Hvordan sover din 1,5 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.337 visninger
13 svar
4 synes godt om
14. april 2014

EnSødMor

Min pige vågner typisk mellem 6.30 - 7.30 hver dag, sover til middag fra 12.30 - 15.00, i seng kl. 20.00 

Men problemet er at hun er begyndt ikke at være træt kl. 20.00 som hun plejer, hun leger bare videre og viser ingen træthedstegn og leger bare inde i sengen i op til en time uden at falde i søvn?

Jeg tænker om hendes middagslur er for lang? - Hvor meget skal jeg forkorte den?

Tak på forhånd piger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

L&V

EnSødMor skriver:

Min pige vågner typisk mellem 6.30 - 7.30 hver dag, sover til middag fra 12.30 - 15.00, i seng kl. 20.00 

Men problemet er at hun er begyndt ikke at være træt kl. 20.00 som hun plejer, hun leger bare videre og viser ingen træthedstegn og leger bare inde i sengen i op til en time uden at falde i søvn?

Jeg tænker om hendes middagslur er for lang? - Hvor meget skal jeg forkorte den?

Tak på forhånd piger.

Da min datter havde den alder stod vi op kl 7 ca også fik hun en formiddagslur fra 9-10 og kom ud og sove til middag fra 12.30-15.30 og kom så i seng kl 20 ca..

Tror du ikke bare det er en fase.. Syntes slet slet ikke det lyder som om hun sover meget..

Anmeld

14. april 2014

Tulle28

Min datter på 19 mdr. er også lidt af en festabe om aftenen i øjeblikket - hun sover som din i løbet af dagen, men plejer at komme i seng 18.30/19.00 - pt. sover hun kl. 20.00. Jeg synes jeg husker at der var lidt roderi om aftenen da min ældste datter havde samme alder, så jeg tilskriver det en fase

Anmeld

14. april 2014

Aabye

Vores 17 mdr gamle dreng står som regel op klokken 6-7 stykker.. får en midagslur fra 12-14.. Nogen gange sover han lidt mindre, andre gange sover han lidt mere.. 

Han bliver puttet klokken 19.. Men der kan godt gå laaaaang tid inden han sover.. Han er f.eks først faldet i søvn i dag for 40 minutter siden.. 

Anmeld

14. april 2014

Bak

EnSødMor skriver:

Tak på forhånd piger.

Min datter på 1,5 år har også været inde i en periode, hvor hun var længe om at falde i søvn om aftenen. Jeg tilskrev det også en for lang middagslur.. Hun sov let 2,5-3 timer til middag.
Vi har så i en periode forsøgt at korte den lidt ned til 2 timer. Det er det bedste, vi har gjort Nu sover hun let kl. 19, vågner ved 6-7-tiden. Hun virker glad og tilfreds og ser ikke ud til at mangle søvn. Sammenlagt sover hun også mere nu end før, fordi hun netop ikke "holder fest" om aftenen.

Anmeld

14. april 2014

EnSødMor

Bak skriver:

Min datter på 1,5 år har også været inde i en periode, hvor hun var længe om at falde i søvn om aftenen. Jeg tilskrev det også en for lang middagslur.. Hun sov let 2,5-3 timer til middag.
Vi har så i en periode forsøgt at korte den lidt ned til 2 timer. Det er det bedste, vi har gjort Nu sover hun let kl. 19, vågner ved 6-7-tiden. Hun virker glad og tilfreds og ser ikke ud til at mangle søvn. Sammenlagt sover hun også mere nu end før, fordi hun netop ikke "holder fest" om aftenen.

tusinde tak for dit svar..

Jeg tror jeg vil prøve at snakke med dagplejen imorgen og hører hendes tanker om det, hun har lidt år på bagen med de problemer så håber hun har et råd eller hun også kan forstå hvad jeg mener, mht min datter.

Anmeld

14. april 2014

Fuglemor

Nu kommer mit arbejde ind over og min erfaring. Søvn avler søvn. Og begynder du at skærer i hendes middagslur kan du risikere det modsatte. At hun faktisk bliver overtræt og sket ikke vil sove om aften.

jeg har et dagpleje barn hvor jeg aftale mod min vilje at det skulle vækkes efter et hvis antal timer. De blev ved at brokke sig over at barnet ikke ville sove om aften. Jeg tænkte nu prøver jeg af bare i en uge for at se om det har noget at sige. Jeg fortalte dem ikke hvor længe barnet sov. Nogen gange var det halvanden time andre gange tre timer. Og pludselig var barnet til at få i seng uden problemer. 

Vores den yngste kørte i den alder med at stå op omkring 630-7. Sove til middag fra ca. 1130-14/1415. Og så i seng kl 19. En kort periode havde vi det samme med en fest i sengen i mindst en time hver aften. Så længe hun var glad lod vi hende være, og så gil det over igen

Anmeld

14. april 2014

Masig

Tror det er meget normalt de skal igennem sådan en periode omkring den alder.. Vi havde næsten et helt år hvor det tog mellem 1-3 timer at få ham til at sove om aftenen, uanset hvornår han blev lagt...

Nu har vi så endelig fået ham til at sove rimelig hurtigt, men han har stadig dage hvor han ikke vil sove... Han sover fx ikke endnu idag, og blev lagt kl 20... For det meste sover han med det samme nu, men som sagt så gik der er en lang periode hvor vi hver eneste dag brugte flere timer på det...

Han er 21 mdr...

Anmeld

14. april 2014

L&V

Fuglemor skriver:

Nu kommer mit arbejde ind over og min erfaring. Søvn avler søvn. Og begynder du at skærer i hendes middagslur kan du risikere det modsatte. At hun faktisk bliver overtræt og sket ikke vil sove om aften.

jeg har et dagpleje barn hvor jeg aftale mod min vilje at det skulle vækkes efter et hvis antal timer. De blev ved at brokke sig over at barnet ikke ville sove om aften. Jeg tænkte nu prøver jeg af bare i en uge for at se om det har noget at sige. Jeg fortalte dem ikke hvor længe barnet sov. Nogen gange var det halvanden time andre gange tre timer. Og pludselig var barnet til at få i seng uden problemer. 

Vores den yngste kørte i den alder med at stå op omkring 630-7. Sove til middag fra ca. 1130-14/1415. Og så i seng kl 19. En kort periode havde vi det samme med en fest i sengen i mindst en time hver aften. Så længe hun var glad lod vi hende være, og så gil det over igen

Anmeld

14. april 2014

TNBC

EnSødMor skriver:

Tak på forhånd piger.

Jack på 16måneder, vågner mellem 7 og 8(enkel gang tidligere.. meget træt mig) lige nu er vi I gang med at skubbe middagsluren til kl 12, hvor han tidligere sov mellem 10 og 12:30(ikke 2½time hver dag), og så en lur fra 15 til 16, og I seng 19-19:30.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.