Så må det være på tide at Sophias fødselsberetning kommer.
Efter en meget hård og langtrukkent første fødsel var jeg rædselsslagen for at denne fødsel skulle blive lige så dramatisk. https://www.baby.dk/debat/94270pi1/foedselsberetninger/sylvias-tur-til-verden-lang-fb-.aspx
Jeg startede med at få veer den 12/3 kraftige og regelmæssigt men desværre stoppede de igen og sådan kom og gik det i en hel uge inden fødslen rigtig gik igang, dette gjorde desværre min frygt for at det skulle gentage sig fra første gang.
Jeg havde aftalt tid på fødegangen til onsdag D. 19/3 kl 12 hvor vi skulle aftale igangsættelse da jeg den 19 ville være gået en uge over termin.
Onsdag morgen D. 19/3 kl 4 vågner jeg med er alt efter at havde drømt at der var en der trådte på min mave
(Veer) blev liggende uden at sige noget til kl 6:30 ca (tænkte det stopper igen om lidt som det plejer) men der blev de så slemme veerene at jeg næsten græd. Manden vågner af jeg vrider mig og går ned for at dække morgenbord (han tænker også at det ingenting de stopper igen om lidt)
kl 7:00 råber jeg fra badet til manden at jeg føler jeg skal presse. I kan tro han fik travlt med at få vores store pige ind til mormor og morfar (bor heldigvis ved siden af). Og afsted til fødegangen.
Da vi ankommer bliver vi pænt mindet om "at man skal altså ringe før man komme tesk tesk..." (Meget for dårligt at os!!!) men mere når de ikke at sige før jeg pænt siger "jeg er lige ved at presse".
Kl 8:00 bliver jeg tjekket og er 8 cm åben, har pressetrang men må ikke, skal gispe i stedet, til jeg er helt åben fortæller en sød jdm.
Kl 9:15 er jeg klar til at presse og 9:28 er vores sunde og raske pige på 3.8kg og 52 cm. ude og se dagens lys.
Var mevet forvirret over hvor hurtigt det hele gik det tog halvanden time fra vi var på hospitalet til jeg havde født, tog hjem et par timer efter.
I får lige et billede af min lille Sophia da hun var en halv time gammel.

(Aftalen jeg havde samme dag kl12 om igangsættelse blev selvfølgelig aflyst ha ha)
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld