forberedelse på god amning...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2014

anynom

Kay skriver:

Mange tak :-) den med at amme liggende den blev jeg god til sidst

Det er altså også guld værd! Den første måned kunne jeg bare ikke finde ud af det, og der tog amningerne omkring 30-45 minutter - er du gal jeg var træt!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2014

StudPsyk

Kay skriver:

Sidste gang gik amningen ikke helt så godt som håbet... Måtte supplere med mme fra hun var 2 måneder...

Vi fandt senere ud af at jeg havde selvstændige bryster under begge arme... Der ikke havde løbegange ned til mine rigtige bryster... De blev for snart et år siden opereret væk... 

Jeg er jo nu gravid igen, og vil rigtig gerne havde amningen til at fungere denne gang... Så jeg ville høre jer om i har nogle gode. Råd jeg kan gøre før fødslen eller efter fødslen, for at hjælpe amningen på vej?

Du MÅ bare læse bogen "The womanly art of breastfeeding". Den er SÅ fantastisk, og aflivede samtlige tossede ammemyter og forberedte mig på at gå til amningen helt afslappet og uden så meget overanalyseren. Uden den var mit ammeforløb ikke lykkes anden gang! 

Anmeld

16. april 2014

Kay

Janne T. skriver:

Du MÅ bare læse bogen "The womanly art of breastfeeding". Den er SÅ fantastisk, og aflivede samtlige tossede ammemyter og forberedte mig på at gå til amningen helt afslappet og uden så meget overanalyseren. Uden den var mit ammeforløb ikke lykkes anden gang! 

Det er en bog eller? Er den på dansk?

Anmeld

16. april 2014

StudPsyk

Kay skriver:

Det er en bog eller? Er den på dansk?

Jeps. Den er godt nok på engelsk, ved ikke om du kan engelsk? Det er ikke avanceret sprog

Anmeld

16. april 2014

Kay

Janne T. skriver:

Jeps. Den er godt nok på engelsk, ved ikke om du kan engelsk? Det er ikke avanceret sprog

Jo sådan primeligt :-) hvor findeR man den?

Anmeld

16. april 2014

StudPsyk

Kay skriver:

Jo sådan primeligt :-) hvor findeR man den?

Du må gerne låne min hvis det er I ret lang tid - Der går lige nogen år før jeg skal have børn Eller du kan jo læse lidt i den og se om det er noget.. bare du selv betaler portoen  

Anmeld

16. april 2014

Anitta Kristiansen

Jeg har lige søgt på Google og fandt den i pdf gratis, du kan bruge nettet til at oversætte hvis det er.

Anmeld

17. april 2014

mommy1991

Kay skriver:

Sidste gang gik amningen ikke helt så godt som håbet... Måtte supplere med mme fra hun var 2 måneder...

Vi fandt senere ud af at jeg havde selvstændige bryster under begge arme... Der ikke havde løbegange ned til mine rigtige bryster... De blev for snart et år siden opereret væk... 

Jeg er jo nu gravid igen, og vil rigtig gerne havde amningen til at fungere denne gang... Så jeg ville høre jer om i har nogle gode. Råd jeg kan gøre før fødslen eller efter fødslen, for at hjælpe amningen på vej?

Hud mod hud, tålmodighed, ro og hvile - så skal det nok komme

Anmeld

18. april 2014

Kay

emmagirl skriver:

Hud mod hud, tålmodighed, ro og hvile - så skal det nok komme

Som du nok kan læse er det jo ikke bare "almindelige" amme problemer jeg har haft... Men der var noget fysiologisk galt og det var grunden til jeg ikke kunne amme 100% men måtte supplere med mme...

Så jeg tvivler nu rigtig meget på at dit forslag hjælper mig mere end det gjorde ved mit sidste ammeforløb... 

Ifølge lægerne skal jeg ikke regne med det går bedre denne gang... Så det er hjælp til hvordan jeg måske kan danne mere mælk denne gang så jeg måske kan amme fuldt ud denne gang... 

Anmeld

18. april 2014

mommy1991

Kay skriver:

Som du nok kan læse er det jo ikke bare "almindelige" amme problemer jeg har haft... Men der var noget fysiologisk galt og det var grunden til jeg ikke kunne amme 100% men måtte supplere med mme...

Så jeg tvivler nu rigtig meget på at dit forslag hjælper mig mere end det gjorde ved mit sidste ammeforløb... 

Ifølge lægerne skal jeg ikke regne med det går bedre denne gang... Så det er hjælp til hvordan jeg måske kan danne mere mælk denne gang så jeg måske kan amme fuldt ud denne gang... 

Arg, sorry.. Så fik jeg ikke læst ordentligt.. Men er sikker på at de ting jeg skrev ikke skader

har hørt at hvidtøl er godt til mælkeproduktionen

held og lykke med det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.