2. Graviditet noget hårdere end med nr. 1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2014

Sujan

Ciss skriver:

2. gang var hårdere. Mest fordi jeg ikke i samme grad kunne tage hensyn til, hvad min krop ønskede og havde brug for. Det nytter ikke at ligge på sofaen og slappe af, når den kommende storesøster er sulten og træt og har brug for sin mor.

Mange dage lagde jeg mig kl otte om aftnen, for jeg var helt færdig.

Nemlig... Og hjemmet skal jo også holdes..

Synes vasketøjsbunken vokser og det roder mere og mere fordi jeg ikke når så meget som før... Men bliver nok ikke bedre når de kommer ud!!:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2014

Mama2012

Her trækker anden gang også tænder ud! Er konstant træt, har kvalme og ondt i ryggen/bækken samt hovedpine. Har haft det sådan i over en måned og får oveni hatten SUPER dårlig samvittighed over at være en utilstrækkelig mor og kæreste

Min første graviditet var fuldstændig problemfri de første fem måneder, hvor jeg arbejdede 12 timers stående nattevagter uden problemer... Det kunne jeg slet ikke klare denne gang!!! 

Håber snart det er overstået - er kun 11 uger henne, så krydser alt for, at det forsvinder om en uge

Anmeld

11. april 2014

LinLin

Min første og anden (3. ) graviditet var lige nemme - eneste forskel var at jeg ikke liiiiige kunne hvile når jeg ville med nr to

Denne graviditet har været den værste da jeg for første gang har haft kvalme (6. Graviditet) og jeg har været mere nervøs end de andre gange grundet vores sa sidste gang i uge 14....

Anmeld

12. april 2014

Mum33

Tror de fleste har det sådan man kan jo ikke bare lægge sig, som første gang og lade "stå til" derhjemme. Anden gang kræver det at man opretholder rytmer mm for Den store. Fik desværre samme opvågning da nr 2 så kom, da det heller ikke er det samme at have en lille baby anden gang. Man kan ikke bare gå ind i den der "baby-boble" og lille på sofa med baby i de første mange uger. Man er bare på hele tiden og det er mega hårdt. 

Anmeld

12. april 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil

Synes også det er langt hårdere 2.gang. Man kan jo ikke bare slappe af efter arbejde, der skal hentes, laves mad, ryddes op osv. Jeg har samtidig haft en del flere gener denne gang og endte med en sygemelding omkring uge 27 pga. Vedvarende smerter ved fysisk aktivitet. Jeg tror at det var endt i en deltidssygemelding hvis jeg ikke havde haft nr. 1 derhjemme at tage mig af. Det gav mig på en måde dårligere samvittighed overfor arbejdet, det er jo ikke deres skyld at jeg har et barn derhjemme. Men man må jo bare acceptere at det er sådan det er

Anmeld

12. april 2014

Mama85

Kan kun give dig ret, og jeg har nr. 3 i ovnen nu, og nøøøøj..det er endnu være! Med nummer et er der jo ikke nogen der skal passes, andet end sig selv og ens arbejde, men med nummer 2, er der både barn nr. 1, sig selv, job.. og ja, det huslige  Jeg havde nærmest konstant dårlig samvittighed da jeg ventede nr. 2, netop fordi at jeg var så træt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.