Bruger du friske krydderurter? Og til hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.356 visninger
15 svar
5 synes godt om
18. april 2014

Muffin_girl

Jeg har købt citrontimian, rød basilikum, oregano, rosmarin og purløg .. 

Purløget ved jeg godt hvad jeg skal bruge til, men de andre ting er jeg dog en del i tvivl om. 

Ved at man kan bruge rosmarin til fx foccacia og kartofler. Men ellers har jeg faktisk ingen ideer. 

Så kom med ideer.

Ved man skal behandle friske krydderurter lidt anderledes en tørrede nemlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2014

serinasmor

Aalborg_Pigen skriver:

Purløget ved jeg godt hvad jeg skal bruge til, men de andre ting er jeg dog en del i tvivl om. 

Ved at man kan bruge rosmarin til fx foccacia og kartofler. Men ellers har jeg faktisk ingen ideer. 

Så kom med ideer.

Bruger frisk timian, basilikum, purløg, persille, mynte og dild i salater om sommeren ... Enten i en hjemmelavet (olie)dressing eller direkte i ... Kun en slags krydderurter pr salat (med mindre jeg har ny spændende opskrift)

Anmeld

18. april 2014

Muffin_girl

serinasmor skriver:

Bruger frisk timian, basilikum, purløg, persille, mynte og dild i salater om sommeren ... Enten i en hjemmelavet (olie)dressing eller direkte i ... Kun en slags krydderurter pr salat (med mindre jeg har ny spændende opskrift)

Vil du så sige at man fx kan putte citrontimian i pastasalat?

Anmeld

18. april 2014

L&V

Aalborg_Pigen skriver:

Så kom med ideer.

Tror det eneste tørret urt jeg nogensinde har brugt er oregano til pizza. Estergon bruger jeg til saucer og dressinger, timian på kartofler, svinekød og lam. Lidt det samme bruger jeg rosmarin til. Basilikum bruger jeg til salat og pesto. Persille og purløg bruger jeg meget i dressinger, frikadeller på en mad osv. Dild bruger jeg i tærter, dressinger og til fisk.

Anmeld

18. april 2014

ønskebørn74

Aalborg_Pigen skriver:

Så kom med ideer.

Rosmarin kylling.. Og grenene gemmer du til at bruge som spyd til grillen.. Mmmmm..

Anmeld

18. april 2014

Muffin_girl

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Tror det eneste tørret urt jeg nogensinde har brugt er oregano til pizza. Estergon bruger jeg til saucer og dressinger, timian på kartofler, svinekød og lam. Lidt det samme bruger jeg rosmarin til. Basilikum bruger jeg til salat og pesto. Persille og purløg bruger jeg meget i dressinger, frikadeller på en mad osv. Dild bruger jeg i tærter, dressinger og til fisk.

Tak for de gode råd Det er super

Anmeld

18. april 2014

Muffin_girl

ønskebørn74 skriver:

Rosmarin kylling.. Og grenene gemmer du til at bruge som spyd til grillen.. Mmmmm..

Lyder godt

Hvor længe kan man gemme grenene ?

Anmeld

18. april 2014

L&V

Aalborg_Pigen skriver:

Tak for de gode råd Det er super

Selv tak. Elsker urter og har altid masser i drivhuset. Det ka pifte en hver kedelig ret op. Din citron timian ville være go i en pom anna

Anmeld

18. april 2014

Muffin_girl

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Selv tak. Elsker urter og har altid masser i drivhuset. Det ka pifte en hver kedelig ret op. Din citron timian ville være go i en pom anna

Det må jeg prøve, har heller ikke lavet pommes anna i en evighed  

Anmeld

18. april 2014

tarkoflen

Når vi steger bøffer, hvadenten det er hakkebøffer eller "rigtige" bøffer, så smider vi næsten altid et par kviste timian og rosmarin på panden, sammen med hvidløg til at give lidt smag, det er så lækkert!

Ellers bruger jeg det meste i alle slags gryderetter og hakket fint og så drysset på kødet inden stegning.

Dild bruger jeg dog aldrig, for det bryder jeg mig ikke om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.