sygemelding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.748 visninger
17 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. april 2014

Anonym trådstarter

Hvad blev du sygemeldt for i graviditeten, og i hvilken uge ?
Og var det svært at blive sygemeldt ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2014

Mor Christa

Første gang, omkring 20+ - blev sygemeldt pga bækkenløsning - det var ikke svært, da det var lægen og jm's forslag/råd. 

Denne gang er jeg også blevet rådet til sygemelding af læge, jm og akupunkturdame , me jeg vil virkelig ikke sygemeldes, da jeg studerer og meget gerne vil gennemføre dette semester, så er 35+3 i dag, stadig ikke sygemeldt og planen er at fortsat studere frem til fødsel, men også efter, da jeg skal op til eksamen et par uger efter fødsel :-) 

Anmeld

15. april 2014

Fuglemor

Anonym skriver:

Nu er det ved at være et par år siden. Min jordmoder sygemeldte mig 6 uger ca før termin. Og det var simpelthen pga meget slemme plukveer. De gjorde sindssygt ondt og hun mente det skyldtes stress og at jeg ikke slappede nok af. 

Anmeld

15. april 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Blev sygemeldt i uge 29 grundet mange plukveer, og her var det ikke svært overhovedet at få en sygemelding. Det var lægen selv der foreslog det.

Anmeld

15. april 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg blev sygemeldt i uge 23+ pga. bækkenløsning og mange plukveer. 

Og nej, det var ikke svært at få, selvom jeg bad om det uden at være blevet rådet til det af læge eller jm. 

Anmeld

15. april 2014

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg blev fuldtids sygemeldt da jeg var 20+.

Det var JM som anbefalede det, da jeg døjer med højt blodtryk som er svært at regulerer.
Jeg havde allerede været indlagt 2 gange der pga det.

Ingen problemer i det

Anmeld

15. april 2014

CaWi

Anonym skriver:

Blev sygemeldt da jeg var 6 mdr henne pga smerter i bækkenet, når jeg arbejdede.
Egentlig var det vel ikke "svært" at blive sygemeldt, men det er en aftale jeg skulle lave med min arbejdsgiver (man bliver åbent bart ikke bare sygemeldt af læge mere, hvis ikke man er lige ved at dø)
Og da min chef ikke var til stede til daglig (til at se hvordan det gik mig) synes jeg det var svært at bede om at blive sygemeldt.

Anmeld

15. april 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Jeg blev desværre sygemeldt omkring uge 27 her i min 2. Graviditet Det slog mig temmelig meget ud, men var samtidig en lettelse at min læge selv foreslog det og at det ikke udelukkende var mig der stod for beslutningen. Grunden er aldrig blevet opklaret. Jeg får nogle meget stærke smerter i underlivet omkring blæren ved fysisk aktivitet, når det er slemt breder det sig ud i hele maven. Jeg har siden jul ikke kunnet bære mere end omkring et kg. Eller kunnet gå mere end ca. To km på en dag. Gør jeg mere end det så hævner det sig ved onde smerter de næste to-tre dage. Lægen/lægerne har ingen forklaring (har også været på hospitalet) men jeg tænker selv, at jeg måske har foretrukket nogle muskler eller sådan noget... Men det ville være virkelig rart at få en afklaring af hvad det er..

Anmeld

15. april 2014

Hullabullabulla

Jeg blev deltidssygemeldt i uge 29. Arbejdede 4 dage om ugen i 5 timer. Blev deltidssygemeldt grundet svære smerter i lænd (dog ikke bl)

Blev indlagt i uge 34 med ssf og fødte efter igangsættelse 36+6 så jeg fik ikke noget barsel inden

Anmeld

15. april 2014

Jeia

Jeg blev tilbudt sygemelding af jordemoderen omkring uge 22-23 fordi vores barn var handicappet, jeg takkede nej, kunne ikke se hvad det skulle hjælpe.

For mange år siden havde jeg en kollega, der forsøgte at få en sygemelding i starten af graviditeten, men hverken hendes læge, fagforeningen eller Arbejdstilsynet mente at det var nødvendigt, så hun sagde op i stedet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.