Burde jeg ikke kunne mærke baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

991 visninger
16 svar
2 synes godt om
17. april 2014

Sujan

Er mellem uge 18 og 19 og undre mig lidt over jeg ikke rigtig kan mærke baby..
Er 2. Gangs gravid. Synes jeg kunne mærke meget mere første gang.
Bliver faktisk lidt bekymret. Mærker højst nogle meget små "puf" som jeg ikke engang er sikker på er baby.
Maven er tydelig og har alm. Graviditets gener. Men hvorfor kan jeg ikke rigtig mærke baby????

Andre der har oplevet først at mærke noget senere?
Så andet end alm. Graviditets gener med ømhed i ryggen og træthed mærker jeg ikke rigtig jeg er gravid.
Kan nogle gange godt blive lidt bekymret.
Hvis det skulle være noget galt med baby, ville man så ikke blive dårlig eller noget?

Skal til skanning d. 25. Så det får jeg jo vished.... Synes bare det er meget anderledes end min første graviditet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2014

Dinsen

Hejsa

jeg var i uge 24 ingen jeg mærkede liv, det var pga. foran liggende moderkage (eller hva det nu hedder)

Kan godt forstå du bliver bekymret...

Anmeld

17. april 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min veninde, som også er gravid med nr 2, mærkede slet ikke baby før uge 24 pga. moderkagens placering. Hendes jm sagde at det er ganske normalt, når moderkagen ligger fortil, fordi den virker som stødpude og absorbere de små puf baby kommer med.

Anmeld

17. april 2014

Sujan

Dinsen skriver:

Hejsa

jeg var i uge 24 ingen jeg mærkede liv, det var pga. foran liggende moderkage (eller hva det nu hedder)

Jamen så kan det være det er derfor.. Sidst mærkede jeg det bare tydeligt både indeni og udenpå ret tidligt...
Men moderkagen kan jo ligge anderledes denne gang

Anmeld

17. april 2014

Sujan

TanyaGR skriver:

Min veninde, som også er gravid med nr 2, mærkede slet ikke baby før uge 24 pga. moderkagens placering. Hendes jm sagde at det er ganske normalt, når moderkagen ligger fortil, fordi den virker som stødpude og absorbere de små puf baby kommer med.

Godt at høre.. Så må det være derfor

Anmeld

17. april 2014

L&V

Dinsen skriver:

Hejsa

Den hopper jeg med på. Havde virkelig set frem til at sku mærke ham tidligt men nej tror jeg var i uge 23+ eller sådan noget og endnu længere før min mand ku mærke det

Anmeld

17. april 2014

AnneBJ

1. gang var jeg også mindst 20 uger henne før jeg mærkede noget indeni - min moderkage lå også foran, altså mellem baby og maveskind. Jeg mærkede kun små puf de første mange uger (efter uge 20) og det var først hen omkring 30 at det føltes som deciderede spark.

Anmeld

17. april 2014

ano14316

Sujan skriver:

Er mellem uge 18 og 19 og undre mig lidt over jeg ikke rigtig kan mærke baby..
Er 2. Gangs gravid. Synes jeg kunne mærke meget mere første gang.
Bliver faktisk lidt bekymret. Mærker højst nogle meget små "puf" som jeg ikke engang er sikker på er baby.
Maven er tydelig og har alm. Graviditets gener. Men hvorfor kan jeg ikke rigtig mærke baby????

Andre der har oplevet først at mærke noget senere?
Så andet end alm. Graviditets gener med ømhed i ryggen og træthed mærker jeg ikke rigtig jeg er gravid.
Kan nogle gange godt blive lidt bekymret.
Hvis det skulle være noget galt med baby, ville man så ikke blive dårlig eller noget?

Skal til skanning d. 25. Så det får jeg jo vished.... Synes bare det er meget anderledes end min første graviditet.

Jeg mærkede ikke noger før uge 24 i denne graviditet da jeg har foranliggende moderkage..

I første mærkede jeg i uge 20

Anmeld

17. april 2014

Fumbo

Jeg er i uge 25 og mærker kun små puf og ikke så ofte, dog hver dag.

Min moderkage ligger foran og fik af vide det var helt normalt. Hun er meget aktiv når vi har været til skanning

Anmeld

17. april 2014

Dinsen

Sujan skriver:

Jamen så kan det være det er derfor.. Sidst mærkede jeg det bare tydeligt både indeni og udenpå ret tidligt...
Men moderkagen kan jo ligge anderledes denne gang

Vores dreng var desuden lille, så det var med til at jeg at så langt henne inden jeg mærkede ham...

Men uh-ha, husker tydelig fornemmelsen for at noget var galt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.