Hvornår var du ikke i stand til at arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2014

Tvebakken

Første gang var jeg til eksamen 5 dage før jeg fødte.
Anden gang husker jeg ikke. Men der var jeg stadig studerende.
Tredje gang gik jeg fra 4 uger før termin, men de sidste par uger havde jeg en times tid mindre om dagen. Dog ikke den sidste uge, hvor jeg arbejdede lidt mere end fuld tid.
Her sidste gang regner jeg med at holde frem til 5 uger før termin, da jeg holder en uges ferie op til barsel, så jeg kan gå fra 5 uger før.
Arbejder i øvrigt på kontor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

mbbuch

Maja91 skriver:

Hej kvinder

tænkte på et lille spørgsmål.

hvor langtid før termin gik du fra ? Og hvorfor ?

jeg planlægger jo og få igang sådan at hvis det sker i første forsøg ville termin være 10 dage efter udannelses slut

ville nemlig bare godt igang nu, men ville gerne gå at blive færdig først.

jeg er indforstået med der kan ske noget også må man jo bare gå fra før og starte op igen efter barsel.

men følte i jer i stand til at tage arbejde til det sidste ?

I min første graviditet arbejdede jeg i butik og gik fra 3 uger før jeg fødte. Denne gang er jeg Sosu Ass. på plejecenter og er gravid med tvillinger (30+3) og jeg blev sygemeldt da jeg var ca. 3,5 mdr henne.

Anmeld

14. april 2014

Mivsen

1. Graviditet gik jeg fra 8 uger, som er normalt når man arbejder i en vuggestue. Men 2-3 uger før jeg gik på barsel blev jeg sat ned i tid.

2. Graviditet blev jeg desværre sygemeldt 3,5 mdr før termin.

pga den første er født for tidlig. Led meget af migræne og smerte i halebenet.

Anmeld

14. april 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Maja91 skriver:

Spændene og høre det godt kan lade sig gøre og arbejde indtil

jeg studerede sosu hjælper men den sidste måned er bare på skolen. og læse til eksemen. og praktikken inde er på plejehjem

Jeg er selv sosu assistent og arbejder nu på nedsat tid til barsel lige om lidt.

Når du går på skole tror jeg godt at du kan fuldføre din plan rent fysisk. Men husk at eksaminer er lig med stress og en læringsproces der siger spar to! Så godt råd er at slappe af og forsøge ikke at stresse! Evt afstresse med hvad der virker for dig. Din krop og baby har nemlig ikke godt af stress.

Held og lykke med det

Anmeld

14. april 2014

Loa

Jeg arbejdede til jeg gik fra på barsel. Men døjede heller ikke rigtig med noget. Andet end jeg kunne mærke det lidt i ryggen..
Så man kan sagtens være heldig og kunne holde ud til den bitre ende

Anmeld

14. april 2014

lineog4

Alle gangene har jeg haft en overenskomst der sagde jeg skulle gå fra 8 uger før. Men udover det var skønt at have tiden, så kunne jeg de to første to gange have arbejdet til den dag jeg fødte - havde nok bare ikke været lige så hyggeligt  Kunne jeg også sidste gang faktisk - var både i bon bon land og zoo da jeg var gået over termin alene med to børn...

du skal bare være parat til at det ikke går efter bogen

Anmeld

14. april 2014

Mama85

Maja91 skriver:

Hej kvinder

jeg planlægger jo og få igang sådan at hvis det sker i første forsøg ville termin være 10 dage efter udannelses slut

jeg er indforstået med der kan ske noget også må man jo bare gå fra før og starte op igen efter barsel.

Er SOSU-ASS, gik fra 4 uger før termin  

Anmeld

14. april 2014

Anonymo

Maja91 skriver:

Hej kvinder

Jeg gik på "barsel" 20+, 21+ ca. pga. for mange plukveer og arbejede som gartner så det duttede ikke 

Anmeld

15. april 2014

Maja91

Håber det kan lade sig gøre vi begynder om 2 måneder så. Og er startet på gravitamin så dejligt man er ( igang ) håber bare det sker hurtigt

har ik været på P-piller 1 år så de burde være ude af kroppen 

Anmeld

15. april 2014

Mor til Ella

Maja91 skriver:

Hej kvinder

Første gang gik jeg fra 10 dage før, og nød at arbejde, havde det super godt, og var spring fyldt af energi

Denne ang har jeg været klar til barsel længe, og skulle gerne holde 6 uger endnu, så det igen bliver ca 14dage før.

Er selvstændig, derfor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.