jeg ikke var naiv gravid ved ikke.

Ville dog skulle jeg have et barn mere forsøge at klare uvisheden om kønnet for drt var sgu helt fantastisk at give det sidste pres for at lære det lille menneske at kende som jeg ikke en gang vidste om var dreng eller pige

Anmeld

18. april 2014

Mumto3

Jeg har født tre børn uden at vide kønnet, og været super glad for det. Min mand ville gerne være ham der sagde: Det blev en .... Og det var virkelig stort! Jeg husker det øjeblik SÅ tydeligt med alle tre børn.

Anmeld

18. april 2014

Anitta Kristiansen

første gang en dreng og vidste jeg, men da han var ude skulle jeg lige tjekke for at se om det også var en dreng. nu siger de en pige, men tror jeg vil komme til at tjekke igen.
hvis der kommer en mere vil jeg ikke vide kønnet, men er fordi jeg forhåbentligt har fået en af hver.
det gode ved at vide kønnet er nok at kunne shoppe, og forberede sig på nogle tanker i hovedet om fremtiden. der er mulighed for at snakke køns navne, og tidligere børn får af vide om det er en lillesøster eller bror.
at det er en overraskelse gør det lidt mere spændende, så er der en lidt større grund til at lige give det sidste press fordi nysgerrig heden er større. jeg tænker at det på nogen områder kan give ro omkring flere ting fremad rettet. men er også fordi vi i min og kærestes familie er meget køns bestemte, også kommer nogen ting til at svinge om det er dreng eller pige, og det vil jeg personligt ikke spekulere over hvis ikke jeg vidste det.
det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om.

Anmeld

19. april 2014

Rødhætte

Anonym skriver:

Jeg har egentlig besluttet mig for at jeg ikke vil kende kønnet men få den store oplevelse ved fødslen. Jeg fik en kønsscanning med den første så kunne godt tænke mig at prøve ikke at vide det. Men jeg er jo bare så skide nysgerrig . Elsker at gå at drømme, planlægge og ikke mindst shoppe til baby, men alt det der neutrale ved jeg bare jeg ikke vil få brugt når først jeg har født. Havde noget til mit første barn, men det blev ikke brugt for ungen skulle da have farver på .

Så vil jer der har oplevet begge dele (altså både at vide kønnet og ikke) ikke fortælle hvad I syntes var den bedste oplevelse? Er det så stort først at vide kønnet til fødslen eller er det lige så stort at vide det og så få forberedt babys ankomst og knytte sig til baby på en anden måde? Vil i dele jeres tanker?

Vi vidste ikke kønnet første gang, men nu her anden gang ved vi det. Er glad for begge vores beslutninger.. Her anden gang synes jeg det er rart at vide i forhold til storebror osv 

Anmeld

20. april 2014

M (:

Vi kendte ikke kønnet første gang, og regner heller ikke med at skulle vide det 2. gang. 

Ang. køb af neutralt tøj købte vi kun et minimum, og man får jo som regel masser af tøj i barselsgaver, hvis kønnet er ukendt  

Derudover fødte jeg for tidligt, så det tøj vi havde købt var alligevel alt for stort, så vi skulle ud og handle uanset om vi havde kendt kønnet eller ej - og det er efter min mening meget hyggeligere at handle til en baby udenfor maven end til en baby i maven. 

Anmeld

20. april 2014

LinLin

Jeg kendte ikke kønnet første gang men var dog overbevist om at det var en dreng. Så det "neutrale" tøj var nok alligevel i en drenget retning ( det var en dreng)
Anden gang ville jeg vide det! Både af hensyn til hvor meget der kunne genbruges og ifht storebror , så vi kunne sige "ham", kalde ham ved navn osv...
Det er det samme her med 3. Barn

Jeg synes ikke det er en større oplevelse først at vide kønnet ved fødslen! For mig er det lige så fantastisk i uge 16 af graviditeten - plus man så har maaaange flere uger til shopping.

Anmeld

20. april 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78
Anonym skriver:

Vi har 3 børn og ved de to første, kendte vi ikke kønnet og ville heller ikke ved den sidste, men ved md scanningen, strittede han med det hele - så der var ikke noget at være i tvivl om

Vi har ikke ønsket at vide det nogle af gangene, selvom vi (mest mig) også har været utrolig nysgerrig og derfor blev jeg nok også lidt skuffet over pludselig at få det at vide den sidste gang jeg manglede ligesom den spænding - måske fordi jeg også skulle have ks.... Der var ligesom ikke noget tilbage, der kunne overraske..

De første to gange, hvor vi ikke har vidst det, har vi jo også fået meget tøj i barselsgave og jeg har købt på nettet og været ude og købe lidt med barnevognen, så vi har ikke brugt neutralt men har haft AAALT for meget tøj

/ Taco78 

Anmeld

20. april 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
jeg kendte ikke kønnet ved min første, og jeg syntes, det var rigtig dejligt at kunne gå og gætte osv hele graviditeten. Plus da hun blev født, var det hendes far, der fortalte mig kønnet - en stor ting for ham at kunne få lov til.

Med nummer to kendte jeg kønnet fra uge 20 pga praktiske gøremål - skulle flytte og ville sælge min datters ting, hvis det var en dreng (det var det), så det ikke ville fylde.

Nu skal jeg ikke have flere børn, men hvis jeg skulle, ville jeg ikke kende kønnet - for mig var det lidt sjovere ikke at kende det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.